USB naar BlueTooth voor GPS doeleinden?

Pagina: 1
Acties:

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025
Dag mensen :)

Ik zal wel weer iets willen wat niet gaat... :P ... Ik heb momenteel een prachtige setup met:

- USB GPS muis;
- Laptop met Alturion.

Hiermee kan ik perfect navigeren. Nu is het zo dat ik binnen korte tijd een Smartphone krijg, die een mini-USB aansluiting heeft. Nu heb ik al vernomen (of heb ik dat mis???) dat ik deze USB muis niet kan laten werken met de mini-USB aansluiting op de Smartphone... 8)7

Zou er een manier zijn om deze USB GPS muis wel te laten werken met mijn nieuwe smartphone? Ik zat al aan een USB-->BT verloop te denken, maar die zullen nog wel niet bestaan denk ik zo... wie heeft er tips... _/-\o_ ???

Of wordt het toch de USB GPS muis in de verkoop gooien en een BT GPS muis aanschaffen en een BT dongle (voor de laptop dan)....?

Thnx voor de antwoorden... :*)

• Troxel
:'( ... Niemand.... _/-\o_

• Troxel
Ik denk dat het dus wel niet zal kunnen... iemand anders tips om het probleem te omzeilen??

O-)

Verwijderd

Troxel schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:08:
Dag mensen :)

Ik zal wel weer iets willen wat niet gaat... :P ... Ik heb momenteel een prachtige setup met:

- USB GPS muis;
- Laptop met Alturion.

Hiermee kan ik perfect navigeren. Nu is het zo dat ik binnen korte tijd een Smartphone krijg, die een mini-USB aansluiting heeft. Nu heb ik al vernomen (of heb ik dat mis???) dat ik deze USB muis niet kan laten werken met de mini-USB aansluiting op de Smartphone... 8)7

Zou er een manier zijn om deze USB GPS muis wel te laten werken met mijn nieuwe smartphone? Ik zat al aan een USB-->BT verloop te denken, maar die zullen nog wel niet bestaan denk ik zo... wie heeft er tips... _/-\o_ ???

Of wordt het toch de USB GPS muis in de verkoop gooien en een BT GPS muis aanschaffen en een BT dongle (voor de laptop dan)....?

Thnx voor de antwoorden... :*)
mini-USB naar USB verloopje? Of gewoon een andere stekker aan solderen!
(Het zijn maar 4 lijnen (USB in elk geval!): +data -date +Voltage en -Voltage)

Ik kan me zo voorstellen dat de SmartPhone niet die 5 Volt spanning kan voorzien, dus misschien moet je er een adaptertje aan verbinden.

Maar als zo'n ding mini-USB ondersteunt, waarom zou ie je GPS mousie niet ondersteunen?
(apart gezien van de power supply)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:55:
[...]
mini-USB naar USB verloopje? Of gewoon een andere stekker aan solderen!
(Het zijn maar 4 lijnen (USB in elk geval!): +data -date +Voltage en -Voltage)

Ik kan me zo voorstellen dat de SmartPhone niet die 5 Volt spanning kan voorzien, dus misschien moet je er een adaptertje aan verbinden.

Maar als zo'n ding mini-USB ondersteunt, waarom zou ie je GPS mousie niet ondersteunen?
(apart gezien van de power supply)
Misschien juist omdat hij de power niet kan leveren? Bovendien is het de vraag in hoeverre de boel softwarematig ondersteund wordt. Mocht dat het geval zijn is bovenstaand verhaal misschien het proberen waard, maar ik vermoed dat het niet gaat werken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Troxel
Dat vermoedde ik ook al....

Een een BT >>> USB verloop zal ook wel niet bestaan he?

Dus om USB devices (zoals mijn USB GPS muis) te kunnen gebruiken met BT apparaten...

• Troxel
Nog iemand originele ideeen / oplossingen? _/-\o_
Pagina: 1