[XP] fout 663 bij modem op laptop*

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hi,

Ik zit net te kijken naar de toshiba m10 laptop van mijn pa. Hij kan met het ingebouwde modem niet meer inbellen (over wlan en ethernet gaat internet nog tof). Ik heb geen idee wat ermee is uitgevreten ( zie mijn nick, ben niet zo weg van windows) .

Op het moment dat ik bij netwerkverbindingen met die verbinding in wil bellen (de nummers etc staan goed) krijg ik deze error:

Fout :663: De modem (of neen ander verbindingsapparaat) is reeds in gebruik of is niet correct geconfigureerd.

Het modem is nu gemapt op COM3 (heb al diverse varianten geprobeerd, maar dat mocht niet baten). heb daarna bij Tosh de nieuwe driver gehaald en geinstalled, maar dat werkte ook niet (zelfs na reboot).

Eveneens de driver erafkeilen reboooten en dan reinstallen werkt niet.

Ik zie nu als laatste redmiddel om het ding leeg te kieperen (fdisk eroverheen halen }) ) , maar dat kost een bak tijd van hier tot ginder. Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 13:07

[Jules]

Confusion in confusion

Draait er niet een programma op de achtergrond die dezelfde com poort bezet houdt?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
afaik niet, hoe kan ik dat het makkelijkste uitvlooien (ik heb even rondgekeken maar er is verder niks te zien (in taak balk en draaiende processen)). Is er een soort lsof commando?

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 13:07

[Jules]

Confusion in confusion

Misschien overkill, maar hier moet het toch mee lukken

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Toch niet toevalling de lankabel nog aangesloten. (= ander verbindingsapparaat)

Verwijder anders de modem even en herinstalleer hem zodat je weet dat er geen conflicterende apparaten zijn.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
nope , heb lan , en wlan zelfs eraf gemieterd om het te testen :-) dus daar ligt het niet aan.
Net even dat tooltje gedraaid en ik connect hem met local machine en wil dan COM3 monitoren. Op het moment dat ik COM3 selecteer krijg ik weer een error:

Portmon couldn't connect to AgereModem5 - The device may be in use

Lijkt me dus dat ik gewoon dezelfde fout nog heb (zou er niet een DLL ofzo gelockt zijn?, denk ik dan als NIX user) ?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:39
Al met adaware & varianten gekeken of er niet per ongeluk een dialer actief is? Ik pas ook even de titel aan, zodat het os tussen [] staat.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Jups

spyware doctor
adaware en norman-antiV erover gehaald (gebeurrt dagelijks ;) )

niks gevonden :-(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laden de drivers van je modem wel goed - oftewel, krijg je in de device manager geen errors op die comport? :)

Verder - weet je zeker dat het modem nog aan staat in je laptop bios, en weet je zeker dat er geen conflicterende drivers zijn (eg: een infrarood poort die conflicteert)? :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
volgens de device manager (config scherm/ systeem/device manager) is er geen conflict.

Ik zal vanaaf eens in de bios kijken

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
hmm kan alleen IRQ voor Parallele poort en een voor een COM poort (COM1 , die zit aan de achterkant van de behuizing van de laptop) instellen in die bios.

Ik denk niet dat ik daar erg veel mee zal kunnen :(

Iemand van de windows users nog ideeen (ik ga anders morgen de hele zaak gewoon leegkeilen) ?
Pagina: 1