[UPC] Digitale telefonie + nummerweergave

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 11:26
Ik heb laatst digitale telefonie van UPC aangevraagd en dat komen ze 7 februari aanstluiten. Ik heb 2 nummers aangevraagd waarbij 1 voor privé is, en één zakelijk.

Nu wil ik op de 2e lijn een belcomputer gaan maken (dit lukt al aardig) alleen het modem in mijn PC herkent de nummerweergave van KPN niet. Het schijnt namelijk dat KPN weer eens af moet wijken van de standaard welke de rest van de wereld gebruikt.

Nu is mijn vraag of UPC de standaard gebruikt , of dat deze ook de versie die KPN ondersteund?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
KPN gebruikt DTMF voor nummerweergave, UPC werkt met de wereldwijde standaard FSK :)

• Polderdijk
koen schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:55:
KPN gebruikt DTMF voor nummerweergave, UPC werkt met de wereldwijde standaard FSK :)
Beter dan kan ik nu alvast mijn applicatie daarop gaan aanpassen!

P.S.
Waarom moet die KPN altijd zo lastig zijn met zijn eigen standaard :(

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Uiteraard moet je wel zeker weten dat nummerweergave op je lijn is ingeschakeld. UPC kan per lijn aangeven of er nummerweergave op moet zitten of niet.

• Polderdijk
Bergen schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:33:
Uiteraard moet je wel zeker weten dat nummerweergave op je lijn is ingeschakeld. UPC kan per lijn aangeven of er nummerweergave op moet zitten of niet.
Ja dat klopt, ik heb dat ook aangegeven bij het bestelformulier op de site. Dit kost zo'n 50 cent per lijn per maand.

Maar toevallig was ik gisteren opgebeld door UPC met de vraag of ik geinteresseerd was in UPC telefonie 8)7
Ik gezegd dat ik het al aan had gevraagd enzo. Zegt ie ineens dat ik veel meer korting kan krijgen als ik het via hem nogmaals aanvraagd en de oude aanvraag te cancelen.
Was wel mooi, ik heb nu Chello Classic en ga nu UPC flatfree (o.i.d.) nemen. De eerste 7 maanden krijg je flink korting en na die 7 maanden ga ik € 58,- betalen per maand voor Clasic + Flatfree :) (en nog extra komt er € 7,50 voor mijn 2e lijn bij). Daarbij kan ik dus ook 's avonds en in het weekend gratis bellen naar vaste nummers!
Dus wel netjes, want je krijgt nu € 6,- pakket korting en dat scheelt dus weer extra veel t.o.v. KPN.

P.S. Ik hoor bijna alleen maar negatieve reacties, maar zijn er ook nog mensen die gigantisch tevreden zijn met UPC telefonie? Ik ben namelijk al iets van 4 jaar super tevreden met Chello, nog maar 3 keer voorgekomen dat ik ff niet kan internettten, de rest bijna altijd of full-speed! (voordeel als je in een klein dorp woont :) )

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Polderdijk schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:18:
[...]
Daarbij kan ik dus ook 's avonds en in het weekend gratis bellen naar vaste nummers!
Dit geld toch alleen voor de mensen die ook op het UPC netwerk zitten?
Volgens mij moet je nog steeds betalen als je via het netwerk van bv. KPN moet.

Of heb ik dit totaal verkeerd?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Polderdijk
wica schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:25:
[...]

Dat heb je verkeerd.

Naar alle UPC telefoonnummers kan je ALTIJD gratis bellen met uitzondering van een starttarief van 9 cent.

Bij het freetime abbo kan je ook naar alle vaste nummers GRATIS bellen in het weekend en 's avonds. Ook betaal je dan geen starttarief :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 19:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier eigelijk alleen maar goeie ervaringen.
Wij zijn hier nu ook naar digitale telefonie overgestapt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

@Polderdijk, dank je voor de info.

En dit is neem ik aan niet alleen bij chello zo, maar ook bij oa. tweakDSL?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Polderdijk
wica schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:14:
@Polderdijk, dank je voor de info.

En dit is neem ik aan niet alleen bij chello zo, maar ook bij oa. tweakDSL?
Mocht je kabel hebben via UPC dan kan je dit uiteraard ook nemen.

Alleen omdat je geen internet erbij neem kan je niet genieten van € 6,- pakket voordel.

Maar ik heb laatst een nieuw modem gekregen en zit nu altijd rond de 500 K down en 150 k up met af en toe nog eens leuke uitschieters. Dus ik ben zeer tervreden. En ik hoop natuurlijk ook dat dit geld voor Telefonie, maar dat horen jullie nog wel :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

[...]

P.S. Ik hoor bijna alleen maar negatieve reacties, maar zijn er ook nog mensen die gigantisch tevreden zijn met UPC telefonie?
Ik heb al een paar jaar analoge telefonie van UPC en dat bevalt me uitstekend. Misschien 2 keer een klein storinkje gehad wat vanzelf wel weer werd opgelost. Digitale telefonie is natuurlijk nog maar net ingevoerd en 't zou kunnen dat er nog wat kinderziekten in zitten, maar dat zal wel los lopen...
wica schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:25:
[...]

Dat heb je idd verkeerd, topicstarter heeft 't bij 't juiste eind. GRATIS 's avonds en in 't weekend bellen naar alle vaste nummers. Zodra 't hier beschikbaar is ga ik ook over, denk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Bergen op 14-01-2005 17:23 ]

Verwijderd

Ik blijf mooi bij KPN in combinatie met Pretium Telecom

Kan ik tenminste ADSL blijven gebruiken, wat een trieste bedoeling dat UPC internet.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 15:50

André

Analytics dude

koen schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:55:
Essent Twinner en Essent Telefonie gebruiken ook FSK, KPN moet gewoon overstappen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:31:
wat een trieste bedoeling dat UPC internet.
Goed onderbouwd!! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Laat ik het zo zeggen; bij conventionele telefonie van KPN worden eigenlijk gewoon twee draden op elkaar geschakeld. Natuurlijk is daar in 100 jaar ook gehoorlijk wat aan veranderd.

Bij digitale telefonie heb je gewoon een totaal ander produkt, je hebt met veel meer factoren te maken. Het werkt absoluut wel, maar de kans op storingen is natuurlijk wel iets hoger. Er zitten wat meer schakels tussen die kunnen valen. En daarnaast een aantal kinderziekten. Die neem je gewoon voorlief. En ja als je met de KPN in 20 jaar nooit een storing hebt gehad, dan is het ineens wel even afkicken als je de hoorn een opneemt en niet verwelkomt word met een kiestoon.

Maar voor het gemiddelde huishouden is het zeker de moeite waard en daarnaast neemt met de komst van de digitale telefoon de prioriteit van de vaste lijn steeds meer af. Oude mensen kan ik het niet aanbevelen.

Prijstechnisch is het een zeer leuk produkt met veel leuke extra's. Als je het van UPC afneemt heb je een 'Try & Buy' garantie, dus je mag het een maand grondig uitproberen. En ik geloof dat je er ook nog een mooi toestel bij cadeau krijgt van Siemens.

KPN komt volgende maand ook met VoIP, ze zullen bewust wel even hebben gewacht op de ervaringen van de concurrent. Daarnaast ben ik heel erg benieuwd hoe KPN haar DTMF nummerweergave gaar aanbieden over VoIP. Ze kunnen moeilijk ineens FSK introduceren als ze enorm veel toestellen onder eigen label als nummerweergave toestel hebben verkocht.

[ Voor 28% gewijzigd door I_stealth_I op 15-01-2005 00:28 ]

/dev/null

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

I_Stealth_I schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:18:
Laat ik het zo zeggen; bij conventionele telefonie van KPN worden eigenlijk gewoon twee draden op elkaar geschakeld. Natuurlijk is daar in 100 jaar ook gehoorlijk wat aan veranderd.

Bij digitale telefonie heb je gewoon een totaal ander produkt, je hebt met veel meer factoren te maken. Het werkt absoluut wel, maar de kans op storingen is natuurlijk wel iets hoger. Er zitten wat meer schakels tussen die kunnen valen. En daarnaast een aantal kinderziekten. Die neem je gewoon voorlief. En ja als je met de KPN in 20 jaar nooit een storing hebt gehad, dan is het ineens wel even afkicken als je de hoorn een opneemt en niet verwelkomt word met een kiestoon.
Dat valt wel mee, in beide gevallen krijgt de telefoon gewoon een tweetal draden die op elkaar geschakeld worden. In beide gevallen gaat ook de backbone volledig digitaal (Cisco monsterswitches ahoy ;) ), het verschil zit'm vooral in waar welke stap plaatsvindt, bij UPC vindt de A/D conversie plaats bij de klant in huis in de modem, bij KPN gebeurt dat bij de centrale.

Grootste bron van ellende is gewoon dat zodra je iets nieuws neemt, al is het gewoon KPN analoge lijn, er allerlei dingen misconfigureerd kunnen worden. 90% van storingen vinden plaats in de eerste 3 weken na aansluiting, dat geldt voor UPC, dat geldt voor KPN, net zo goed als dat het geldt voor de aanschaf van een nieuwe PC :z

20 jaar terug was het bij KPN misschien ook ellende, maar na 20 jaar ben je dat wel vergeten (en bovendien was er toen niet bepaald veel keuze qua alternatieven). Voeg daaraan toe dat er idd wat kinderziektes in het platform zitten en dat bovendien supportpersoneel nog maar een paar maanden ervaring hebben in de boel te ondersteunen en het lijkt op eerste zicht gruwelijk, maar als het eenmaal werkt is de kans op 20 jaar zorgeloos bellen vrijwel identiek aan andere mogelijkheden.

Enig fundamenteel verschil is dat een KPN lijn onafhankelijk van de huiselectriciteit gevoed wordt. Als alle stoppen doorslaan kun je met KPN nog wel bellen, met een VOIPmodem die in huis gevoed wordt niet. Bij grotere stroomstoringen helpt dit trouwens weinig, want dan gaat de centrale alsnog plat (er is noodstroom voor de locale voorzieningen daar, niet om alle lijnen ook nog eens te voeden). Dit is ook de reden dat als er een alarmcentrale is met uitbelfunctie, UPC Telefonie niet aangesloten wordt- UPC kan en wil niet aansprakelijk gehouden worden voor het niet kunnen uitbellen bij inbraak als derden (stroomtoevoer) in gebreke blijven.
Maar voor het gemiddelde huishouden is het zeker de moeite waard en daarnaast neemt met de komst van de digitale telefoon de prioriteit van de vaste lijn steeds meer af. Oude mensen kan ik het niet aanbevelen.
Da's kort door de bocht. Technofoben moeten het niet nemen, maar dat zijn lang niet allemaal ouderen. Vuistregel: als je niet snapt wat een standbyknop is, moet je niets nemen waar een standbyknop op staat. Dat geldt dus ook voor de VOIPmodems :P
Prijstechnisch is het een zeer leuk produkt met veel leuke extra's. Als je het van UPC afneemt heb je een 'Try & Buy' garantie, dus je mag het een maand grondig uitproberen.
Yup, al moet je wel uitkijken wat je doet met nummerportering. Als je gelijk porteert scheelt het geetter later, maar mocht je Try & Buy niet bevallen, dan zit je met kosten en gedoe om je nummer weer bij KPN te krijgen (kosten van KPN overigens). Porteer je niet gelijk, dan zit je met een tijdje dubbel betalen en bovendien gedoe om de portering alsnog rond te krijgen (technisch hoogst simpel, maar allerminst administratief)
En ik geloof dat je er ook nog een mooi toestel bij cadeau krijgt van Siemens.
Gigaset A100 DECT. Overigens geen nummerweergave ;)
KPN komt volgende maand ook met VoIP, ze zullen bewust wel even hebben gewacht op de ervaringen van de concurrent. Daarnaast ben ik heel erg benieuwd hoe KPN haar DTMF nummerweergave gaar aanbieden over VoIP. Ze kunnen moeilijk ineens FSK introduceren als ze enorm veel toestellen onder eigen label als nummerweergave toestel hebben verkocht.
De vraag is helemaal wat KPN onder VOIP verstaat. UPC gebruikt gewoon haar eigen data-infrastructuur om telefoongesprekken (met QoS) richting een backbone-PSTN-switch te krijgen. KPN's eigen lijnen zitten al met slechts tussenkomst van een A/D converter op zo'n switch, dus is de meerwaarde van VOIP twijfelachtig.
Voordeel voor KPN is verhoging van capaciteit doordat VOIP een lijn niet 100% bezet houdt, maar er staat tegenover dat alle problemen mbt kinderziektes die UPC heeft net zo hard voor KPN zullen gelden. Goede kans dat dat juist als reclame voor UPC gaat werken (KPN heeft veel meer reputatie mbt telefonie te verliezen...)

Oslik blyat! Oslik!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 17:19

jefjef

learning by doing

[...]

[...]

vorige week is bij mij ook de monteur geweest, heb ook nu digitale telf. freetime abo icm chello clasic. via internet aangevraag na doorvraag bij de helpdesker eerste 7 maanden gratis gekregen!

bij de monteur aangegeven dat de A100 wel leuk is maar geen nummerherkenning heeft, koffie aangeboden en toen heb ik van hem de A140 gekregen met nummer herkenning! hij vertelde dat ze deze teostellen wel bij hebben maar dat abo's alleen de A100 krijgen mits ze reclameren op een normale prettige manier! Dus kortom:

Vraag door aan de helpdesker en je krijgt 7 maanden gratis.
Wees aardig tegen de monteur en je krijgt mischien de A140

enne...als je doorvraagt aan de monteur en aardig blijft, voorziet tie je hele huis van utp!!

Dus nogmaals hulde aan chello

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• Polderdijk
jefjef schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:09:
[...]

[...]

vorige week is bij mij ook de monteur geweest, heb ook nu digitale telf. freetime abo icm chello clasic. via internet aangevraag na doorvraag bij de helpdesker eerste 7 maanden gratis gekregen!

bij de monteur aangegeven dat de A100 wel leuk is maar geen nummerherkenning heeft, koffie aangeboden en toen heb ik van hem de A140 gekregen met nummer herkenning! hij vertelde dat ze deze teostellen wel bij hebben maar dat abo's alleen de A100 krijgen mits ze reclameren op een normale prettige manier! Dus kortom:

Vraag door aan de helpdesker en je krijgt 7 maanden gratis.
Wees aardig tegen de monteur en je krijgt mischien de A140

enne...als je doorvraagt aan de monteur en aardig blijft, voorziet tie je hele huis van utp!!

Dus nogmaals hulde aan chello
Ohw, dan ga ik nog maar eens bellen naar de helpdesk. Want zoiezo heb ik al het idee dat het qua facturatie niet goed zit omdat ik al iets van 14 euro nogwat hebt betaald terwijl ik de 1e 7e maanden flink korting zou krijgen.

Dan vraag ik ook maar meteen naar die telefoon want is nu best vervelend zonder nummer herkenning.

Overigens had ik al een ander Siemens DECT telefoon, en deze werkt helaas alleen op KPN nummerweergave. Maar heb een DTMF->SDK omvormer besteld en kijken of dit werkt :)

Verwijderd

het is upc die afwijkt van de norm niet kpn, aangezien kpn al eeuwen de norm heeft gesteld wat betreft telefonie!!!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:20:
het is upc die afwijkt van de norm niet kpn, aangezien kpn al eeuwen de norm heeft gesteld wat betreft telefonie!!!
Wie bepaalt wat 'de norm' is? Jij in ieder geval niet. Laten we het bij de feiten houden: DTMF en FSK zijn beide 'normen', dus 'standaarden'. De meeste Europese providers gebruiken FSK, KPN wijkt daar vanaf. Binnen Nederland gebruiken (voor zover ik weet) alle kabelproviders FSK.

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 15:42

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

[...]
P.S. Ik hoor bijna alleen maar negatieve reacties, maar zijn er ook nog mensen die gigantisch tevreden zijn met UPC telefonie? Ik ben namelijk al iets van 4 jaar super tevreden met Chello, nog maar 3 keer voorgekomen dat ik ff niet kan internettten, de rest bijna altijd of full-speed! (voordeel als je in een klein dorp woont :) )
Tsja, als je tevreden bent met iets dan laat je niets horen. Dus je hoort alleen de klagers. En naar mijn mening moet dat juist ook, er moet immers altijd aan pro-actieve probleemoplossing gewerkt worden. Maar je moet alles wel in verhouding blijven zien. Een kleinere ADSL aanbieder, met minder klanten, zal altijd - in abolute zin - minder ontvreden klanten hebben. Maar omdat bij UPC een zo'n groot aantal klanten zit, is er al gauw een grote groep mensen met een storing. Dit is gewoon een statistisch gegeven. Kortom hoe groter je bent, des te meer negatieve geluiden. Het is immers niet zo gek dat de bedrijven waarover geklaagd worden allemaal van het kaliber KPN, UPC, of in de energiebranche NUON en ESSENT zijn. Dit is ook de reden dat iedereen wel iemand kent met problemen bij één van deze problemen. Omdat zo'n beetje elke nederlander wel een dienst afneemt bij één van deze 4 bedrijven. (graag niet direct gaan post: "ikke niet hoor" :9~ )

You iz one special kid!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Polderdijk schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:20:
[...]Overigens had ik al een ander Siemens DECT telefoon, en deze werkt helaas alleen op KPN nummerweergave. Maar heb een DTMF->SDK omvormer besteld en kijken of dit werkt :)
Als je een omvormer bedoelt om een DTMF telefoon bij een andere provider met nummerweergave te gebruiken (zoals TweakDSL), die zoek ik ook. Waar heb je 'm gevonden als ik vragen mag?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Polderdijk
Jiriki schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:19:
[...]

Als je een omvormer bedoelt om een DTMF telefoon bij een andere provider met nummerweergave te gebruiken (zoals TweakDSL), die zoek ik ook. Waar heb je 'm gevonden als ik vragen mag?
Ja ik bedoel zo'n omvormer.

Ik heb hem gekocht op http://www.limacom.nl daar kost hij € 25,- + € 5,- verzendkosten. Helaas waren ze vorige week niet op voorraad, maar kreeg gisteren een mail dat hij eind deze week bij me thuis moet liggen.

Maar dat kostje vormd dus het DSK signaal om naar DTMF. Dus als jouw telefoon werkt op KPN maar niet meer op andere aanbieders, dan moet dit werken. Wat ik heb begrepen gaat de eerste keer de telefoon nog over met anoniem, maar bij het 2e belsignaal krijg je het nummer te zien.

Als ik hem binnen hebt, dan zal ik mijn ervaringen laten weten.

Verwijderd

Bergen schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:20:
[...]
Wie bepaalt wat 'de norm' is? Jij in ieder geval niet. Laten we het bij de feiten houden: DTMF en FSK zijn beide 'normen', dus 'standaarden'. De meeste Europese providers gebruiken FSK, KPN wijkt daar vanaf. Binnen Nederland gebruiken (voor zover ik weet) alle kabelproviders FSK.
aangezien kpn jarenlang de telefonie markt gedomineerd heeft en nu nog steeds een marktaandeel heeft van meer dan 60% kan je stellen dat kpn de norm stelt. Aangezien de leveranciers van apparatuur graag telefoons verkopen, hebben zij zich aan kpn aangepast en dus heeft kpn de norm bepaalt. En omdat de kabelbedrijven na een jarenlange dominantie hebben besloten de telecom markt op te komen, terwijl kpn er al zat, hebben zij zelf gekozen voor fsk en zijn zij dus afgeweken van de norm.

als je trouwens over feiten wil praten moet je niet "voor zover ik weet" plaatsen in je reactie, je reactie zwakt namelijk af tot onder de nul, nul!
Pagina: 1