[ITunes] nrs toevoegen en terugvinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 10:11
Korte en krachtige vraag:

Weet iemand hoe/of je in I-tunes ervoor kunt zorgen dat I-tunes nieuw toegevoegde nummers even apart ergens laat zien?

Nu is het zo dat wanneer je een serie mp3's toevoegt dan moet je zelf in de bibliotheek de nieuwe nummers terug gaan zoeken om ze dan aan te passen. Soms kan ik een nummer helemaal niet meer terug vinden omdat de tags schijnbaar niet goed waren. het zou zo handig zijn als je de nieuwe nummers eerst kan aanpassen, voordat de bibliotheek tevoorschijn komt. Ik heb er verder niets over kunnen vinden, dus misschien ben ik wel de enige met dit "probleem"... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb gewoon een Smart Playlist 'pas toegevoegd' met daarin de nummers die ik in de laatste week heb toegevoed.. veel makkelijker kan het niet, lijkt me :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 13-01-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Je muziek gewoon taggen en je vind alles snel genoeg terug.

Aparte programma's als Tag&Rename of TriTag zijn hier zeer geschikt voor.

[edit]
Darnit, dit soort reacties krijg je dus als je alleen de onderkant van de openingspost leest. :').

[ Voor 31% gewijzigd door Nietzman op 13-01-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Thanks. Ik heb nu ook zo'n playlist gemaakt. (met toevoegingen van de laatste dag dan) Had ik zelf moeten kunnen bedenken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magel725 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:11:
Thanks. Ik heb nu ook zo'n playlist gemaakt. (met toevoegingen van de laatste dag dan) Had ik zelf moeten kunnen bedenken... :)
Je kunt in je library ook gewoon een extra kolom "date added" activeren, sorteer je ze daarop.. klaar.

Zo heb ik 'm iig standaard staan, al het nieuwe komt automatisch bovenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Owja dat kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

iTunes kan de eerste dagen/weken nog wel aardig kut zijn heb ik ondervonden.
Echter komt dat meer door de beperkingen van Winamp en WMP dan iTunes.

Vaak gebruik je die 'handige' playlistgenerators en rare instellingen niet, ware het niet dat 't gewoon goed werkt in iTunes. Binnen een paar klikken heb je een smartplaylist in elkaar geflanst die aan je stemming/eisen voldoet.
Iig de moeite waard om je eens in te verdiepen. (Minuutje of 5 :+)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ja, zo heb ik voor mijn toekomstige iPod shuffle een Smart Playlist gemaakt met 'Short Songs', oftewel nummers die langer zijn dan 1:30 (om interludes e.d. eruit te filteren), maar niet langer zijn dan 5:00 :). Echt heel handig.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:38:
iTunes kan de eerste dagen/weken nog wel aardig kut zijn heb ik ondervonden.
Echter komt dat meer door de beperkingen van Winamp en WMP dan iTunes.
Sorry dat ik het even zeg, maar op het moment dat het hoerige iTunes niet eens gewoon een optie heeft om toegevoegde dirs te rescannen op nummers en verwijderde nummer ook te verwijderen wil ik je niets negatiefs horen zeggen over WinAmp, imo kan dat heel wat meer dan iTunes wat ik puur gebruik door gebrek aan alternatieven ivm AirTunes, maar waar gelukkig snel verandering in komt: http://www.rogueamoeba.com/slipstream/

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
OzBoz schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:23:
[...]

Sorry dat ik het even zeg, maar op het moment dat het hoerige iTunes niet eens gewoon een optie heeft om toegevoegde dirs te rescannen op nummers en verwijderde nummer ook te verwijderen wil ik je niets negatiefs horen zeggen over WinAmp, imo kan dat heel wat meer dan iTunes wat ik puur gebruik door gebrek aan alternatieven ivm AirTunes, maar waar gelukkig snel verandering in komt: http://www.rogueamoeba.com/slipstream/
We zullen je dan maar vergeven... Blijkbaar is iTunes niets voor jou. OK, weten we dat ook weer...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Ik gebruik me IPod en I-Tunes nu ongeveer een jaar en ik werk normaal nooit met playlists. Ik heb het wel eens een paar keer met WMP gedaan, maar daar werkt het gewoon niet. In I-Tunes had ik in 2 tellen de goede playlist en ik denk dat ik ze dus ook wel vaker ga gebruiken.

Toen ik mn hele collectie op I-Tunes moest overzetten was ik 2 dagen bezig met de tags aan te passen. Als je het dan eenmaal goed hebt staan kan ik geen makkelijker programma bedenken. Maar juist als ik nu een nummer toevoeg waarvan de tags niet goed waren dan is het soms minuten zoeken naar het nummer. Kom nu zelfs soms nog ineens nummers tegen van één of ander album die ik ooit kwijt ben geraakt. Handig als ze Eminem ineens 3minem noemen. Met die playlist kan ik het nu zo terugvinden. De kolom date added toevoegen kan natuurlijk ook. Voorlopig gebruik ik die playlisten maar eens.

[ Voor 40% gewijzigd door magel725 op 14-01-2005 12:38 ]

Pagina: 1