Let op!, dit is een rare... een goeie vraag voor de echte die-hard tweakers.
Ik heb:
Een modem die automatisch IP nummertjes uitdeelt.
Deze hangt aan een hub, waar vervolgens weer een stuk of 10 computers hangen.
Dit zijn allemaal win98 stations die door dmv de hub een internet verbinding hebben.
Nog duidelijk toch?
Nu hangt er aan de hub slechts 1 XP machine.
Het vreemde is, is dat deze wel een goed werkende internetverbinding aangeeft maar dat er op geen (naar mij weten) manier op internet te komen is (browsen, msn, mail..)
Deze werkt al een hele tijd ongelovelijk traag.
Nu was ik vanmiddag even aan het kijken waardoor dat kwam. en ik verbrak de internet verbinding door rechtsonder het icoontje uit te vinken. (rechtermuisknop verbinding verbreken).
En nu komt het raaaaaaare!
Deze verbinding op de modem werd verbroken... dus het verbindings lampje op de modem ging uit!!!?
terwijl de instellingen gewoon in de modem zitten. inprincipe gewoon een gesloten systeem dus, mits je de software voor het configureren op de xp machine heb geinstaleerd..... maar dat heb ik dus niet!
heeft iemand hier een verklaring voor?
Ohja, die machine werkte idd sneller als de verbing verbroken was.
Ik heb:
Een modem die automatisch IP nummertjes uitdeelt.
Deze hangt aan een hub, waar vervolgens weer een stuk of 10 computers hangen.
Dit zijn allemaal win98 stations die door dmv de hub een internet verbinding hebben.
Nog duidelijk toch?
Nu hangt er aan de hub slechts 1 XP machine.
Het vreemde is, is dat deze wel een goed werkende internetverbinding aangeeft maar dat er op geen (naar mij weten) manier op internet te komen is (browsen, msn, mail..)
Deze werkt al een hele tijd ongelovelijk traag.
Nu was ik vanmiddag even aan het kijken waardoor dat kwam. en ik verbrak de internet verbinding door rechtsonder het icoontje uit te vinken. (rechtermuisknop verbinding verbreken).
En nu komt het raaaaaaare!
Deze verbinding op de modem werd verbroken... dus het verbindings lampje op de modem ging uit!!!?
terwijl de instellingen gewoon in de modem zitten. inprincipe gewoon een gesloten systeem dus, mits je de software voor het configureren op de xp machine heb geinstaleerd..... maar dat heb ik dus niet!
heeft iemand hier een verklaring voor?
Ohja, die machine werkte idd sneller als de verbing verbroken was.