Probleem met Raid op Promise Fasttrack (icm HP Vectra?)

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
ik ben bezig een nieuwe server op te zetten, waar een Promise Fasttrak100 TX2 Raid-kaartje in moet komen, met 2 Maxtor 80GB schijven. Dit is puur voor opslag, het systeem, Debian Linux, staat op een andere schijf. Deze 2 schijven heb ik eerder aan deze controller gehad in een andere server, in dezelfde opstelling, en ik wil graag de bestaande Raid0-array behouden.

Als ik de controller zonder schijven in de pc doe en opstart is er geen probleem: de controller vindt geen schijven, meldt dat en daarna wordt er verder geboot vanaf de systeem-schijf. Als ik echter 1 of beide Raid-schijven aansluit op de controller op exact dezelfde manier als in m'n oude server gaat het mis: na het zoeken naar schijven (die rij met puntjes :-)) springt de cursor een regel naar beneden en gebeurt er verder niks.
In de BIOS van de pc zelf komen lukt ook niet: zonder schijven eraan wel, maar als 1 of beide schijven er aan hangen begint de controller naar schijven te zoeken op het moment dat ik op F2 druk om naar de BIOS te gaan en loopt dan dus vast.

Het systeem is een HP Vectra, P3 1GHz, deze.
Over het moederbord kan ik niks meer vinden dan welke apparaten en chipset er onboard liggen.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Het zou geen ramp zijn als ik een nieuwe RAID-array aan moet maken, maar daar krijg ik nu de kans niet eens voor. Het liefst heb ik natuurlijk wel gewoon mijn filmpjes enzo terug :-).