Toon posts:

Maximaal 4x lezen met dvd brander + DVD films schokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gezocht maar ik kon niet iets vinden dat mijn vraag kon beantwoorden. Ik heb van de week een dvd brander gekocht Philips DVDR1620k. Deze brander zou op 16x af moeten kunnen spelen maar met nero speedtest kom ik maar op 4x. Als ik een dvd af probeer te spelen gaat dit zeer schokkerig. Waar zou dit aan kunnen liggen, ik heb niet de nieuwste pc, maar toch wel snel genoeg om wat harder dan 5 mb/s te gaan dacht ik.
Specs:
Pentium III 700mhz
512mb ram
nVidia GeForce2 64mb

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Leessnelheid van films is beperkt door een zogenaamde riplock. Met de nieuwste versie van CD speed moet je trouwens wel op 16x kunnen lezen, want die heeft een omweg gevonden. Ik denk echter dat je dan je Philips met firmware moet ombouwen naar een Benq. Of je daar zin in hebt alleen om sneller dvd's te scannen... want voor rippen maakt het niks uit.
Schokkerig beeld bij afspelen ligt ergens anders aan, want daar heb je maar 1x snelheid voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, vage shit. Ik had eerst een samsung, maar die had het ook.

't is ook niet alleen bij films, maar ook bij data. En ik heb de nieuwste versie van nero. Ik snap er niet veel van. Maar rippen zal ik toch niet veel doen, als ik ze maar goed af kan spelen.

Maar dat het schokkerig gaat, zou het helpen als ik daar een mpeg2 kaartje voor koop?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of zou het ook nog in iets anders kunnen zitten. Geluidskaart is het niet, want die heb ik al omgewisseld. Is mijn systeem dan te traag om dvd´s op te kunnen kijken?

Verwijderd

Pentium II 400 MHz is voldoende voor DVD films, maar dit hangt er ook vanaf welk programma je daarvoor gebruikt (PowerDVD 3 is lichter als PowerDVD 6). :)

Check of DMA enabled is en of je riplock wel uitgeschakeld is. Verder mag je in je handjes wrijven als je 4x haalt met -R(W)/+R(W) media, de hoge snelheden zul je veelal tegenkomen bij (krasloze) originelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd getest met Power DVD 6, maar ook met mediaplayer, Nero Showtime, Pinacle Cinema, en bij allemaal ging het niet bepaald soepel. Maar ik zal het dan ook nog proberen met Power DVD 3.

Bovendien heb ik getest met alle soorten media (ook met een gloednieuw origineel) maar ook die kwam niet boven de 4x uit. Bij windows apparaatbeheer staat dat hij op Ultra DMA mode 1 draait. Van riplock weet ik niet veel dus dat staat niet uit. Maakt dat uit voor afspelen? En hoe zou ik dat uit kunnen zetten?

Dat de data niet zo snel gaat vind ik allemaal wel prima, ik heb geen haast. Maar mijn 5.1 set zit aan mijn PC vastgeknoopt dus ik zou heel graag de dvd´s willen kijken op mijn pc maar dat wil dus nu nog niet echt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:10 ]

Verwijderd

Met DVD films kijken heb je ook niets te maken met riplock aangezien de maximale snelheid dan 1x speed is (behalve evt. bij spoelen). ;)

Voor oude computertjes zou je eventueel ook naar de Cinemaster DVD player kunnen kijken, die is wat meer ingericht op low-PC performance dan PowerDVD en WinDVD.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok, dan ga ik dat proberen.
Maar zou zo´n mpeg2 kaart erin helpen?

Verwijderd

Een MPEG2 kaartje gaat alleen helpen als jouw probleem veroorzaakt wordt door een te zwakke CPU/videokaart. :)

Je kunt dat testen door bijv. een gedeelte (of gheel als je dat kunt missen) van de DVD op je harde schijf te zetten en vandaar dan af te spelen. Als het ook daar niet werkt dan kan heb je wel sterke aanwijzingen dat je CPU en/of videokaart niet toereikend zijn (al kan ik mij daar geen voorstelling van maken met een P3-700 aangezien ik het jarenlang succesvol heb gedaan met een K6-2+ 600MHz welke DVD/DivX performance-gewijs een stuk minder goed is als een vergelijkbaar Intel CPU'tje).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok, vanaf mijn harde schijf speelt ie ze prima af, dus dat zou het niet mogen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Vaagvaagvaag
ik heb nu een VOB bestand naar mijn HDD gekopieerd maar nu loopt dat ook schokkerig. Mis ik codecs of een programma? Weet iemand iets? dit is echt naar.

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-03 23:27
Het is mogelijk om met een Pentium 2 350 MHz DVD's te gaan bekijken zonder te schokken. Je moet wel de Hardware acceleratie aanzetten. In die PC zit wel een ATI Radeon 8500LE 128 MB videokaart en 256 MB geheugen erin. Daarnaast draai ik Windows XP Pro met SP2 erop, (alle grafische spul uitgeschakeld). Als DVD software gebruik ik PowerDVD 5.

De hardware acceleratie werkt ook op de Geforce 2. Dit heb ik getest op mijn broertjes PC (P3 600 met 256 MB geheugen en Geforce MX 400 met 32 MB geheugen).

Verwijderd

Topicstarter
Hardware acceleratie staat maximaal, ik heb 512mb@100mhz en een GeForce 2 64mb
met het ene programma gaat het wel iets beter dan het andere, maar t is nog steeds slecht.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 09:18
probeer het eens met Media Player Classic , makkelijk te vinden dmv google.

hier heb ik goeie ervaringen mee.

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Media Player Classic had ik idd ook geprobeerd. Werkte ook niet helemaal goed. Toen keek ik bij probleem oplossen bij de videokaartinstellingen en onder hardware acceleratie staat: gecombineerd schrijven inschakelen. Dat stond aangevinkt. Nu vinkte ik dat uit en liep het een stukje beter in media player classic (nog steeds lang niet goed genoeg), in andere spelers nog steeds bagger. Wat kan dit nou zijn? Iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had mijn hdd geformat en windows opnieuw geinstalleerd (media center ipv xp) en het werkte nog steeds niet goed, maar in WMP gaf ie nu aan: er is geen DVD codec, klik hier voor meer info. En toen kwam ik op een site van microsoft en daar stonden aantal codecs die je kon kopen. Dus ik de bovenste gedownload (xPack) en geinstalleerd. In WMP werkt t nu perfect! Echt vaag, want in nero showtime oid werkt t nog steeds bagger. Maargoed, ik ben allang blij dat t wertk, iig bedankt voor de hulp.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14
Heb je niet toevallig je DVD drive op PIO staan ipv UDMA?
dan schokt het ook erg namelijk.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Pagina: 1