Toon posts:

[2000] Routen tussen verschillende netwerkkaarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op school ben ik momenteel bezig met een project. De bedoeling van dit project is dat wij 3 PC met elkaar verbinden doormiddel van 6 netwerk kaarten en 3 crosskabels. Nu moet deze opstelling draaien onder windows XP en 2000. We hebben nu dus een dual boot systeem. Onder windows XP werkt on netwerk perfect we hebben dat gedaan doormiddel van een Netwerkbrug die je in windows XP heel simpel kunt in stellen. Maar zodra wij in windows 2000 ons netwerk aan de gang willen krijgen lukt het ons niet wij krijgen het niet voor elkaar om de netwerkbrug te plaatsen zoals in windows XP nu hebben we dus alle netwerkkaarten een andere ip gegeven alleen dat werkt dus maar voor de helft. we kunnen wel van pc1 naar pc2 pingen en van p2 naar pc3 en van pc 3 weer naar pc1 maar anders om lukt het ons niet. Kunnen wij dit niet op een of andere manier oplossen ook doormiddel van die netwerkbruggen? Want wij komen er op het moment niet uit. Ik hoop dat iemand weet hoe het werkt in windows 2000 met die netwerkbruggen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

je moet zorgen dat je 2 verschillende subnetten gebruikt op pc2 en routing aanzet..
op pc3 en op pc1 moet je pc2 als default gateway opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:05:
je moet zorgen dat je 2 verschillende subnetten gebruikt op pc2 en routing aanzet..
op pc3 en op pc1 moet je pc2 als default gateway opgeven.
Ok ff kijken of het begrijp ik geef op pc 2 de netwerkkaarten verschillende subnetten
Vervolgens geef ik de overige pc als gateway pc2 en dan kan ik vanuit pc1 pc2 en 3 pingen en van vanuit pc2 dan pc 1 en 3 pingen en vanuit pc3 kan ik dan pc 1 en 2 pingen

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
3pc's en 6 kaarten ??
Heb je in alle pc's 2 kaarten zitten, of alleen in de 'middelste' ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:21:
3pc's en 6 kaarten ??
Heb je in alle pc's 2 kaarten zitten, of alleen in de 'middelste' ??
In alle pc zitten 2 netwerk kaarten want dan kun je met 3 croos kabels van pc 1 naar 2 en van 2 naar 3 en van 3 weer terug naar 1

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:25:
[...]

In alle pc zitten 2 netwerk kaarten want dan kun je met 3 croos kabels van pc 1 naar 2 en van 2 naar 3 en van 3 weer terug naar 1
Het is geen COAX netwerk toch? Met utp hoef je geen rondje te maken of zo. Verbind de middelste pc's met bijde pc's en je netwerk kan dan prima werken.

Oh ja, en W2k ondersteunt geen bridging.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:28:
[...]

Het is geen COAX netwerk toch? Met utp hoef je geen rondje te maken of zo. Verbind de middelste pc's met bijde pc's en je netwerk kan dan prima werken.

Oh ja, en W2k ondersteunt geen bridging.
Jah dat snap ik maar dit is een onderdeel van afstudeerproject dit is een beschreven opdracht die wij precies moeten doen. Dus wij kunnen niets aanpassen we moeten 3 pc waarin elk 2 netwerk kaarten zitten met elkaar verbinden via crosskabels en in windows xp is dat gelukt met die netwerkbruggen alleen in 2000 lukt het ons niet echt

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je zet elke 'kabel' in een ander subnet, en je zet in het registry een waarde 'ip-routing' op 1.. ff googlen ;) Zou moeten werken op 2000 en XP.. Doet een beetje hetzelfde als je netwerkbrug volgens mij..

[ Voor 37% gewijzigd door axis op 13-01-2005 19:34 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Routing and remote access zou dat kunnen oplossen voor je.

• axis
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:38:
Routing and remote access zou dat kunnen oplossen voor je.
Volgens mij zit die alleen in de servervarianten, nietwaar?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal het morgen eens proberen jongens als ik er niet uit kom dan horen jullie het wel weer.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:54
Ik pas even de topic titel aan zodat deze iets duidelijker is, zou je hier in het vervolg ook zelf op willen letten? ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

Met 2 netwerkkaarten in 1 machine kun je heel eenvoudig oplossen door Route Add /p al het verkeer voor 192.168.x.x over kaart 192.168.x.x en visa versa.. gewoon je routing tables aanpassen :)

Verwijderd

Als je in iedere pc 2 netwerkkaarten hebt is het dus mogelijk om van elke pc, iedere andere pc DIRECT te benaderen. Je zegt zelf al dat je van pc3 wel op pc2 komt maar niet op pc 1.
Als je nu eens de 2e netwerkkaart van pc3 met de 2e netwerkkaart van pc1 verbind, ben je volgens mij helemaal klaar.....

• axis
Idd.. bedenk me ook dat routing nergens voor nodig is..

Afbeeldingslocatie: http://www.hongens.nl/foto/foto.asp?foto=netwerk_thetonny.gif

oeps, die 2e netwerkkaart van PC3 moet natuurlijk 192.168.2.2 hebben in bovenstaand plaatje.. geen zin om aan te passen..

[ Voor 33% gewijzigd door axis op 14-01-2005 15:40 ]

Pagina: 1