Toon posts:

Crosslink verbinding werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij een kameraad en probeer een netwerkje tussen 2 pc´s aan te leggen middels een crosslink kabel.

Pc1
Windows XP Pro, SP2
Onboard Lan, Volgens XP 400 Mbps
Ip 192.168.1.1
Subnetmask 255.255.255.0

Pc2
Windows 2000
Realtek 10 Mbps
Ip 192.168.1.2
Subnetmask 255.255.255.0
Dns 192.168.1.1
Gateway 192.168.1.1

Probleem is dus dat de kompjoeters elkaar niet zien en elkaar ook niet kunnen pingen. Volgens de beide windowsen is er wel een verbinding (status verbinding: verbonden)

Pc1 maakt gebruik van tcp/ip, pc2 heeft daarnaast ook nog ipx en netbeui geinstalleerd. Echter krijg ik deze laatste 2 niet geinstalleerd bij XP.

Heb ook geprobeerd de snelheid van Pc1 aan te passen maar kan nergens een schermpje vinden waar ik de snelheid kan instellen naar bijvoorbeeld 10 Mbps ;)

Kweet helaas bijna nix van XP, dus wie helpt me uit de brand.... Thanx!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

firewall ? (gezien je SP2 draait)

Tijd voor een nieuwe sig..

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:20:
[...]
Onboard Lan, Volgens XP 400 Mbps
[...]
Ik kan je veel vertellen, maar een 400Mbps netwerk is niet het goede ;)

Waarschijnlijk heb je de firewire (1394) aansluiting nu te pakken, zoek eens naar de ethernet kaart, dat zal veel problemen oplossen ;)

Verwijderd

werkgroepnaampjes zijn die gelijk ?

Verwijderd

Koffie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:13:
firewall ? (gezien je SP2 draait)
Binnenkomende ping wordt default wel toegestaan door de firewall
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:17:
werkgroepnaampjes zijn die gelijk ?
Dan moet je nog steeds kunnen pingen.

Ik zou als eerste beide netwerkkaarten op 10MB zetten, en die crosskabel heb je die toevallig zelf gemaakt?

Dat doe je via eigenschappen (rechtermuistoets) lan-verbinding/tabblad algemeen, knop configureren/tabblad geavanceerd, kies mediatype 10BaseT,
daarna zou ik een keer rebooten

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 23:48 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:45:
Binnenkomende ping wordt default wel toegestaan door de firewall
Met die norton firewalls anders vaak niet, en TS geeft niet aan of en zo ja welke FW hij draait ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Koffie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:22:
[...]
Met die norton firewalls anders vaak niet, en TS geeft niet aan of en zo ja welke FW hij draait ;)
Ja daar heb je gelijk aan, maar uit:
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:20:
Pc1 maakt gebruik van tcp/ip, pc2 heeft daarnaast ook nog ipx en netbeui geinstalleerd. Echter krijg ik deze laatste 2 niet geinstalleerd bij XP.

Heb ook geprobeerd de snelheid van Pc1 aan te passen maar kan nergens een schermpje vinden waar ik de snelheid kan instellen naar bijvoorbeeld 10 Mbps ;)

Kweet helaas bijna nix van XP, dus wie helpt me uit de brand.... Thanx!
meende ik te kunnen concluderen dat TS vast niet de inkomende ping geblokt heeft met de firewall van XP

Verwijderd

Topicstarter
TheGhostInc schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:17:
[...]

Ik kan je veel vertellen, maar een 400Mbps netwerk is niet het goede ;)

Waarschijnlijk heb je de firewire (1394) aansluiting nu te pakken, zoek eens naar de ethernet kaart, dat zal veel problemen oplossen ;)
hmmm.. 1394... inderdaad, dom dom dom... geen wonder, snapte al nix van 400 Mbps... nic installeren dus, staat bij onbekende apparaten...

als er nog iets is horen jullie het wel, maar waarschijnlijk niet nodig :D , tis nie zo dat ik helemaal nix weet ;) ben all1 nog niet gewend aan nieuwe pc's met veel extra's
Pagina: 1