Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[req] Pushmessage annuleren

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou het fijn zijn als er een feature kwam om een zelf-verstuurde pushmessage te kunnen annuleren/intrekken.
Ik weet dat ik niet zo'n grote prtutser moet zijn en het gewoon in 1 keer goed moet doen en 4-dubbel-checken, maar toch lijkt het me iets zinvols.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten eigenlijk.... Vondt het ook heel raar eigenlijk dat dat niet kon in het begin...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Er is inderdaad geen delete_pushmessage, maar dat is op dit moment ook niet meer relevant daar in 1.9.4 het hele pushmessage gebeuren op de schop is gegaan en onderdeel van private messages is geworden. In hoeverre daar wel een delete mogelijkheid in zit gekoppelt aan rechten weet ik nog niet aangezien ik het lokaal nog niet helemaal lekker aan de praat heb :P

Intentionally left blank

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

offtopic:
Goh, ik snaptje je vage Pm al niet, m-m! Ik dacht, wat krijge we nou?

:+

Maar ik snap niet waarom zoiets eik nodig zou zijn, een PM verstuur je niet zomaar even, toch? Daar denk je eerst goed bij na?
Wij (gebruikers) hebben ook geen tooltje waarmee we onze eigen topic titel aan kunnen passen bijvoorbeeld, dat zou ook soms handig kunnen zijn? (Maar aan de andere kant, daar kan weer gezeur mee komen...)

I rest my case :z

edit

Weer een hele vage PM:
Pushmessage: pushmessage
Door m-m (Moderator CME) - donderdag 13 januari 2005 21:19

Vage pushmessage?! Bij de marine, daar heb je pas vage pushmessages!
_/-\o_

crisp, werk aan de winkel! O-) :+

[ Voor 25% gewijzigd door Nik op 13-01-2005 21:22 ]

• m-m
  • Niet online
proller schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:17:Maar ik snap niet waarom zoiets eik nodig zou zijn, een PM verstuur je niet zomaar even, toch? Daar denk je eerst goed bij na?
Wij zijn ook niet onfeilbaar ;)
Er kan best een fout linkje in komen (de reactie van degene eronder/erboven bijvoorbeeld). Of een typo, waaraan je je stoort, het vergeten van een afsluitende tag.
Users kunnen een startpost van een topic toch ook editten? Dat is toch ook iets waar van te voren goed over nagedacht dient te worden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er valt wat voor te zeggen; maar bij iedere PM die je tikt zit toch ook een bekijke bericht knopje? Het lijkt me dat je; net zoals je altijd eerst even een geplaatst bericht bekijkt; ook je PMs even bekijkt voor jze verstuurd. Op die manier heb ik nog nooit een probleem ervaren bij het verturen van een PM :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• m-m
  • Niet online
Toch is een fout zo gemaakt. Stel bijvoorbeeld dat een college je er 5 minuten later op wijst dat er doorgaans een OW voor een bepaalde overtreding wordt gegeven, terwijl jij het bij een vriendelijk PMetje houdt. Als de user niet online was zou je 'm dan nog kunnen annuleren en andere stappen ondernemen. (Andersom kan ook: als je te fel hapt ergens op).

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

m-m schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:50:
Toch is een fout zo gemaakt. Stel bijvoorbeeld dat een college je er 5 minuten later op wijst dat er doorgaans een OW voor een bepaalde overtreding wordt gegeven, terwijl jij het bij een vriendelijk PMetje houdt. Als de user niet online was zou je 'm dan nog kunnen annuleren en andere stappen ondernemen. (Andersom kan ook: als je te fel hapt ergens op).
Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat je even goed moet nadenken voor je actie onderneemt maar dat zou erg flauw zijn :+ Er valt inderdaad wel wat voor te zeggen dat zo-iets dergelijks geannuleerd moet kunnen worden; bijvoorbeeld op dezelfde manier als dat dat nu met notes gaat (alleen HGA's ed kunnen die verwijderen).

Als de PMs echter op de schop gaan voor PMs in 1.9.4; zal deze mogelijkheid dan automatisch beschikbaar komen; of is het nodig hier alsnog een wijziging voor aan te brengen in React?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb gisteren even naar dat private messaging gebeuren gekeken, maar vooralsnog kon ik daar geen delete optie in vinden... :/

Intentionally left blank

Verwijderd

Zou inderdaad wel handig zijn om PM's die nog niet gelezen zijn te kunnen deleten/terugtrekken. Ja er zit een preview functie in PM's, maar soms kan het voorkomen dat in het afhandelen van zaken een verzonden PM alleen maar verwarrend zou zijn (denk bijv. aan een PM die je stuurt met 'kappen met spam' in de tussentijd dat je op zoek bent naar iemand die een -1 kan zetten. Als de user dan op -1 staat en zijn mail heeft gehad dan moet die ene PM gewoon wegkunnen...)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00

Cyphax

Moderator LNX
Zou het niet ook handig kunnen zijn PM's die WEL gelezen zijn terug te trekken? Als iemand een waarschuwing krijgt en het blijkt onterecht te zijn zou het wel aardig zijn om die in te kunnen trekken misschien?
Ook maar een idee. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cyphax schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:40:
Zou het niet ook handig kunnen zijn PM's die WEL gelezen zijn terug te trekken? Als iemand een waarschuwing krijgt en het blijkt onterecht te zijn zou het wel aardig zijn om die in te kunnen trekken misschien?
Ook maar een idee. :)
een Push Message heeft meestal niet veel te maken met terecht/onterecht; opmerkingen die jij via een PM krijgt worden namelijk ook altijd in de notes toegevoegd; en daar komen eventuele correcties ook in terecht :)

---

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Spider.007 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:43:
[...]

een Push Message heeft meestal niet veel te maken met terecht/onterecht; opmerkingen die jij via een PM krijgt worden namelijk ook altijd in de notes toegevoegd; en daar komen eventuele correcties ook in terecht :)
Wat merkt een gebruiker van een eventuele correctie in een note nu dan? (de enige PM die ik ooit gekregen heb is van m'n toelating tot de hk :))
Ik kwam er alleen mee omdat je PM's blijven staan in je profiel.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cyphax schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:08:
[...]

Wat merkt een gebruiker van een eventuele correctie in een note nu dan? (de enige PM die ik ooit gekregen heb is van m'n toelating tot de hk :))
Ik kwam er alleen mee omdat je PM's blijven staan in je profiel.
Niets; een gebruiker merkt sowieso niets van zijn notes ;) Mijn punt was meer dat het slechts een bericht is en er dus niet zo heel veel fout aan kan zijn. En zoals je weet kun je met de delete button je PM's van je profielpagina verwijderen; het gaat hier meer om vers verstuurde PM's die niet correct zijn dan om een PM van een week geleden die foutieve informatie blijkt te bevatten maar reeds geakkordeerd is door de gebruiker :)

---

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Spider.007 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:17:
[...]

Niets; een gebruiker merkt sowieso niets van zijn notes ;) Mijn punt was meer dat het slechts een bericht is en er dus niet zo heel veel fout aan kan zijn. En zoals je weet kun je met de delete button je PM's van je profielpagina verwijderen; het gaat hier meer om vers verstuurde PM's die niet correct zijn dan om een PM van een week geleden die foutieve informatie blijkt te bevatten maar reeds geakkordeerd is door de gebruiker :)
'k wist niet dat ze te verwijderen zijn. :)
Ik snap je punt, maar wat doe je met een vers verstuurde PM die fout is maar de gebruiker is online en heeft al op akkoord gedrukt? Een nieuwe versturen?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:33

SmartDoDo

Woeptiedoe

Cyphax schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:21:
[...]
maar wat doe je met een vers verstuurde PM die fout is maar de gebruiker is online en heeft al op akkoord gedrukt? Een nieuwe versturen?
Afhankelijk van de fout, nederig op je knietjes om vergiffenis vragen of een PM/mailtje erachteraan met een rectificatie :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SmartDoDo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:27:
[...]
Afhankelijk van de fout, nederig op je knietjes om vergiffenis vragen en een PM/mailtje erachteraan met een rectificatie :)
:+

Okee, dat kan ook. :)
'k gooide maar een balletje op, het is niet meer dan een andere manier van rectificeren als je een PM intrekt en een nieuwe stuurt. Maakt niet veel uit natuurlijk, maar omdat het toch ging om pushmessages annuleren... :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cyphax schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:21:
[...]

'k wist niet dat ze te verwijderen zijn. :)
Ik snap je punt, maar wat doe je met een vers verstuurde PM die fout is maar de gebruiker is online en heeft al op akkoord gedrukt? Een nieuwe versturen?
Ik stuur meestal een bos bloemen samen met een doosje Afbeeldingslocatie: http://spider007.net/GoT/doosje_merci.jpg ;)

Volgens mij schept het juist meer verwarring als ik een reeds geakkordeerde PM achteraf ga verwijderen :)

---

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Spider.007 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:33:
[...]

Ik stuur meestal een bos bloemen samen met een doosje [afbeelding] ;)

Volgens mij schept het juist meer verwarring als ik een reeds geakkordeerde PM achteraf ga verwijderen :)
Schept alleen verwarring als je geen nieuwe stuurt met daarin de mededeling dat de oude is teruggetrokken en waarom. :P
't is ook niet zozeer verwijderen als in: now you see it, now you don't wat ik bedoel. :)

Pagina: 1