Toon posts:

M-audio revo 7.1 geen digitaal signaal?!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de m-audio revolution 7.1 in m'n pc gezet. Deze via de sp/dif uitgang op m'n AV receiver aangesloten (de marantz sr5400)... echter krijg ik geen geluid. Hetzelfde probleem had ik eigenlijk ook al met m'n oude soundblaster live! kaart. Deze heeft het altijd gedaan (digitaal) en toen ik m'n oude mpeg2 decoder kaart geinstalleerd had (realmagic hollywood+) deed deze het ineens niet meer. Daarna heb ik de realmagic verwijderd en de drivers gedeinstalleerd. Echter nog steeds geen digitaal signaal. Ik had gehoopt dat, naast een betere stereoweergave, de m-audio ook weer gewoon een digitaal signaal naar m'n receiver zou sturen. Niet dus... de receiver kan het volgens mij niet zijn want wanneer ik op hetzelfde kanaal m'n stand alone dvd-speler aansluit werkt hij prima.

Heeft iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben en hoe het op te lossen?

Verwijderd

Welke drivers gebruik je? Werkt de kaart op de analoge uitgang wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de laatste drivers van m-audio: 1.0.2.8 is dat volgens mij. En ja analoog doet hij het wel.... frustrerend!! |:(

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

niemand??

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 10:39

Adonias

Oe! Buttons :9

Zet hem gewoon op 5/6/7.1 en kijk dan of je digitaal signaal hebt (dus niet via het menu op digital zetten). Software DVD player wel op spdif zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ik krijg er dus wel (digitaal) geluid uit als ik bijvoorbeeld een dvd afspeel met PowerDVD!! Dat had ik nog niet geprobeerd. Maar ik wil nu ook graag dat Winamp z'n muziek weergeeft via SP/DIF net als spelletjes en dat werkt dan weer niet :S

Je kan trouwens in het m-audio control panel nergens instellen dat het geluid via sp/dif afgespeeld moet worden, bij de live kon je wel instellen dat alles via de digital out gestuurd moet worden... is er nergens in windows zo'n optie dan?

Verwijderd

Hmm... ik krijg er dus wel (digitaal) geluid uit als ik bijvoorbeeld een dvd afspeel met PowerDVD!! Dat had ik nog niet geprobeerd. Maar ik wil nu ook graag dat Winamp z'n muziek weergeeft via SP/DIF net als spelletjes en dat werkt dan weer niet :S
En als je een mp3 probeert af te spelen via mediaplayer?
Misschien even de output van Winamp veranderen naar DirectSound output?

Ik lees niet goed zie ik :) Heb je bij alle spellen problemen?

Verwijderd

Topicstarter
ja alle spellen... ik zag dat ik in mediaplayer de s/pdif output niet geselecteerd had... als ik dat bij apparaten echter wel doe en alles staat volgens mij zo ingesteld als dat het ingesteld zou moeten zijn... geeft ie nog steeds geen geluid :(

Verwijderd

ik heb ook zon probleem met mijn audigy... staat nog wel een topic open daarvan...
ik heb ook de sr 5400 (top dingetje) :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nog steeds niet uit. In PowerDVD speelt ie dvd's via de spdif out af en gewoon in DD of DTS (afhankelijk van de dvd). No problem... echter wanneer ik mp3's in winamp (via directsound) of Windows mediaplayer afspeel hoor ik niks (alleen als ik de analoge uitgang aansluit). In windows mediaplayer kan je instellen dat het geluid via spdif moet en ook nog 24bits (of niet)... beide settings geen geluid. Ik word er echt moedeloos van...

Niemand ideeen????? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:07 ]

Verwijderd

gewoon analoog aansluiten. Daar is helemaal niets mis mee.

Ik heb hier ooit eens gelezen dat het signaal een aantal keren wordt omgezet voordat het digitaal wordt uitgestuurt. Analoog schijnt zelfs beter te zijn. Maar ik betwijfel of iemand het verschil tussen digitaal en analoog in dit geval kan horen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 18:27 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:55

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:27:
gewoon analoog aansluiten. Daar is helemaal niets mis mee.

Ik heb hier ooit eens gelezen dat het signaal een aantal keren wordt omgezet voordat het digitaal wordt uitgestuurt. Analoog schijnt zelfs beter te zijn. Maar ik betwijfel of iemand het verschil tussen digitaal en analoog in dit geval kan horen.
het verschil is dan natuurlijk, met analoog moet je meerdere kabeltjes van pc naar receiver, met digitaal gaat alles erdoorheen door 1 kabel, en kan je receiver de decoding doen :) ...

Home Assistant Configuratie V&A

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 08:24
Ik heb misschien iets gevonden, waardoor het wel kan. In je systray rechtonder op je scherm vind je een zwarte M. Als je hierop klikt, krijg je het menu met al die instellingen voor de Revolution 7.1. Dan moet je bij current set zoeken naar de instelling DIGITAL en die kiezen. Als het goed is, moet het nu werken.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Verwijderd

Big Will schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:04:
Ik heb misschien iets gevonden, waardoor het wel kan. In je systray rechtonder op je scherm vind je een zwarte M. Als je hierop klikt, krijg je het menu met al die instellingen voor de Revolution 7.1. Dan moet je bij current set zoeken naar de instelling DIGITAL en die kiezen. Als het goed is, moet het nu werken.
Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn ja.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:41:
[...]

Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn ja.
Dat is het zeker weten. Normaal gesproken mag er niet eens digitaal geluid uitkomen TENZIJ hij op die stand staat :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1