Toon posts:

[2000] BIOS supports RAID*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vele kennen komt dit bekent voor

Je wilt 2000 of xp installen en je hebt een SATA hd dus in het begin van de installatie moet je op F6 drukken om bijv de VIA RAID drivers te installen.

nu zat ik dus ff de asus cdom te bekijken en dit stond erop:
F:\Drivers\VIARAID\6420RAID\Bios
6420N231.rom
6420R231.rom
bios.txt

in die txt staat het volgende:
VIA VT6420 SATA BIOS

1. 6420Rxxx.rom
BIOS supports RAID. If subclass code is 0x01 (IDE) before this BIOS executed, BIOS
will execute nothing.

2. 6420Nxxx.rom
BIOS does not support RAID functions. If subclass code is 0x01 (IDE) before this BIOS
executed, BIOS will execute nothing.
After BIOS is executed, the subclass code will be set to 0x01 (IDE).

dit is wat ik ervan begrepen heb:
als je deze rom(s) in je bios installed (ik denk via AFUDOS)
dat je dan nooit meer op F6 hoef te drukken om je RAID drivers te installen.

Klopt dit of dienen die roms ergens anders voor?

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

het zijn installatie bestanden, eenmaal geinstalleerd is dit de volgende keer niet meer nodig en kun je je floppyin de kast gooien.
1tip: gooi hem iig niet weg, is altijd makkelijk als je weer met een schoon systeem wil beginnen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Rom's zijn voor zover ik weet firmwares.
Lijkt mij nogal sterk dat je door een firmware update geen driver meer zou hoeven te installeren.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Als je deze how-to heb je je floppydrive ook niet meer nodig... :)

^ Wat hij zegt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zie bovenstaande replies; het gaat om drivers die in Windows worden gebruikt; en een windows format verwijdert dus ook de drivers. Dit heeft niets met je BIOS te maken. Je kunt wel de drivers in je XP installatie opnemen; dan hoef je inderdaad ook nooit meer F6 te drukken. Zie bovenstaande PDF; of gebruik n-lite om dit eenvoudig te brouwen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:18:
Als je deze how-to heb je je floppydrive ook niet meer nodig... :)
ik heb alles veranderd ik heb i386 op e schijf gezet en vanaf daar ga ik installen ik hoop dat het lukt jullie krijgen het nog te horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vergeet niet ook een OEMdir aan te maken waar je die drivers in zet anders ziet t TEXTMODE gedeelte van Setup je raid controller nog niet en heb je nog steeds geen disk :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt

ik heb de map I386 gebrand en bootable gemaakt en Win2k staat nu eindelijk op mijn pc en niet dat virus wat ik XP noem.

en dit probleem is ook verholpen.

systeem beter -> 3dmark03 score lager

geen xp en geen ati catalyst 4.12 drivers.

heerlijk

Bedankt. _/-\o_

Mod-break:

De post iets aangepast, laten we het netjes zouden ipv ongefundeerde stoten onder de gordel te doen. Open dan een topic in WOS met een duidelijk betoog. Dit levert zo offtopic reacties op waar je niets aan hebt ;)
Maar goed, dank voor het antwoord :*

[ Voor 37% gewijzigd door F_J_K op 14-01-2005 18:06 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zet ik voor de zoekmachine nog even je os [2000] in de titel. Zoals je ongetwijfeld in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen is dit namelijk verplicht in Windows Operating Systems :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1