Probleem met SMC Barricade SMC7004VBR

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GunStinger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb vanmiddag een nieuwe SMC Barricade router gekocht, ter vervanging van m'n oude E-Tech, maar nu wil hij totaal geen verbinding maken.

De manual is flut, op de site van de maker staat alleen de manual, en hier op tweakers vond ik 1 topic erover, maar daar werd het probleem niet goed uitgelegd.

Ik heb in de router zo ongeveer alles geprobeerd, PPoeP, PPtP, Static IP, Dynamic IP, niets werkt. Daarbij komt ook nog eens dat ik niet zeker weet of ik de goede info heb, maar ik heb gewoon alles overal ingevuld (ik moet bijvoorbeeld een "service ip" en een "my ip" invullen, ik heb de ip's die ik uit mn oude router heb gevist daar allebei geprobeerd, maar hij weigert nog steeds.

Ik weet niet of meer mensen dit probleem hebben gehad, zo ja, zou ik graag hulp hierbij willen krijgen, want het is best frustrerend om op een router te zitten die me om de haverklap van het netwerk mikt of besluit om maar geen internetverkeer meer door te geven.

Alle info over mn verbinding/router:

Verbinding: XS4ALL Basic ADSL
Router: SMC Networks Barricade 4-port 10/100mbps broadband router
Supplier Part Description: SMC7004VBR V.2 EU
Supplier Part No.: 751.7501
Product Serial No.: 2B04B07936

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darthroy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2022
Encapsulatie is PPPoA
Gebruikersnaam = <loginnaam>@xs4all-basic-adsl
Statisch IP geen DHCP
Probeer te configureren via de webinterface. Ik moest laatst een ADSL-modem van SMC via een cd`tje installeren, maar de instellingen werden op die manier niet onthouden door de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ervan uit dat je dus nog een los modem hebt staan, dit dus echt alleen een router is. Dan moet je de volgende instellingen eens proberen:

Encapsulation= PPTP
Gebruikersnaam= <loginnaam>@xs4all-basic-adsl
WW= Je eigen ww
Gateway IP = 10.0.0.138 (met een standaard alcatel speedtouch modem)
Subnetmask= 255.255.255.0
Lan IP= 10.0.0.150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
Ik heb ook een SMC-router, alleen zit er bij mij nog een modem in. Maar vaak helpt het als je nadat je je instellingen hebt ingesteld even de stroom eraf haalt en hem vijf minuten geeft om op gang te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook alles al geprobeerd, het enige verschil is dat ik ADSL bij Planet Internet heb.

Aangezien de huidige connectie naar de modem via PPTP gaat ga ik er vanuit dat dat ook zo moet met de router. Dit moet je dus handmatig aanzetten (Firewall ==> advanced bij de advanced instellingen in de router)

De verschillende gegevens die je in kunt vullen in de router:

PPTP Acount: [gebruikersnaam]@adsl-abbo
PPTP Password:***************
Service IP adress: ?
My IP Adress: ?
My Subnetmask: 255.255.255.0 ?
Connection ID: ?
MTU:1460
Max. Idle time:
Connect mode: altijd online natuurlijk

Ik heb inmiddels ook al een firmware update gedaan, maar dat mocht ook niet baten.

Heb jij het ding al aan de praat? Zo ja, zou je kunnen vertellen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GunStinger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2024
ik heb het de laatste tijd erg druk gehad met school, maar ik ben van plan er vanmiddag naar te gaan kijken, als het lukt laat ik het je weten
Pagina: 1