Toon posts:

[Bittorrent] Linksys BEFW11S4 & Alcatel Speedtouch probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist gezocht tussen het grote aantal Bittorrent topics wat mijn probleem omschreef, maar niks kwam dicht in de buurt.

Al een jaar maak ik gebruik van Bittorrent, waarbij een statuslichtje aangeeft in hoeverre je connectie in orde is. En dat lichtje is altijd geel geweest, nu begin ik mij eraan te ergeren omdat mijn gemiddelde snelheid altijd tussen de 20 en 25 kb/s ligt. Ik heb een BEFW11S4 linksys router en allereerst geprobeerd de betreffende poorten op deze manier open te zetten (bij Port Range Forwarding):

Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/portfwd_bit.gif

Dit bleek echter geen verschil uit te maken, ook niet nadat ik de betreffende poorten had aangegeven in m'n Bittorrent Client. Dus net haalde ik uit een ander topic de DMZ suggestie. Ik plaatste de PC waarop de client draait in de DMZ zone en kwam tot de conclusie dat mijn download rate gemiddeld zelfs lager blijft steken dan wanneer deze hier niet in staat, ook na langere tijd bleef deze laag.

Hoewel het mij sterk lijkt, kan het zijn dat het probleem dan in mijn Alcatel Speedtouch modem zit? Of heeft u wellicht een andere suggestie waar ik nog even naar zou kunnen kijken? I

Ik draai geen firewalls op de PC zelf, ook niet de Windows firewall.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik heb de poorten staan op 6881 - 6999 TCP

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Wel of geen DMZ ingesteld, maakt weinig uit verder. Maar 192.168.0.101 is wel het vast ingestelde IP van mijn PC, de router staat ingesteld als DHCP.

Hier nog even de instellingen van mijn Bittorrent client:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/bittorrent.gif

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 22:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

probeer eens een compleet andere poortrange. Een heleboel trackersites en sommige ISP's (meen ik) blokkeren deze poorten vanwege de P2P doeleinden.

Hier staat tekst

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

mijn Alcatel Speedtouch modem
Welk alcatel speedtouch modem en hoe issie geconfigureerd?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:46:
[...]
Welk alcatel speedtouch modem en hoe issie geconfigureerd?
Het gaat om de Speedtouch 510 en draait deze service: A. Router-modem (NAT/PAT).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan heb je dus twee routers op elkaar geplakt en moet je in beide routers de poorten open zetten, of de speedtouch met PPTP of bridging configureren.

Die speedtouch gooit namelijk ook gewoon alle inkomende poorten dicht en heeft ook een NAT tabel.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 13-01-2005 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:55:
Dan heb je dus twee routers op elkaar geplakt en moet je in beide routers de poorten open zetten, of de speedtouch met PPTP of bridging configureren.

Die speedtouch gooit namelijk ook gewoon alle inkomende poorten dicht en heeft ook een NAT tabel.
Maar nergens kan ik poorten open of dicht gooien. Ik zal straks eens kijken of het wat uithaalt om over te stappen op bridget ethernet. Het probleem wat ik de vorige keer kreeg toen ik dat probeerde, was dat ik vervolgens mijn modem niet meer kon bereiken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat komt omdat het apparaat dat er dan achter hangt het IP van je ISP krijgt en niet meer 10.0.0.X

Wat misschien makkelijker is, is om die WLan router niet als router te gebruiken, maar gewoon als acces point, dan kan je die ST gewoon zo laten als-ie is :).

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:04:
Dat komt omdat het apparaat dat er dan achter hangt het IP van je ISP krijgt en niet meer 10.0.0.X

Wat misschien makkelijker is, is om die WLan router niet als router te gebruiken, maar gewoon als acces point, dan kan je die ST gewoon zo laten als-ie is :).
Hoe stel ik mijn router dan zo in dat hij als AP fungeert? :+

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat staat vast in je handleiding. Ik gok dat-IE naast een WAN ingang ook LAN aansluitingen hebt (om pc's met kabel te verbinden), als je de DHCP server van de wlan router uitzet (staat ook in de handleiding) en de ST510 op een van de LAN aansluitingen aansluit, dan zal-ie waarschijnlijk als acces point gaan werken en gaat de ST510 netjes IP adressen aan de PC's uitdelen

Wellicht kan je de Router ook zo confiigureren dat-ie als acces point werkt...

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11
Heb hier hetzelfde probleem maar dan met een US Robotics router. Poorten goed ingesteld in router (6881-6889) maar het lampje blijft geel. Download speed is opzich niet echt slecht (60 KB/s) maar moet veel meer kunnen halen (max is iets van 250 KB/s).

Heb al veel threads doorgelezen maar word er niet echt veel wijzer van. Ik snap trouwens ook niet wat 'server ip' is. Achter de poort nummers moet je iets achter 192.168.123.x invullen, wat is dat?

Verwijderd

Topicstarter
Dekay schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:25:
Heb hier hetzelfde probleem maar dan met een US Robotics router. Poorten goed ingesteld in router (6881-6889) maar het lampje blijft geel. Download speed is opzich niet echt slecht (60 KB/s) maar moet veel meer kunnen halen (max is iets van 250 KB/s).

Heb al veel threads doorgelezen maar word er niet echt veel wijzer van. Ik snap trouwens ook niet wat 'server ip' is. Achter de poort nummers moet je iets achter 192.168.123.x invullen, wat is dat?
Dat is het nummer van de PC waarnaar de poorten forwarded moeten worden. Zo is mijn PC waarop ik de client gebruik, handmatig voorzien van IP 192.168.0.101. En daar moeten die poorten dus naar verwijzen.

@JvS, ik zal straks eens gaan experimenteren, bedankt alvast. :)

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11
hoe zie ik wat dat van mij is dan? Ik heb nu trouwens een groene smilie (in Azureus) maar komt niet hoger dan 57.. Erg vreemd

Verwijderd

Topicstarter
Dekay schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:44:
hoe zie ik wat dat van mij is dan? Ik heb nu trouwens een groene smilie (in Azureus) maar komt niet hoger dan 57.. Erg vreemd
Als je kijkt bij je lan verbinding icoon rechts onderin, en dan tabblad ondersteuning, daar staat je IP, toegewezen door je router (wanneer je niet handmatig hebt ingesteld).

Verwijderd

Topicstarter
JvS, ik heb besloten mijn modem zo te willen instellen, zodat hij gewoon de internetverbinding doorgeeft. Dat ik gewoon mijn Linksys router heb, wat ook echt als router fungeert. Ik wil ook graag de 4 LAN poorten behouden, omdat ik ze alle vier gebruik.

Van iemand kreeg ik de tip om SIP_SPOOF te installeren op mijn modem (http://www.adslforum.nl/t...ng,speedtouch,510,linksys). Heeft dat zin?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 02:35:
JvS, ik heb besloten mijn modem zo te willen instellen, zodat hij gewoon de internetverbinding doorgeeft. Dat ik gewoon mijn Linksys router heb, wat ook echt als router fungeert. Ik wil ook graag de 4 LAN poorten behouden, omdat ik ze alle vier gebruik.

Van iemand kreeg ik de tip om SIP_SPOOF te installeren op mijn modem (http://www.adslforum.nl/t...ng,speedtouch,510,linksys). Heeft dat zin?
Voordat ik dadelijk domme dingen ga doen, is bovenstaande tip het beste om te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat betekent SIP_SPOOFING in feite eigenlijk?
Pagina: 1