Toon posts:

Draadloos Adsl Is dit mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht in dit forum maar ik heb niets kunnen vinden over het volgende:

Ik woon dus in een gehucht dat 6km van de telefooncentrale en daardoor de melding krijg dat ik te ver van de centrale verwijderd ben.
Ik zie hier dus de komende 3 jaar nog geen breedband internet komen.
Nu heb ik gehoord dat je een zender bij iemand kunt plaatsen die wel een breedbandverbinding heeft en een als ik dan een ontvanger thuis plaats zou je dan ook van die verbinding gebruik moeten kunnen maken.
Maar wat is het bereik van zo'n zender en wat kost zoiets, ik denk dat de dichtst bijzijnde huis met breedband verbinding zo'n 3km hemelsbreed van ons weg is.
Als dit mogelijk is kan iemand me dan informatie hierover geven en wat de kosten hiervan zijn??
Ik hoop dat iemand me kan helpen we zitten nu met telefoonrekeningen van rond de 200 euri en anders gaan we over op een surfpakket van scarlet ofzo, ik wil niets meer van dat kl*te kpn als ze niet snel zorgen dat er iets gaat gebeuren.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Volgens mij is dit met zo'n grote afstand echt niet mogelijk. 50 meter ofzo zal wel lukken maar zo'n afstand dacht ik niet. Zou overigens wel mooi zijn, * janklp kan dan ook nog een aantal mensen blij maken hier in de achterhoek :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dan dat ik nog een beter leven zou hebben in de gevangenis als in dit kl*te gehucht :(

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Zulke afstanden zijn zeker wel te overbruggen, ook met normale betaalbare apparatuur.
Alleen moet er dan wel een zichtverbinding zijn, dan kun je tussen de 2 huizen een straalverbinding opzetten. Straalzenders zijn niet zo gek duur (weet niet precies hoeveel moet je even zoeken)

Verder is dit hier wel eens vaker langgekomen, hier bijvoorbeeld: draadloos netwerk 3 KM

Last.fm

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:03:
Ik denk dan dat ik nog een beter leven zou hebben in de gevangenis als in dit kl*te gehucht :(
Verhuizen? ;) (of een misdrijf plegen 8)7)

Zo'n afstand wireless overbruggen kan wel, maar dan moet je waarschijnlijk een set hebben die behoorlijk wat sterker is dan toegestaan, en zo mogelijk antennes op de daken die boven alle bomen, gebouwen e.d. uitsteken zodat je een directe zichtverbinding hebt met zo min mogelijk spul ertussen. Gerichte antennes helpen hier ook sterk, je hoeft tenslotte maar tussen 2 vaste punten te zijn.. Maar voor een paar KM heb je mogelijk ook wel versterkers ertussenin nodig, afhankelijk van de zendsterkte..

Nouja, het kan dus wel, alleen heb je wellicht een zendvergunning nodig :P. Voor 200 euro per maand kan je wel een aardig netwerkje bouwen na een paar maanden.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 13-01-2005 20:11 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met zichtsverbinding??
Ik woon dus in een huis achteraf, en die kenissen waarmee ik het in principe zou kunnen delen ergens in een dorp maar dat ligt vrijwel rechtuit dus bijna hemelsbreed.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:10:
Ik woon dus in een huis achteraf, en die kenissen waarmee ik het in principe zou kunnen delen ergens in een dorp maar dat ligt vrijwel rechtuit dus bijna hemelsbreed.
Daar wordt mee bedoelt dat er niets tussen zit qua objecten zodat je met een verrekijker gewoon de andere kant van de zender kan zien.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:10:
Dat als je op antenne 1 gaat zitten en een héle lange stok zou hebben, je antenne 2 zou kunnen porren.

Of dat je met hele goede ogen zonder mist en luchtvervuiling de andere kant gewoon kan zien dus ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 13-01-2005 20:14 ]

• _Ernst_
  • Laatst online: 18:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik zou een moord doen voor een goede internet verbinding :+

Met zichtverbinding word bedoelt dat er niks tussen zit kwa bomen, gebouwen of andere obstakels. Je moet het punt waar de andere zender/ontvangers dus kunnen zien.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal waarschijnlijk niet lukken, ik denk dat dit misschien een betere optie is:
Een ISDN surfpakket van bijv 200 uur per maand van scarlet voor 50€ p/maand voor uploaden
en daarbij een flat-free satelliet verbinding voor het downloaden bijv 512kbit

Heeft hier iemand ervaring mee??
online gamen zou dan niet kunnen heb ik horen vertellen maar dat is nog niet zo'n groot probleem aangezien dat nu ook niet gaat.
maar ik wil kunnen downloaden en gewoon kunnen surfen.

Verwijderd

misschien is het beter dat je eerst wat reseach doet naar die zichtlijn...
je bent daarmee waarschijnlijk veel goedkoper uit.. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:17:
Dat zal waarschijnlijk niet lukken, ik denk dat dit misschien een betere optie is:
Een ISDN surfpakket van bijv 200 uur per maand van scarlet voor 50€ p/maand voor uploaden
en daarbij een flat-free satelliet verbinding voor het downloaden bijv 512kbit

Heeft hier iemand ervaring mee??
online gamen zou dan niet kunnen heb ik horen vertellen maar dat is nog niet zo'n groot probleem aangezien dat nu ook niet gaat.
maar ik wil kunnen downloaden en gewoon kunnen surfen.
Het argument dat je nu niet kan gamen zou ik iig niet gebruiken, want als je snel kan downloaden dan zal je plots toch wel ook es een potje willen gamen, en als je dat dan niet kan dan zit je weer met hetzelfde probleem.

Als je trouwens een ADSL signaal 3 km door de lucht wil sturen wordt dat hoogstwaarschijnlijk ook onmogelijk, door te hoge pings.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die hoge pingtijden waar iedereen het over heeft waar moet ik dan aan denken???
als ik op een link klik om een website te openen hoe lang duurt het dan voordat het binnenhalen van een website begint??

Verwijderd

Uhm Satelliet???

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:26:
Maar die hoge pingtijden waar iedereen het over heeft waar moet ik dan aan denken???
als ik op een link klik om een website te openen hoe lang duurt het dan voordat het binnenhalen van een website begint??
Hoge ping tijden zal je niet zo snel merken als je gewoon aan het surfen bent, (tenzij je pings echt 500+ zijn), maar vanaf dat je een potje wil gamen sta je op slag terug in het pre-56k tijdperk.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Het argument dat je nu niet kan gamen zou ik iig niet gebruiken, want als je snel kan downloaden dan zal je plots toch wel ook es een potje willen gamen, en als je dat dan niet kan dan zit je weer met hetzelfde probleem.

Als je trouwens een ADSL signaal 3 km door de lucht wil sturen wordt dat hoogstwaarschijnlijk ook onmogelijk, door te hoge pings.
maar als ik even reken is 200 euro die we thuis nu betalen min 50€ voor het surfpakket en nog ongeveer 25€ voor de satelliet verbinding nog 125€ voordeliger!!!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:34

Aapje

Opel-beun
Zat laast al te denken over met een maat van me draadloos netwerk te fixen tussen ons (500meter ofzow)
http://www.casejunkies.co...terken%20wireless&start=0

Iig hier is 't hun gelukt om 200 meter te overbruggen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:30:
[...]

maar als ik even reken is 200 euro die we thuis nu betalen min 50€ voor het surfpakket en nog ongeveer 25€ voor de satelliet verbinding nog 125€ voordeliger!!!
Ik zou satelliet iig nooit aanraden, maar als dat echt de enige oplossing is en je er zeker van bent dat je niet wil gaan gamen, dan is het vast niet zo slecht.

Toch zou ik wat rondmailen naar providers en weet ik veel wat of er kans in zit dat er bij jou breedband beschikbaar wordt, want stel dat je satelliet neemt en daar een investering voor doet, en dan komt er toch plots kabel/DSL beschikbaar, dan ben voel je je waarschijnlijk ook wel kut :p

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
...ADSL signaal 3 km door de lucht...
ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen :+

[ Voor 6% gewijzigd door bigfoot1942 op 13-01-2005 20:35 ]

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik heb laatst iemand gesproken die bij KPN heeft gewerkt, dus hij heeft verstand van zenders en zo. En wat betreft zo'n setup met 2 zenders in zicht van elkaar, zei hij : "hehe, good luck met dat idee". Schijnt voor particulieren niet echt te doen te zijn... Ik ben er niet verder op ingegaan maar het ziet er niet positief uit voor je |:(

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Zou je gemeente 't niet erg vinden als jij een netwerk kabeltje trekt? :p
Zouden ze 't uberhoubt merken als je 't snel doet?
(Heb allemaal van die ideen heh :+)

Verwijderd

BaBoOn schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:35:
Meteen een glasvezel kabeltje he dan, kan ie meteen een GBit netwerkje opzetten :p

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Mja das duur als ze 't per ongeluk eruit halen :P
Blaap, genoeg offtopic :p

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:33:
[...]

Ik zou satelliet iig nooit aanraden, maar als dat echt de enige oplossing is en je er zeker van bent dat je niet wil gaan gamen, dan is het vast niet zo slecht.

Toch zou ik wat rondmailen naar providers en weet ik veel wat of er kans in zit dat er bij jou breedband beschikbaar wordt, want stel dat je satelliet neemt en daar een investering voor doet, en dan komt er toch plots kabel/DSL beschikbaar, dan ben voel je je waarschijnlijk ook wel kut :p
Maar als je tussen de 6 en 7 km van de centrale af woont dan zal het nog wel heeeel lang duren voordat er adsl komt en als het er dan over een jaar of 20 is heeft de rest van NL al lang weer iets anders.

Maar ik heb op introweb iets van Bitstream Adsl gevonden is die bij iemand bekend volgens de postcode check is dit wel leverbaar hier, alleen het is vrij prijzig 130 euro p/maand.
Ik heb het er met iemand over gehad en die zei dat het niet kon omdat we te ver van de centrale zaten.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Wij hebben hier een straalverbinding (Cisco Aironet van ongeveer 1000meter) dus afstand moet geen probleem zijn.

Cisco heeft hier zelfs een reken tool voor wat je nodig heb voor welke afstand.

Let er wel op dat het best prijzig is, natuurlijk kan je ook voor een ander merk gaan, veel mensen gebruiken ook linksys of dlink (linksys is inmiddels ook van cisco)

Denk hier bijvoorbeeld aan:

Draadloos Building-to-building bundle 6 KM Euro 558,11incl

Inhoud pakket:

2 x Senao Wireless Multi client bridge/AP (2611CB3+D)
2 x Pacific Wireless 24 dBi Parabolische richtantenne
2 x 1,5 meter HDF400 low loss Coax + koppelstukken
2 x 6 meter HDF400 low loss Coax + koppelstukken
2 x bliksembeveiliging
Montage beugels voor paal of mast
Muurbeugels
Vulcaniserende tape.

Even over onze verbinding:

2 * Cisco Aironet 340 Bridge
2 * 13.5dBi MAST/WALL MOUNT YAGI AIR-ANT1949
2 * Stuk koppelkabel demping 4dB

Ik denk dat je toch echt moet kijken voor een straalverbinding, kost je eenmalig 600 euro en dan ben je ervanaf geen maandlasten (als je bij iemand gratis mag mee internetten)

[ Voor 43% gewijzigd door raymonvdm op 13-01-2005 21:10 ]

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08-2025
Sorry als het stom klinkt, maar kabel is dus ook geen optie? Ik meen me te herinneren dat dat een stuk verder kan als dsl.

Commodore 64 = tha bomb

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:30:
[...]

Dan moet je wel nog steeds een behoorlijk bedrag per maand betalen. Als die draadloze verbinding er één keer is kost die verder bijna niks meer (als er niks stuk gaat, en kosten voor 1 gedeelde ADSL verbinding zijn ook niet veel ;)).
BaBoOn schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:35:
Lastig als je opeens een stukje asfalt tegenkomt he ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 13-01-2005 21:01 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

Internet via de sateliet is een optie alleen het is duur. Kijk hier http://www.bysky.nl/ maar eens vergeet ook niet dat je spullen nodig heb om te kunnen internetten via de schotel.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• GH45T
  • Laatst online: 11:29
Tot voor een jaar terug zat ik in het zelfde schuitje als jou; inmiddels heb ik thuis adsl. Het klinkt misschien heel vervelend maar ik denk dat echt breedband bij jouw het komende jaar niet haalbaar gaat worden. Wat je zou kunnen proberen is met behulp van 2 senao kaarten in allebei een linux machine van allebei de kanten (huis met breedband en jouw huis) allebei opvoeren naar 200 mwatt en dan met 2 goede richtantennes welke elkaar kunnen "zien". Vervolgens bouw je hier een ad-hoc netwerk tussen. Voordeel is dat breedband met een beetje mazzel beschikbaar komt; nadelen zijn dat je in principe illegaal uitzend (je mag maar 100 mwatt uitzenden); dat je met een wat hogere ping te maken krijgt in on-line games en dat je beide linux machines aan moet laten staan als je wilt internetten. Deze machines kunnen overigens vrij sober ingericht worden (denk aan pentium 1 als je geen grafische x gebruikt)

Maar goed prijzen moet je voor het draadloze netwerk inclusief p1 bakken; netwerkkaarten en antennes op ongeveer 500 euro rekenen en dan zul je er ook nog wat tijd in moeten steken.

Wat je ook kunt doen is wachten op de Wimax standaard; deze zal een grotere bereikbaarheid waarborgen van draadloze netwerken. Ik vermoed persoonlijk de eerste wimax producten over een jaar ongeveer.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
W3ird_N3rd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:59:
[...]

Lastig als je opeens een stukje asfalt tegenkomt he ;)
Ohh naja dan maar over de daken :P
(Had vroeger een netwerk kabeltje liggen na me neefje (3 huizen verderop ) ging perfect :P)
Maja, ze zouden gewoon een netwerk door elke gemeente moeten leggen en dan gewoon graties 1gbit internet geven :P
(snik jammer genoeg zou dit alleen maar een fantasie blijven ;()

[ Voor 23% gewijzigd door Aapje op 13-01-2005 21:05 . Reden: Moeje um wel kwooten he :P ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
GH45T schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:04:
Tot voor een jaar terug zat ik in het zelfde schuitje als jou; inmiddels heb ik thuis adsl. Het klinkt misschien heel vervelend maar ik denk dat echt breedband bij jouw het komende jaar niet haalbaar gaat worden. Wat je zou kunnen proberen is met behulp van 2 senao kaarten in allebei een linux machine van allebei de kanten (huis met breedband en jouw huis) allebei opvoeren naar 200 mwatt en dan met 2 goede richtantennes welke elkaar kunnen "zien". Vervolgens bouw je hier een ad-hoc netwerk tussen. Voordeel is dat breedband met een beetje mazzel beschikbaar komt; nadelen zijn dat je in principe illegaal uitzend (je mag maar 100 mwatt uitzenden); dat je met een wat hogere ping te maken krijgt in on-line games en dat je beide linux machines aan moet laten staan als je wilt internetten. Deze machines kunnen overigens vrij sober ingericht worden (denk aan pentium 1 als je geen grafische x gebruikt)

Maar goed prijzen moet je voor het draadloze netwerk inclusief p1 bakken; netwerkkaarten en antennes op ongeveer 500 euro rekenen en dan zul je er ook nog wat tijd in moeten steken.

Wat je ook kunt doen is wachten op de Wimax standaard; deze zal een grotere bereikbaarheid waarborgen van draadloze netwerken. Ik vermoed persoonlijk de eerste wimax producten over een jaar ongeveer.
Voor dat geld heb je ook een straalverbinding met bridges en dan scheelt dus weer 2 keer een linux machine.

• GH45T
raymonvdm schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:12:
[...]

Voor dat geld heb je ook een straalverbinding met bridges en dan scheelt dus weer 2 keer een linux machine.
Ja; voor dat geld heb je inderdaad die bridges; maar een wireless bridge krijg jij echt niet boven de 100 mwatt uit omdat dit een officiele standaard is zoals je zelf misschien ook wel zal weten. De reden dat ik voorstel om 2 linux machines te nemen met elk een senao kaart erin is dat je deze kaartjes in linux op kunt voeren tot 200 mwatt. Zo krijg je dus weer een stuk grotere kans dat je netwerk werkt. Ik heb zelf ook ongeveer een jaar lang geleden gedacht over een draadloos netwerk over lange afstand (bij mij ging het over +/- 5 km hemelsbreed met veel bosgebied en dergelijke ertussen) Vanwege de onzekerheid of het uberhaubt wel zou werken heb ik het project uiteindelijk maar afgeblazen. De bedoeling van mij was om voor onze hele schoolklas een draadloos netwerk te bouwen welke in totaal een gebied uit zou strijken van ongeveer 10x15 km. De reden van de senao kaartjes is dus dat ze op zijn te voeren; anders zou een bridge natuurlijk ideaal zijn.

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Is dit niet wat voor je, zo van WiFi shop.nl:
Draadloos Building-to-building bundle 6 Km 558,11incl
469,00 excl

Verbind uw netwerken draadloos.

Nu drastisch in prijs verlaagd!!

Eventueel met Senao 3054CB3+D (54MBPS) voor € 149,- meerprijs. (aangeven in mededelingsveld bij bestellen)

De firmware upgrade voor deze configuratie vindt u onder support.

- Tot 6 KM overbruggen
- 128bit encryptie
- Veilig

Inhoud pakket:
- 2 X Senao Multiclient bridge (2611CB3+D 100 mW)
- 2 X Pacific Wireless Die Cast Parabolische richtantenne 24 dBi

- 2 X 6 meter HDF400 low loss Coax + koppelstukken

-2 X 1,5 meter HDF400 low loss Coax + koppelstukken

-2 X bliksembeveiliging
- Montage beugels voor paal of mast

-Muurbeugel klein

- Vulcaniserende tape

Om deze afstanden te kunnen overbruggen is een ZICHTVERBINDING noodzakelijk!!

B2B6KM
Makkelijkste is de zenders ergens hoog te plaatsen (denk aan een kerktoren, ieder gehucht heeft wel een kerk)

Dan zorgen dat je genoeg mensen bij elkaar hebt. Kan je een 8:1 lijn nemen en de kosten van de lijn en de draadloze zooi delen. (je mag eigenlijk niet je lijn onder verhuren maar veel mensen doen het wel)

De ping is iig veel lager op deze manier dan via de schotel.

Verwijderd

Niemand hier heeft de optie van Office DSL aangekaart, dit is vaak wel te krijgen op grote afstand van de centrale i.t.t. gewoon consumenten ADSL.
Heb net even voor iemand gecontroleerd die ook +/- 5/6 km van centrale zit en geen consumenten ADSL kan krijgen; bij Office DSL kan deze persoon kiezen voor 256/256 of 512/512 kbps.
't Mag dan geen supersnelle verbinding zijn, 't is beter als ISDN en nog goedkoper ook.

Verwijderd

Accepteert de KPN ook particulieren voor een OfficeDSL verbinding ?

mocht je echt voor een WiFi verbinding gaan neem dan gewoon 2 simpele linksys routertjes en stop daar de gehackte firmware in... 250 mW mogelijk.... ookal is dat niet helemaal toegestaan...
zolang niemand er last van heeft :z

edit:

uiteraard wel een paar pringles antennes nodig :P

GH45T schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:35:
maar een wireless bridge krijg jij echt niet boven de 100 mwatt uit omdat dit een officiele standaard is zoals je zelf misschien ook wel zal weten.
http://www.sveasoft.com/content/view/2/1/

:X

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 18:15 ]

• GH45T
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:07:

mocht je echt voor een WiFi verbinding gaan neem dan gewoon 2 simpele linksys routertjes en stop daar de gehackte firmware in... 250 mW mogelijk.... ookal is dat niet helemaal toegestaan...
zolang niemand er last van heeft :z

edit:
uiteraard wel een paar pringles antennes nodig :P

[...]

http://www.sveasoft.com/content/view/2/1/

:X
Dan denk ik dat ik maar eens mijn Asus WL-500g met 5 decibel antenne ga vervangen :9 nog nooit van gehoord van deze aangepaste firmware's :?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58
Volgens mij kan iedereen OfficeDSL aanvragen.

Wat misschien ook nog een mogelijkheid is, is een bitstreamverbinding. Op www.internet-land.nl (de ISP van Computerland) kan je voor relatief heel weinig geld een bitstreamverbinding krijgen, mocht dat wel beschikbaar zijn in jouw woonplaats.

Verwijderd

Als particulieren het niet kunnen, dan kun je altijd zeggen dat je een eenmanszaak hebt. Evt. KvK-nummer aanvragen en klaar ben je.
Maar laat topic starter eerst maar eens aangeven of hij uberhaupt OfficeDSL kan aanvragen.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik las gister in een computer tijdschrift (kan weleens computer totaal zijn geweest) Dat er een variant op WiFi is die veel verder komt. Ver genoeg voor jouw afstand iig.

Deze variant heette WiMAX. Je kan hier mss even wat over zoeken, want wat het precies inhoudt weet ik ook niet. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Ik zie niet dat er al ingegaan is op de vraag of kabelinternet een optie is...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

denk het niet, anders had hij dat wel..
en als je zo ver uit de bebouwde kom woont heb je geen kabel :)

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:13:
Ik zie niet dat er al ingegaan is op de vraag of kabelinternet een optie is...
nee, er ligt bij ons in het hele dorp geen kabel zelf binnen de bebouwde kom niet!!!!
Dus dat is geen optie.

Maar ik heb gehoord dat er nu een nieuwe techniek komt via de draadloze 26ghz band.
Weet iemand hoelang we daar op moeten wachten.
Ik las erover bij het tweakers nieuws.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:48:
[...]

nee, er ligt bij ons in het hele dorp geen kabel zelf binnen de bebouwde kom niet!!!!
Dus dat is geen optie.

Maar ik heb gehoord dat er nu een nieuwe techniek komt via de draadloze 26ghz band.
Weet iemand hoelang we daar op moeten wachten.
Ik las erover bij het tweakers nieuws.
Was OfficeDSL nou wel beschikbaar? Die nieuwe WiFi 802.11n zou geloof ik eind dit jaar wel zo'n beetje in consumenten producten komen. Het bereik en de snelheid ligt idd. een stuk hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:59:
[...]

Was OfficeDSL nou wel beschikbaar? Die nieuwe WiFi 802.11n zou geloof ik eind dit jaar wel zo'n beetje in consumenten producten komen. Het bereik en de snelheid ligt idd. een stuk hoger.
Nee ook OfficeDSL is niet beschikbaar.
Het enige wat tot nu toe beschikbaar is, is Bitstream Adsl volgens de postcodecheck van www.introweb.nl.
Volgens hun postcodecheck staat mijn centrale 5800meter van mijn huis verwijderd.
Maar ik vind het bitstream abonnement wel duur 120-150 euro. :(

Maar nu hoorde ik laatst van iemand die kende een persoon en die woonde ook te ver van centrale. Deze persoon heeft een contract ondertekend bij een provider dat ze de snelheid omlaag zouden zetten totdat hij het signaal wel binnen zou krijgen. Hij internet nu wel niet op een erg hoge snelheid maar is wel 24uur per dag online :9 .
Nu leek dit ook wel een oplossing voor mij dus ik bellen maar geen enkele provider wilde dit doen. Is iemand dit bekend of weet iemand welke provider wel zoiets doet, en of het wel mogelijk is wat mij verteld werd.

Ook wilde ik graag weten of iemand weet waar ik een planning voor adsl2+ kon vinden. Misschien dat ik met adsl2+ wel kan breedbanden :9~

En anders toch maar misschien dat dure bitstream abonnement maar dat zien mijn ouders niet zo zitten. Maar ja het is tenslotte goedkoper dan wat we nu doen, maar je zit er een jaar aan vast. Dus zou er intussen een oplossing komen is dat wel balen.
Pagina: 1