Goedendag allemaal,
Voor een kleine applicatie ben ik op zoek naar een command line ftp client die werkt op linux.
Er zitten nogal wat eisen aan, ik heb ook geen idee of zoiets bestaat.
Wat het moet kunnen:
- SSL/TLS verbindingen
- Runnen vanaf de command line, via bash
- Naar meerdere ftp's tegelijk connecten
- parrallel een commando uitvoeren op alle open verbindingen en als het mogelijk is het commando niet uitvoeren als een ftp server down is
- Optioneel: een bestand met commando's uitvoeren
- Optioneel: Output van bepaalde commando's in een bestand dumpen
De beste die ik tot nu toe ben tegen gekomen is lftp.
Het kan veel aan, ook meerdere connecties, maar het kan niet parralel een commando uitvoeren, wat een must is.
Hij moet dus volledig via de command line werken, niet met ncurses of iets dergelijks.
Zoals eerder gezegt, ik weet niet of het er is, maar mocht het er zijn graag een zetje in de goede richting.
Voor een kleine applicatie ben ik op zoek naar een command line ftp client die werkt op linux.
Er zitten nogal wat eisen aan, ik heb ook geen idee of zoiets bestaat.
Wat het moet kunnen:
- SSL/TLS verbindingen
- Runnen vanaf de command line, via bash
- Naar meerdere ftp's tegelijk connecten
- parrallel een commando uitvoeren op alle open verbindingen en als het mogelijk is het commando niet uitvoeren als een ftp server down is
- Optioneel: een bestand met commando's uitvoeren
- Optioneel: Output van bepaalde commando's in een bestand dumpen
De beste die ik tot nu toe ben tegen gekomen is lftp.
Het kan veel aan, ook meerdere connecties, maar het kan niet parralel een commando uitvoeren, wat een must is.
Hij moet dus volledig via de command line werken, niet met ncurses of iets dergelijks.
Zoals eerder gezegt, ik weet niet of het er is, maar mocht het er zijn graag een zetje in de goede richting.
...