flashen met gehackte firmware is geen hacken

. Je gebruikt alleen dan wel firmware die niet door de fabrikant is gemaakt, maar door gebruikers is veranderd om andere functies mogelijk te maken, wat de fabrikant misschien niet wil. Door het flashen met gehackte firmware verlies je je garantie op de brander.
Ik weet dat je geen 1100A hebt maar dit is toch het programma wat je moet gebruiken, aangezien voor beide branders hetzelfde programma gebruikt wordt. Ik heb het namelijk ook zelf gebruikt op mijn 1300A
oke, toch om het nog even duidelijk te maken hoe het moet (als je het aandurft, zo niet, ga er dan gewoon even mee terug naar de winkel)
zorg dat je een bootdiskette hebt aangemaakt zoals hierboven ergens beschreven staat, en plaats hier nog extra bij: 1100a.exe en je nieuwe firmware.
haal alle hardeschijven en cd/dvd-drives van je IDE kabels af om vergissingen te voorkomen. zorg ervoor dat je DVD-brander achter het jumpertje op master heeft staan, en sluit hem aan op het primaire IDE kanaal. (dit is meestal het kanaal waaraan je hardeschijf zit) en flash 'em met de volgende commando:
nec1100a -pri -mas -flash naam_van_firmware.bin
succes! Nogmaals, durf je het niet aan, ga er gewoon mee terug naar de winkel. Op zich doet de brander het nu toch niet, dus zou het niet veel uit moeten maken om het flashen toch een keer te proberen, omdat als het fout gaat de brander het alsnog niet zal doen

(snap je het nog

)
[
Voor 39% gewijzigd door
Sjaak_Afhaak op 14-01-2005 17:06
]