[Speedtouch 510 modem] Wat is mij IP-adres?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• pgscheffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Ik probeer er achter te komen wat mijn IP-adres is. Er zijn verschillende site's waar ze als IP-adres het adres van mijn modem geven. Dit is mijn opstelling; de internet verbinding komt binnen op het modem, van het modem gaat er een kabel naar mijn wireless router (Linksys) die stuurt een signaal naar mijn buurjongen en gaat via een kabel naar mijn kamer, daar wordt de verbinding opgedeeld door een switch naar 4 pc's.

Het probleem is dus dat de website's die zogenaamd je IP-adres kunnen lezen op al mijn pc's hetzelfde adres geeft. Dat is dus kennelijk het adres van mij modem en neit van mijn pc's... Hoe weet ik nou wat daar het adres van is? :?

Alvast bedankt!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
1. FAQ of google
2. run - cmd 'ipconfig'

• pgscheffer
ipconfig dan krijg je het ip-adres voor je LAN, maar ik zoek het WAN ip-adres (als het zo heet...) het adres dat je nodig hebt als je iemand wil hacken zeg maar... (overigens niet de reden van mijn vraag hoor :) )

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47

samo

yo/wassup

Je hebt dus geen ip adres op internet met je pc, alleen met je modem. Het modem regelt het dan verder binnen het netwerk. Router functionaliteit heet dat.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• pgscheffer
Dus als ik meerdere PC's op één modem heb is het onmogelijk op via je IP-adres met één van die pc's verbinding te maken via wat voor programma dan ook... :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak en de hoofdgroep 'netwerken' is er niet voor niets. Ga daar eens kijken, dan kom je erachter dat deze vraag al vaker voorbijgekomen is...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.