Toon posts:

Ethernet -> Wifi: Meerdere PC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Thuis hebben we beneden een kabel aansluiting. Hier zit een wireless router aan vast.
Op zolder ontvang ik deze wireless signalen. So far so good. Nu wou ik echter op mijn kamer (zolder) de mogelijkheid hebben om meerdere PC's aan te sluiten zonder steeds een wireless kaart te moeten kopen en installeren. Ook ben ik Debian Linux aan het installeren, en Linux en wireless gaat niet echt fijn samen (net install al helemaal niet).

Daarom: Hoe kan ik boven een netwerkje aanlegen en deze vanaf de zolder draadloos met mijn router verbinden.

Ik heb al gelezen over ethernet bridges (linksys). Ik vroeg me echter af, of zo'n bridge maar een ethernet aansluiting heeft, en of ik er in dat geval een router achter kan zetten.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 15:05
Een gewone hub of switch zal ook werken na je bridge.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb hetzelfde probleem..

Ik heb beneden een Wireless Router staan, en op zolder me ethernet-bridge.

Nu kan ik op zolder echter maar met èèn pc online.
Ook wanneer ik een switch aansluit, mag nog steeds alleen maar de eerste pc online.

Het lijkt er dus op dat mijn ethernetbride automatisch het macadres (van de eerste pc) kloont.

Klopt dit? En weet iemand een oplossing zodat ik meerdere pc's achter de ethernetbridge kan aansluiten? :?

Router: KPN Siemens Experia Box
Ethernet bridge: SMC: SMCWEBT-G

[ Voor 10% gewijzigd door geertvduin op 10-01-2006 10:12 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 15:05
@geertvduin: De meeste routers kunnen NAT aan, schakel dat in. Werk je trouwens met DHCP (zijn er genoeg IPadressen om te verdelen)?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

idd, nat aanzetten lijkt me

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ben er achter gekomen dat mijn Ethernet Bridge idd maar geschikt is voor 1 computer.

Hij kloont namelijk het MAC adres van de client en meld zich met dit adres aan bij de Router.

Meerdere pc's aansluiten op de Bridge is dus niet mogelijk (tenzij ik weer een router achter de Bridge hang, maar dat vind ik een beetje teveel van het goede)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:28:
Ik zit met het volgende probleem:

Thuis hebben we beneden een kabel aansluiting. Hier zit een wireless router aan vast.
Op zolder ontvang ik deze wireless signalen. So far so good. Nu wou ik echter op mijn kamer (zolder) de mogelijkheid hebben om meerdere PC's aan te sluiten zonder steeds een wireless kaart te moeten kopen en installeren. Ook ben ik Debian Linux aan het installeren, en Linux en wireless gaat niet echt fijn samen (net install al helemaal niet).

Daarom: Hoe kan ik boven een netwerkje aanlegen en deze vanaf de zolder draadloos met mijn router verbinden.

Ik heb al gelezen over ethernet bridges (linksys). Ik vroeg me echter af, of zo'n bridge maar een ethernet aansluiting heeft, en of ik er in dat geval een router achter kan zetten.
Wat is er mis aan het plaatsen van een AP op je kamer en dar eens witchke aan te hangen zodat je naar hartelust pc's kan aankoppelen op je kamer ?

Router beneden <-> AP op je kamer <-> switch <-> zoveel pc's je wil...
Pagina: 1