[DVB-S]SkyStar 2 kaart wordt heet tijdens gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 12:57

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Dag mensen,

heb een klein maandje terug bij Astrasat een TechniSat SkyStar 2 DVB-kaart gekocht, dus met de B2C2 chipset. Nu werkt de ontvangst op het kaartje opzich prima (beeldkwaliteit is vele malen beter dan kabel, ware het niet voor mijn brakke composiet-video kabel... 8)7 )... maar nou heb ik een best groot probleem met het ding: Als ik hem aansluit en laat ontvangen (nog niet getest met alleen de sat eraan) is de warmteproductie van het beestje een beetje uit de pan gerezen naar mijn maatstaven. Na ongeveer een uurtje kijken mag ik mijn PC uit gaan zetten omdat je dan de kaart begint te ruiken (!) en hij te heet is om zomaar aan te pakken...

Iemand hier op GoT toevallig hetzelfde probleem? Ik heb al gezocht en op de FAQ van Technisat gekeken maar hier stond niks over warmte op. Als het een normaal iets is voor die kaart (>10GHz is inderdaad nie weinig... ;)) dan is het zo opgelost door er een casefannetje onder/boven/naast te hangen. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Heb dezelfde kaart en had hetzelfde probleem, heb toen wat koelpasta erop gedaan en een heatsink erop gelijmd met secondenlijm, probleem opgelost..

Systeem Specs