TV-Audio via pc: beroerde kwaliteit.

Pagina: 1
Acties:

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik krijg binnenkort een nieuwe TV, en ik ben van plan om het geluid van die TV via m'n pc door te lussen naar mn 4.1 setje die op m'n pc staat aangesloten.
Nou heb ik hier al een TV staan om dat mee te testen. Ik heb de boel als volgt aangesloten:

Scart-adapter (in/out) in TV, Tulpstekker die uitloopt in een single jack erin, single jack in Line-in van m'n pc.
Nou werkt dat allemaal wel enzo, maar de kwaliteit is echt 3 maal ruk. Ik hoor een flinke ruis over al m'n speakers, en als ik loop te zappen hoor ik telkens een harde 'tik' uit m'n speakers. Ik heb al een beetje lopen kloten met de software voor mn audiokaart (is onboard Soundstorm), maar dat heeft niet echt veel zin. Ik kan ook niet echt veel instellen ofzo.

M'n nieuwe TV heeft wel aparte audio-uitgangen, en ik weet niet of dat de kwaliteit merkbaar verbetert. Zijn er nog mensen die tips hebben over het aansluiten, bijvoorbeeld een betere manier? Doe ik iets erg fout?

Ik kan natuurlijk ook wel een aparte surround set voor de TV (komt ook een stand-alone dvd-speler bij) gaan kopen, maar die TV was al aardig duur en dan heb ik geen geld meer voor nog een surround-set... En daar komt bij dat ik 9 boxen op m'n kamer van 15m2 wel een beetje overkill vind. :P

PSN: Arienix

Verwijderd

Ik heb altijd de koptelefoon aansluiting gebruikt, naar mijn line in/mic en werkt perfect.
Kan je leuke effecten activeren als het journaal komt zoals alien en extra weird enzo...

• Chi3F
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:51:
Ik heb altijd de koptelefoon aansluiting gebruikt, naar mijn line in/mic en werkt perfect.
Kan je leuke effecten activeren als het journaal komt zoals alien en extra weird enzo...
Net ff geprobeerd, krijg echt een onwijze takkeherrie uit m'n speakers als ik dat doe! Gewoon een continue keiharde 'zoem' eigenlijk. En via scart en tulps zou theoretisch toch beter moeten zijn? Heb er niet extreem veel verstand van ofzo... :D

Verwijderd

Het lijkt me dat je TV uitgangs signaal te sterk is waardoor alles te versterkt door komt, ruis/tikken. Is de PC wel geaard ?

Ik vind het btw wel een omslachtige manier van doen. Als je al niet met 9 speakers wil zitten dan doe je je PC setje weg, en koop je een leuke surround versterker met speakers en sluit je daar je pc op aan, zal je ook tevens betere kwaliteit hebben lijkt me :) Probleem opgelost. Anders nog ff doorsparen :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ligt denkik wel aan je televisie ja... Ik ben recent van een 100 gulden blokker tv overgestapt naar een Loewe tv... Had eerst dezelfde problemen als jij, maar ben er nu vanaf...

• Chi3F
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:02:
Het lijkt me dat je TV uitgangs signaal te sterk is waardoor alles te versterkt door komt, ruis/tikken. Is de PC wel geaard ?

Ik vind het btw wel een omslachtige manier van doen. Als je al niet met 9 speakers wil zitten dan doe je je PC setje weg, en koop je een leuke surround versterker met speakers en sluit je daar je pc op aan, zal je ook tevens betere kwaliteit hebben lijkt me :) Probleem opgelost. Anders nog ff doorsparen :)
Ja het is omslachtig ik weet het, maar ik hoopte er nog een beetje redelijke kwaliteit uit te kunnen halen... Vooral aangezien die pc speakers opzich prima zijn. En een goede surround versterker met speakers kost ook wel weer redelijk wat denk ik?

Ik ga het sowieso proberen met die nieuwe TV, het is een JVC dus geen blokker TV :P en hij heeft sowieso meer aansluitingen dan deze leen-tv.

Als iemand anders nog tips heeft hoor ik het graag... :)

Verwijderd

Zet je 'mic'-ingang uit :+

En zet alle eventuele boost-opties uit (vooral die van je 'mic' ), dat geeft altijd rare effecten...
Verder aarding :) Alle apparaten aan tzelfde aard-lijntje :)
(ja, ik weet wel dat alle aarde in principe gelijk hoort te zijn, maar soms geeft t toch rare effecten... creatieve electriciens waarschijnlijk... :+ )

Line-out niet op maximaal uitgangs volume instellen (bijvoorbeeld op 80%)
Line-in ook niet op maximaal ingansvolume instellen.

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een aardlus gecreeerd. Wat je moet gaan proberen is alle betreffende apparatuur op de 220 aansluiten zonder dat deze van de aarde gebruik gemaakt kan worden. Wellicht is dan het probleem opgelost.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 19:18
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:28:
Waarschijnlijk heb je een aardlus gecreeerd. Wat je moet gaan proberen is alle betreffende apparatuur op de 220 aansluiten zonder dat deze van de aarde gebruik gemaakt kan worden. Wellicht is dan het probleem opgelost.
Je maakt idd een lus met de aardaansluiting van de computer en/of versterker en met die van de kabelmaatschappij. Je kunt ook de coaxstekkerdoos van de kabelmaatschappij vervangen door een exemplaar met een mantelstroom filter. Dan los je het ook op.

• Chi3F
Dank voor de reacties....

Uitzetten van de mic en al die rommel helpt wel idd, ruis is nu aanzienlijk minder. Heb nog wel last van die ruistik bij het zappen.
Ik kwam er ook achter dat die tv als een gek gaat piepen als er veel wit in het beeld zit :? Nouja, het is toch niet mn eigen tv.

Ik dacht eerst ook aan een aardlus, maar daar zou je constant een zoem of brom moeten hebben ofzo, en die heb ik niet?
Ik ga iig eerst kijken hoe t werkt met mn nieuwe TV zodra die geleverd is, voordat ik een mantelstroomfilter of zoiets ga kopen.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 19:18
Chi3F schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:02:
Dank voor de reacties....

Uitzetten van de mic en al die rommel helpt wel idd, ruis is nu aanzienlijk minder. Heb nog wel last van die ruistik bij het zappen.
Ik kwam er ook achter dat die tv als een gek gaat piepen als er veel wit in het beeld zit :? Nouja, het is toch niet mn eigen tv.
Gelukkig dat je jouw tv niet is.
Ik dacht eerst ook aan een aardlus, maar daar zou je constant een zoem of brom moeten hebben ofzo, en die heb ik niet?
Klop, een aardlus levert een constante brom op. Als je er nu niet meer is dan was die afkomsig van de microfooningang die vol open stond.
Ik ga iig eerst kijken hoe t werkt met mn nieuwe TV zodra die geleverd is, voordat ik een mantelstroomfilter of zoiets ga kopen.
Lijkt me een goed plan.
Pagina: 1