Ik ben bezig met een simpel fotoalbum. Als een foto opgevraagd wordt wil ik als navigatie de twee vorige en de twee volgende foto's uit het album als thumbnail laten zien.
De tabel:
Vorige twee:
Volgende twee:
Ik selecteer met deze queries wel de goede foto's, maar de 'vorige twee' zijn in de verkeerde volgorde: als ik foto 20 laat zien, zijn de vorige twee 19 en 18, ipv 18 en 19. Als ik ORDER BY ASC doe, krijg ik niet de twee vorige, maar de twee eerste foto's uit het album.
Heb een tijdje met MAX() lopen stoeien, maar ben niet tot een goed resultaat gekomen. Iemand die me een duwtje in de goeie richting kan geven?
De tabel:
code:
Mijn SQL-code: 1
2
3
| id naam album_id |
Vorige twee:
code:
1
2
| SELECT id, naam, album_id FROM fotos WHERE album_id = '.$a.' AND id < '.$f.' ORDER BY id DESC LIMIT 2 |
Volgende twee:
code:
1
2
| SELECT id, naam, album_id FROM fotos WHERE album_id = '.$a.' AND id > '.$f.' ORDER BY id ASC LIMIT 2 |
Ik selecteer met deze queries wel de goede foto's, maar de 'vorige twee' zijn in de verkeerde volgorde: als ik foto 20 laat zien, zijn de vorige twee 19 en 18, ipv 18 en 19. Als ik ORDER BY ASC doe, krijg ik niet de twee vorige, maar de twee eerste foto's uit het album.
Heb een tijdje met MAX() lopen stoeien, maar ben niet tot een goed resultaat gekomen. Iemand die me een duwtje in de goeie richting kan geven?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 22:24 ]