Updaten firmware nec 1300A mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem, Ik heb een nec brander en hij speelde geen princo dvd's af. Door deze reden heb ik de firmware geupdate en je raad het firmware updaten mislukt. Kan iemand mij hierbij helpen want hij geeft in het hele systeem geen brander meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik neem aan dat je hem dus nu ook niet meer opnieuw kunt flashen?

Een kleine search bracht mij op deze pagina, waar een hardere flashmethode beschreven staat: http://etna.rpc1.org/nec/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar schiet ik nog niets mee op want ik moet mijn drive opnieuw aan het werken krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wie kan me helpen moet ik systeem herstel gebruiken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en die site heeft me juist in de problemen geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:12:
wie kan me helpen moet ik systeem herstel gebruiken ofzo?
Ja..dat gaat vast werken :/

Windows herstel lost heel soms wat driver probleempjes ofzo op. Maar echt geen verkeerd geflashte drives. Hier heeft Herstel niets mee te maken...

[ Voor 29% gewijzigd door Ebayzo op 13-01-2005 19:20 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Er bestaat ook zoiets als de 'edit' knop, en verder denk ik dat je met systeemherstel weinig kan terughalen want dat saved niet de bios van je dvd drive. 1 minuut googlen helpt ook wel eens...

Hier staat misschien een oplossing?

Succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er trouwens misgegaan bij het flashen?

Want ik heb laatst ook mijn 1300A geflashed, en dat is ongelooflijk gemakkelijk en duurt nog geen minuut.

Stroom uitgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:45:
Hoi,

Ik heb een probleem, Ik heb een nec brander en hij speelde geen princo dvd's af. Door deze reden heb ik de firmware geupdate en je raad het firmware updaten mislukt. Kan iemand mij hierbij helpen want hij geeft in het hele systeem geen brander meer aan
Hey Sjaak :)

kun je aub wat meer info posten wat er dan precies is fout gegaan met het flashen van de drive? Computer uitgevallen tijden het flashen? Verkeerde firmware gebruikt? Zoals ik het nu zie zul je toch echt een handmatige flash uit moeten voeren.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:32:
[...]

Hey Sjaak :)

kun je aub wat meer info posten wat er dan precies is fout gegaan met het flashen van de drive? Computer uitgevallen tijden het flashen? Verkeerde firmware gebruikt? Zoals ik het nu zie zul je toch echt een handmatige flash uit moeten voeren.
Verkeerde firmware lijkt me praktisch onmogelijk, aangezien een update file vaak zelf eerst kijkt of deze wel compatible is met je drive.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
Mijn pc liep een keer vast tijdens een firmware upgrade van m'n Aopen CDRW... die kon ik daarna weggooien.

Als je nog garantie op het ding hebt, gewoon gebruik van maken. Alleen zou ik dan niet zeggen dattie door een firmware upgrade stuk gegaan is.

Edit: TIP: Don't try to fix what aint broken :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door sjhgvr op 13-01-2005 19:38 ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verkeerde firmware lijkt me praktisch onmogelijk, aangezien een update file vaak zelf eerst kijkt of deze wel compatible is met je drive.
met een ouder flashprogramma is het wel mogelijk om een verkeerde bin erop te plaatsen, misschien dat dat bij de TS is foutgegaan.. met de nieuwere versies van het flashprogramma kan er inderdaad praktisch niets fout gaan ;)

met dat oudere programma (kan het zo ff niet vinden) is het trouwens gewoon mogelijk een handmatige bios te flashen, zolang je maar aangeeft op welk kanaal de brander zich bevindt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 13-01-2005 19:39 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lucky me ik heb er nog garantie op, maar dan wil ik toch weten hoe het kon foutgaan, want ik was aan het update en opeens gaf ie een fout aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe voer je dan een handmatige flash uit
kijken of ik hem nog aant lopen krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
trouwens het lampje van de brander brandt steeds en ik kan hem met het opstarten nog open en dicht maken daarna niet meer is dit nog nodige info??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:55:
maar hoe voer je dan een handmatige flash uit
kijken of ik hem nog aant lopen krijg
sjaak11: bij elk geplaatste post van je staat dit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

gebruik dat ook eens ;)

handmatig flashen kan alsvolgt:

dit bestand downloaden en op een DOS-bootdiskette plaatsen.. (ook je nieuwe bios erbij plaatsen)
De computer vervolgens in dos laten opstarten. in het commandoregel invoeren nec1100a /?

je krijgt een scherm te zien met allemaal parameters die je in kunt voeren. als je weet aan welk kanaal je brander hangt, kun je het programma uitvoeren met de benodigde parameters. (TIP: haal ff alles van je IDE kabels af, behalve je brander)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Handmatige flash = vanaf een DOS opstartflop

Garantie vervalt natuurlijk wel he, als je een gehackte firmware erop gooit, dat staat overal vermeld op BIOS-flash sites

En nu 2e keer: a.u.b. de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit knop gebruiken...
edit:
iets met een spuit, # 11 ofzo 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MaikelG op 13-01-2005 20:10 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt maar hoe kom je vanuit winxp in dos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:15:
bedankt maar hoe kom je vanuit winxp in dos
Niet :+

DOS-bootdiskette

dit programmaatje draaien, dit maakt een diskette aan, en vervolgens opnieuw booten met de diskette in de drive, en voila, DOS :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen gehackte firmware gebruikt maar is handmatig flashen dan hacken??, ik heb trouwens een NEC 1300A en geen 1100A

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:49:
ik heb geen gehackte firmware gebruikt maar is handmatig flashen dan hacken??, ik heb trouwens een NEC 1300A en geen 1100A
flashen met gehackte firmware is geen hacken :) . Je gebruikt alleen dan wel firmware die niet door de fabrikant is gemaakt, maar door gebruikers is veranderd om andere functies mogelijk te maken, wat de fabrikant misschien niet wil. Door het flashen met gehackte firmware verlies je je garantie op de brander.
Ik weet dat je geen 1100A hebt maar dit is toch het programma wat je moet gebruiken, aangezien voor beide branders hetzelfde programma gebruikt wordt. Ik heb het namelijk ook zelf gebruikt op mijn 1300A :)

oke, toch om het nog even duidelijk te maken hoe het moet (als je het aandurft, zo niet, ga er dan gewoon even mee terug naar de winkel)

zorg dat je een bootdiskette hebt aangemaakt zoals hierboven ergens beschreven staat, en plaats hier nog extra bij: 1100a.exe en je nieuwe firmware.
haal alle hardeschijven en cd/dvd-drives van je IDE kabels af om vergissingen te voorkomen. zorg ervoor dat je DVD-brander achter het jumpertje op master heeft staan, en sluit hem aan op het primaire IDE kanaal. (dit is meestal het kanaal waaraan je hardeschijf zit) en flash 'em met de volgende commando:

nec1100a -pri -mas -flash naam_van_firmware.bin

succes! Nogmaals, durf je het niet aan, ga er gewoon mee terug naar de winkel. Op zich doet de brander het nu toch niet, dus zou het niet veel uit moeten maken om het flashen toch een keer te proberen, omdat als het fout gaat de brander het alsnog niet zal doen :) (snap je het nog :? )

[ Voor 39% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 14-01-2005 17:06 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Sjaak ik wil je niet onderuit halen , maar je moet echt naar de winkel terug of iemand zoeken die meer van de techniek van PC's weet idan jij.
Je bent nu vanaf november geregistreerd en je hebt alleen maar problemen met je brander.
Aan de andere kant lijk het me handig dat je wat site over DVD media, Brandprogramma's enz. volledig doorspit. b.v. www.dvdrhelp.com en natuurlijk GOT
Heel veel van je topic zijn om bovengenoemde redenen gesloten, overal staat : "geef meer info"
maar mijn inziens heb je dat niet.

Dit is helemaal een leuk start forum voor je : http://forum.faqman.nl/

Gelijk de eerste link onder CD/DVD branden is raak : "Videoband overzetten naar DVD 01/14 16:50"

[ Voor 33% gewijzigd door redyak op 14-01-2005 17:16 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik weet hier misschien nog wel een oplossing voor: zet een werkende drive in je pc. zet op een floppy het flash programma en de goede firmware. Zet je pc en voordat je flashed trek je de kabel los van je dvd drive en sluit 'm aan op jou nec. Het flash programma kent het verschil niet en zal dus jou nec flashen

(ik ben niet verantwoordlijk voor enige extra schade)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik de brander dan gewoon terug breng, dan weet ik bijna zeker dat ik eentje die het nog doet terugkrijg en dan gebruik ik alleen nog firmware van de Nec site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal heb je geen garantie op fout geflashte hardware, krijg je immers ook niet als je je brander met een hamer stukslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:51:
ik denk dat ik de brander dan gewoon terug breng, dan weet ik bijna zeker dat ik eentje die het nog doet terugkrijg en dan gebruik ik alleen nog firmware van de Nec site
Wens je succes! Als zo'n "sjaak" als jou in mijn winkel komt kan die mooi barsten. En NEC kan echt wel zien dat dit ding gecrashed is tijdens het flashen, er zullen namelijk nog best wel wat restjes van die gehackte firmware op zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ebayzo op 17-01-2005 18:02 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Flashen firmware = void your warranty oftewel als er enigszins snuggere lui in die PC zaak rondlopen en checken wat er gebeurt heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en als ik mijn bios nu eens reset?? helpt dat niet trouwens ik heb bij mijn bios gekeken en mijn nec stond bij de IDE is dit goede info?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:01:
en als ik mijn bios nu eens reset?? helpt dat niet trouwens ik heb bij mijn bios gekeken en mijn nec stond bij de IDE is dit goede info?
Zucht...gooi aub die NEC heeeeeel diep in de prullebak! De bios hoort bij je moederbord dus heeft geen zak te maken met dat verklote NECje van je.

Tuurlijk staat je NEC bij IDE...al je CDroms hangen aan je IDE bus |:(

Ik zou zeggen, neem hier eens een kijkje voordat je op GoT terugkomt: http://www.beginnersweb.nl/

[ Voor 21% gewijzigd door Ebayzo op 18-01-2005 18:11 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey sjaakie,

ff in het kort:

Je firmware is zegmaar de besturingssoftware die IN je dvd brander gebakken zit. Als hij bij het flashen is gecrasht zal je hem alleen aan de praat kunnen krijgen door hem opnieuw te flashen. Dit waarschijnlijk handmatig via DOS aangezien je brander niet meer herkent wordt in windows dus je flash-progje ook niet zal weten welke drive hij moet flashen.

Ga dus niks aankloten in je bios of in windows of waaaaar dan ook want dan is je pc straks alleen maar meer naar de klote en dan moeten wij je weer helpen. Dit zal ook geen enkel nut hebben aangezien het IN je brander zit en windows hier niets kan veranderen.

Aan het hele verhaal wat zich al afspeelt hierboven zal ik als ik jou was naar de winkel gaan en heel eerlijk zijn over dat je hem kapot geflasht heb. Vraag of zij hem handmatig weer tot leven kunnen flashen. Als je een beetje een relaxde verkoper heb zal hij dit misschien wel voor je doen (ik zeg niet gratis, druk hem anders 10€ in z'n handen das altijd goedkoper dan een nieuwe brander). Je garantie heeft geen fuck zin want dan wordt je drive opgestuurd naar NEC die zullen er naar kijken en zien dat hij onder het flashen gecrasht is. Dan kun je dus helemaal naar je dvd-brander fluiten en dus beter liev naar de verkoper in de computer shop kijken.
Als die verkoper dat niet voor je wil doen kijk dan of je iemand kent die ECHT verstand heeft van computers en of die je drive handmatig kan flashen. Of kijk natuurlijk eerst of je niet iemand kent en ga daarna langs bij de winkel dat maakt me allemaal niet uit.

Succes ermee,

edit:
voor zover dit in het kort is gebleven :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet je de dvd writer naar master ipv slave??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:27:
hoe zet je de dvd writer naar master ipv slave??
Staat in de handleiding van je writer

(waarschijnlijk een pinnetje achterop je drive verzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, het niveau hier heeft een dieptepunt bereikt. Hier op GoT wordt van je verwacht dat je over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt. Daarvan zie ik bijna niks bij jou terug, sjaak11. Werk daar eens aan en begin bij [faq]registratievoorwaarden[/] :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.