[Win98 SE] Updaten Norton 2k5

Pagina: 1
Acties:

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:00

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
Ik heb een probleem met de pc van de ouders van een vriendin :P

Het betreft een PIII 650, met een win98se install. En de meeste zullen het wel kennen, iemand die norton geil is :+

Het probleem dat zich voordoet is het volgende, nadat Norton 2k4 ergens in november ofzo ging zeuren dattie verlopen was, heeft hij vorige week ergens Norton 2k5 aangeschaft (beide versies zijn officieel, en geregd, dus het kan niet aan crappy keys ofzo liggen).
Het installeren van het pakket gaat prima, reggen gaat prima, maar dan.... na een reboot vraagtie of je wil updaten, prima doen we, verbinding wordt gezocht (inbel verbinding) en na een 10 sec krijg je de melding "error LU1841: connection to ISP failled".

Ik ben dus op de symantec site deze oplossing tegen gekomen (komt neer op LiveUpdate config file deleten en dan opnieuw proberen), dit werkte niet dus weer verder lezen... volgende optie was om het niet automatisch te laten verlopen, maar gewoon zelf op volgende te klikken, ook dit werkt niet.
Daarna wordt er geadviseerd om je inbel gegevens (login + pw) in de LiveUpdate config te zetten... en je raad het al wederom krijg ik "error: LU1841".

Ik heb hier ook in de FAQ gezocht, maar het niet kunnen vinden. Ik heb op dit moment dus echt geen idee waar het aan kan liggen en dus al helemaal niet op ik dit op ga lossen.

Heeft iemand eenzelfde probleem gehad en zo ja hoe hebben jullie het opgelost :?
zinnige opmerkingen zonder dat je het probleem hebt gehad zijn ook welkon :+ ;)

BVD :P

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
Check je hosts file eens op "symantec.com" entries? (Ja, ik heb gelezen dat je op de symantec site geweest bent)

En zorg dat je al een internet verbinding hebt voordat je update?

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
oheng schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:19:
Check je hosts file eens op "symantec.com" entries? (Ja, ik heb gelezen dat je op de symantec site geweest bent)
Zou je mij kunnen vertellen wat je hier precies mee bedoeld, het zegt me namelijk niks :)
En zorg dat je al een internet verbinding hebt voordat je update?
Wat ik doe is eerst een iexplorer opengooien, inbellen, als er verbinding is pas norton openen om LiveUpdate te draaien :)

ik heb ook al zitten denken om te kijken of ik die pc gewoon bij mij thuis over ADSL kan updaten, om te kijken of het aan de verbinding ligt, maar om nou steeds voor een update die pc te gaan halen :X :+

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
Zoek de PC eens af naar een bestand genaamd "hosts" (zonder extensie!). Open dit bestand met Wordpad, als het goed is moet die vrijwel leeg zijn.

En zet alle firewalls uit, ook die van Norton zelf. Het lijkt mij namelijk een firewall probleem.

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
Na nog wat gezocht te hebben en nog niet helemaal snap wat ohheng bedoeld (ik kan ook niet elke dag bij die pc, dus is ook niet handig) ben ik verder gaan zoeken op de symantec site en ik denk dat ik hem maar ga vertellen dat hij het voortaan via deze link moet updaten :)

Zouden jullie dit ook doen, of hebben jullie nog een ander idee/ oplossing in gedachte :? :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Lukt het wel via de Intelligent Updater van Norton? :)

Signature

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
O-) ;)

Dat wil ik dus inderdaad vanavond of morgen avond gaan proberen, maar ik dacht als iemand nog een andere oplossing weet, kan ik die ook meteen meenemen om te proberen en dan kan het misschien wel gewoon via LiveUpdate :) (anders kan ik waarschijnlijk volgende week ergens weer een telefoontje verwachten :X)

Pagina: 1