Laatst heb ik een Maxtor SATA/150 PCI kaartje gekocht. 1xIDE, 2xSATA. Ik wilde een extra brander(nu 3) in mijn kast hebben. Nu kwam ik er snel achter dat dit kaartje geen cd/dvd spelers ondersteund. Dus heb ik mijn 2 IDE harddisks via de IDE van dit kaartje aangsloten. Mijn branders/spelers op mijn mobo IDE.
Dit loopt als een zonnetje. Kwam gister op het mooie idee om een SATA schijf te kopen en erbij te plaatsen. WD160 SATA. Deze heb ik aangesloten op een van de 2 vrije SATA punten op het kaartje.
Windows start niet meer op. NTLDR ontbreekt.
Wat ik gedaan heb om dit op te lossen.. Alle Jumper settings geprobeerd. Alle bios bootorders geprobeerd.
Echter als ik de SATA kabel van het kaartje haal start xp gewoon op. Plug ik hem al draaiende op het kaartje dan ziet windows deze schijf wel en kan ik deze gewoon formatteren etc.
Wie weet hier zo snel wat dit kan zijn?
Dit loopt als een zonnetje. Kwam gister op het mooie idee om een SATA schijf te kopen en erbij te plaatsen. WD160 SATA. Deze heb ik aangesloten op een van de 2 vrije SATA punten op het kaartje.
Windows start niet meer op. NTLDR ontbreekt.
Wat ik gedaan heb om dit op te lossen.. Alle Jumper settings geprobeerd. Alle bios bootorders geprobeerd.
Echter als ik de SATA kabel van het kaartje haal start xp gewoon op. Plug ik hem al draaiende op het kaartje dan ziet windows deze schijf wel en kan ik deze gewoon formatteren etc.
Wie weet hier zo snel wat dit kan zijn?