Toon posts:

Slechte kwaliteit van de DVD (film)na het branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een liteon brander en ben er beetje mee aan het experimenteren geweest. Wanneer ik een film gebrand heb met Nero of DVD Decryptor dan krijg ik in de laatste 10 minuten van de film schokkerig en blokkerig beeld wat voordurend blijft hangen. Het gekke is is dat dit echt op het eind pas gebeurd en er darvoor niks aan de hand is. Wanneer ik de film op mijn computer bekijk is er niks aan de hand en blijft het beeld niet hangen. Andere gebrande DVD's die op een andere brander zijn gebrand doen het wel op mijn dvdspeler. Heeft iemand hier een logische verklaring voor?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is je brander brak. Probeer eens met een andere dvd speler de dvd te rippen en branden.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, mijn brander is net 2 weken oud. Lijkt me sterk dat deze nu al Brak is.

Verwijderd

Mjah, omdat je hem net 2 weken heb wil nog niet zeggen dat je geen last heb van een zogenaamd maandagochtend model ;)

Had al gereageerd op een ander draadje, misschien handig om daar ook even in te kijken :

Verwijderd in "Problemen afspelen/branden DVD's"

Succes

edit = toevoeging

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 23:14 ]

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Welke schijfjes gebruik je ?
En schrijf je schijfjes op aangewezen snelheid ?
Probeer anders es te schrijven op 4x ofzo en kijk als je dan prob heb, of met andere schijfjes !

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Probeer je firmware ns te updaten, dat wil weleens helpen

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 18:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Schokken op het einde van de dvd heeft meestal te maken met het niet goed gebrand zijn van de schijf... kan door verschillende dingen komen in dit geval:

* Media is niet geschikt voor je brander (op hogere snelheid)
* DVD spelers kunnen problemen geven met schijfjes die op hoge snelheid zijn gebrand...brand daarom altijd max op 4x.... 2.4X is zelfs aan te raden voor consoles..
Hetzelfde verhaal als met de audio-cd`s die kwalitatief beter zijn op lagere snelheid :)

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Sony DRU700A... HP schijfjes slikt ie niet, op lagere snelheid zijn ze wat beter maar nog niet geweldig....andere media werkt allemaal goed... Hoe lager de snelheid, des te beter lezen losse dvd-spelers em...
Meestal is de laser in een dvd-rom wat sterker en heeft minder problemen met het lezen van een gebande schijf...

Om je leesbaarheid te vergoten kun je btw ook nog je BOOKTYPE aanpassen, maar dit is meer voor het "gewoon wel of niet werken" van dvd schijfjes..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1