[systeemvraag] All-roundsysteem voor 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16
Na drie jaar trouwe dienst, lukt het mijn lidl bakje niet meer om aan mijn wensen te voldoen. Upgraden zit er niet echt in, vandaar dat ik op zoek ben naar wat nieuws.

Ik zet mijn DVD speler en brander over vanuit het oude systeem dus heb dat niet nodig. Huidige monitor, muis en keyboard worden via een switchbox aan de nieuwe machine gehangen, ook die heb ik dus niet nodig.

Met rond de 1000 eurie in mijn portemonne heb ik het volgende bij mekaar gezocht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Behuizing:       Antec Super Lanboy Aluminium Mini Tower
Voeding:         Antec Smart Power Voeding ATX 350W 12V Blue
Moederboard:     Intel D915PGNL, S775,i915P,4xDDR,Aud,LAN,ATX   
Processor:       Intel Pentium 4 550, 3.40Ghz,800Mhz,1Mb,S-775,Box   
Harddisk:        Western Digital 160Gb, 7200rpm, SATA150, 8Mb cache  
Diskdrive:       Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Zwart   
Grafische kaart: XFX Geforce 6600 256Mb, DVI, TVout, PCI-E, Retail     
Geheugen:        1xKingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200

Machine moet als een machientje van alles gaan fungeren. Wil er een spelletje op spelen, thuiswerken, DVD'tje rippen etc etc.

Dit wat "jullie" betreft een redelijk keuze ? En is het verstandig om er een aparte CPU koeler bij te halen (zalman 7000 zou moeten gaan ?)

Graag commentaar ;)

BTW: Heb redenen om voor Intel mobo en proc te gaan. Type van beide kan ik veranderen, merk niet

[ Voor 1% gewijzigd door rfoppen op 13-01-2005 20:02 . Reden: thnx mod voor title change \ forum move, past hier beter;) ]

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor AMD gaan maar verder wel ok.
Alleen zou ik je XFX 6600 wel de GT versie nemen en de voeding beter 400 watt voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:21

janklp

FortyTwo Capital

Je hebt nogal zware specs voor de voeding vind ik. Daar zou ik dus een iets zwaardere inzetten. Verder zou ik wel willen ruilen met je systeem want die is echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
rfoppen schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:17:
BTW: Heb redenen om voor Intel mobo en proc te gaan. Type van beide kan ik veranderen, merk niet
Die 'redenen' zijn vaak totaal ononderbouwde vooroordelen tegen AMD. Ik zou absoluut voor socket 939 AMD kiezen (goedkoper én beter voor jouw doeleinden).
Verder idd zwaardere voeding (380 Watt Antec truepower) en 6600GT videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Tja als de ts nou voor intel wil gaan is dat natuurlijk zijn goed recht. Mij bevalt AMD uit de kunst nadat ik voorheen altijd met Intel heb gewerkt maar dat buiten beschouwing gelaten. Als de ts daar zo zijn redenen voor heeft dan moeten we dat maar accepteren ondanks het er niet mee eens te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Januszjes schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:36:
Tja als de ts nou voor intel wil gaan is dat natuurlijk zijn goed recht. Mij bevalt AMD uit de kunst nadat ik voorheen altijd met Intel heb gewerkt maar dat buiten beschouwing gelaten. Als de ts daar zo zijn redenen voor heeft dan moeten we dat maar accepteren ondanks het er niet mee eens te zien :P
Zeer zeker waar, zo bedoel ik het ook niet. Ik heb zelf hier thuis een Amd Athlon64, AMD Sempron, Intel P3 en Intel P4 staan. Ik kijk gewoon simpelweg welke fabrikant op het aanschafmoment de beste keuze is voor mijn doeleinden. In het geval van de TS is dat duidelijk AMD Athlon64 socket 939.
En vaak is het bij mensen die 'zo hun redenen hebben' om voor Intel te kiezen waar AMD de betere keuze is een kwestie van 'wat de boer niet kent dat vreet hij niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
:)

Heb nu ook een AMD. In normale omstandigheden zou dat denk ik ook zeker weer mijn eerste keus zijn... Maar de korting die ik krijg over de <hele> configuratie is zo hoog, dat het interessanter is om voor Intel te gaan (Vriend van me besteld alles via zijn werk, krijgt korting alleen als het een Intel mobo en proc is....)

Heb even verder zitten kijken en idd, de XFX 6600 GT 128 lijkt een betere keuze. Ik heb me in eerste instantie een beetje door de hoeveelheid MB's laten leidden denk ik B)

Voeding zat ik al over te twijfelen en zal die ook een tikje upgraden (wordt alsnog een pricy business zo)

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Als je die korting zo kan krijgen, ga er voor!

Voor de rest zou ik nog kijken wat je nog over houdt aan die korting, en dat mooi uitbesteden aan eventueel een snellere ggrafische kaart, als je veel spellen wilt gaan spelen.

Dat is het voordeel van jouw config; als je er zware spellen op kunt spelen, kun je de pc voor alles gebruiken, van text-editors tot 3DMax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Gaat je systeem nu incl. die korting dan al over de 1000 euro. Of zit de korting er nog niet bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
Systeem zonder korting zat op ongeveer 1000 (bij informatique). Vond het wat makkelijker om daar mee te rekenen op het forum :)
Geld wat ik overhou van die korting wordt nog aan andere dingen besteed. Met 6600GT en dikkere voeding wordt het gewoon wat minder andere dingen ;)

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatique is zeker een goede winkel.
Alleen wel wat duur, probeer eens je systeem in de pricewatch winkelwagen samen te stellen, maak er een linkje van kunnen wij het ook zien.
Verder kan ik op dit moment Azerty.nl sterk aanraden. Ben erachter gekomen via pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou voor de intel gaan, je wilt meer dan gamen alleen, aangezien intel wat beter is met alle andere dingen en amd beter is in games (al scheelt dit heel weinig, het verschil tussen beide word steeds minder) heb zelf altijd amd gehad en heb nu een p4 3.2 en hij bevalt me perfect _/-\o_ ik vond het echt een hele goeie keuze al mijn kameraden hebben allemaal amd's, en die van mij bleef niet achter op gamesgebied.

Ga voor amd als je een gamer bent, als je multimedia wilt ga voor intel is mijn mening O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:58:
ik zou voor de intel gaan, je wilt meer dan gamen alleen, aangezien intel wat beter is met alle andere dingen en amd beter is in games (al scheelt dit heel weinig, het verschil tussen beide word steeds minder) heb zelf altijd amd gehad en heb nu een p4 3.2 en hij bevalt me perfect _/-\o_ ik vond het echt een hele goeie keuze al mijn kameraden hebben allemaal amd's, en die van mij bleef niet achter op gamesgebied.

Ga voor amd als je een gamer bent, als je multimedia wilt ga voor intel is mijn mening O-)
Jij leestd e Fp niet zo goed volgens mij ;) . AMD A64 doen het op bijna alle fronten beter dan intel's van gelijkige waardige mhzén/serie. ;) Ik zou ook voor een A64 gaan op het moment, maar intel is zeker niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:02:
[...]

Jij leestd e Fp niet zo goed volgens mij ;) . AMD A64 doen het op bijna alle fronten beter dan intel's van gelijkige waardige mhzén/serie. ;) Ik zou ook voor een A64 gaan op het moment, maar intel is zeker niet slecht :)
je mag denken wat je wil maar ik heb het zelf gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:24:
[...]
je mag denken wat je wil maar ik heb het zelf gezien
Omdat een stel kameraden een amd hebben en jij een intel concludeer je dat zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:36:
[...]

Omdat een stel kameraden een amd hebben en jij een intel concludeer je dat zomaar?
Denk dat hij dat zo doet ofzo ja :z Maar laat hem zijn eigen conclusies trekken die nergens mee in vergelijking staan met de professionele review'ers :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jongens, ik vind het prima als je graag duidelijk wil maken dat AMD beter presteert in dit geval, maar inmiddels is dat al meerdere keren in dit topic duidelijk gemaakt... voordat dit topic gaat over 'waarom AMD nemen', wil ik mensen er nog even op wijzen dat dit eigenlijk een topic is met commentaar over de TS' systeem. ;)
Een AMD systeem gaat blijkbaar echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:32

Skyline GT-R

RB26DETT

Waar ik ook zou letten bij je nieuwe hdd is dat je moederbord NCQ ondersteuning heeft, en er harde schijven beschikbaar zijn die dat ondersteunen, dus waarom er dan geen gebruik van gaan maken? De maxtor diamondmax 10 serie hebben allemaal NCQ ondersteuning... Verder ziet het er een mooi systeempje uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:45:
[...]

Denk dat hij dat zo doet ofzo ja :z Maar laat hem zijn eigen conclusies trekken die nergens mee in vergelijking staan met de professionele review'ers :Y)
hehe jullie denken maar een eind weg, die ''proffesionele'' reviews zijn flut, ze zeggen dat ik met mijn FX 5900 doom 3 niet op ultra high kan spelen (tomshardware, anandtech) nou, ik draai ultra high 1280x960 anders wel met 55 fps.....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
Skyline GT-R schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:59:
Waar ik ook zou letten bij je nieuwe hdd is dat je moederbord NCQ ondersteuning heeft, en er harde schijven beschikbaar zijn die dat ondersteunen, dus waarom er dan geen gebruik van gaan maken? De maxtor diamondmax 10 serie hebben allemaal NCQ ondersteuning... Verder ziet het er een mooi systeempje uit :)
Moet heel eerlijk zijn, had eigenlijk nog nooit van NCQ gehoord. Heb even zitten googlen en idd, waarom geen gebruik maken van.
De Seagate Barracuda ondersteunt het ook. De 160 gig variant daarvan is maar een paar euro duurder dan de WD. Even bestelling nog een beetje aanpassen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Behuizing:       Antec Super Lanboy Aluminium Mini Tower
Voeding:         Antec Smart Power Voeding ATX 380W
Moederboard:     Intel D915PGNL, S775,i915P,4xDDR,Aud,LAN,ATX   
Processor:       Intel Pentium 4 550, 3.40Ghz,800Mhz,1Mb,S-775,Box   
Harddisk:        Seagate Barracuda 7200.7 160.0Gb, 7200rpm,8Mb,SATA  
Diskdrive:       Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Zwart   
Grafische kaart: XFX Geforce 6600 GT 128Mb, DVI, TVout, PCI-E     
Geheugen:        1xKingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200

Zat te twijfelen of ik deze thread zou starten, ben blij dat ik het gedaan heb _/-\o_

(Voor anderen, staat een stukkie bij wat NCQ is: http://tech-report.com/re...te-7200.7ncq/index.x?pg=1)

Appels zijn geen peren

Pagina: 1