[nero 6.6.0.3] fouten bij 3x simultaan cd branden

Pagina: 1
Acties:

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16
Beste medetweakers,

Ik heb eens rondgezocht op het forum, maar over dit probleem niets kunnen vinden. Het probleem is als volgt:

Ik gebruik nero 6.6.0.3 om cd's of dvd's mee te branden. Ik heb 3 harde schijven in mijn pc, evenals 1 NEC3500AG (DVDRW), 1 Plextor 48x24x48 (CDRW) en 1 LG GSA4081 (DVDRW).

Ik moest een aantal cd's kopiëren. Plan van mij was om op ieder van de 3 hd's één image van een cd te zetten om deze hierna meteen weer te branden op een lege cd. Ieder cd/dvd apparaat moest dus eerst een cd inlezen, image maken op één van de 3 hd's en hierna deze image meteen weer branden op een lege cd. En dit dus 3 maal simultaan 8) . Dat leek mij het snelste om een aantal cd's te kopiëren. Echter, IEDERE cd mislukt. De foutmeldingen variëren:
- kon lead-out niet aanmaken
- onherstelbare schrijffout

Deze meldingen verschijnen niet op 1 specifiek punt, ik heb gezien dat er bijv na 3% een fout kwam, maar ook op bijv 98%.

Toen de 1e 3 cd's allen mislukt waren :( , heb ik het eens rustiger aan gedaan. Als er 1 cd ingelezen en gekopieërd wordt, gaat alles prima. Ook heb ik voor te proberen een andere spindel cd's genomen, hier ligt het niet aan. Ook dan gaat bij het simultaan branden alles mis, en bij 1 voor 1 gaat het goed.

Is het normaal/bekend dat 3 geopende Nero's niet simultaan kunnen branden/kopieëren?

Misschien ook handig om te vermelden is dat de 3 schijven SATA schijven zijn, en de branders allen IDE. 2 branders zitten op 1 kabel, de 3e zit op een eigen kabel als single drive (master). PC is verder rocksolid, geen spyware of virussen. Zelfs gisteren een clean install van windows XP SP2 gedaan incl alle drivers. De branders kunnen uiteraard niet allen op dezelfde snelheid branden, de NEC doet net als de plextor 48 speed, terwijl de LG op 24 speed fikt. Dit zou volgens mij het probleem echter niet mogen zijn.

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Vraagje: wil je 3x dezelfde image branden of tegelijk 3 verschillende images?

Dat eerste kan gewoon in 1 nero venster. Dat laatste gaat denk ik niet echt lekker lukken. (ik gok op conflicten bij ASPI aansprekingen enzo, maar ben niet zeker van m'n verhaal).

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16
Het zijn dus 3 verschillende images, van 3 verschillende cd's. Misschien heb ik dat inderdaad niet duidelijk genoeg in de probleemstelling gezet...

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!