Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 00:37
Binnenkort te krijgen in de States: de Olympus m:robe 100 en 500

Afbeeldingslocatie: http://www.olympusamerica.com/cpg_section/img/mrobe/mrobe_img06.jpg

m:robe 100

Afbeeldingslocatie: http://www.olympusamerica.com/cpg_section/img/mrobe/mrobe_img07.jpg

# Music Player with over 5GB of storage (enjoy over 1,200 songs)
# Import music from audio CDs with the touch of a button to add songs to your personal music library.
# Convenient and easy-to-use touch panel lets you quickly play music, view music and device settings, browse your music files by artist, album, genre, composers, or release year and more.
# Connects directly to your PC via the dedicated USB high-speed 2.0 cable. Or connect it by placing it in the supplied cradle and connecting the USB cable from the cradle to your PC.
# m:trip software automatically launches once USB connection is established for easy online music purchasing or file transferring to/from your PC.
# View the tracklists of your favorite albums or the lyrics of your favorite songs on the brightly lit display.
# Music List display lets you select music tracks for playback from Favorites, Recently Played, My Top 20, Tracks with Lyrics and Unplayed Tracks categories.
# Play tracks in Repeat mode or in Random order.
# Adjust the volume equalizer to listen to the genre of music you selected in the manner you prefer.
# External jack lets you easily connect a pair of headphones for private enjoyment of your music files.
# Supplied extension cable can be used in conjunction with the supplied headphones for longer cable length, if desired.
# HOLD switch prevents unintentional operation of the m:robe while carried in a pocket or bag.
# Specify the date and time, select your language of choice and more with the ability to edit device settings.
# Bright battery indicator keeps you up-to-date on your m:robe 100's power supply so you know when it's fully charged, low on power or needs to be recharged.
# You can use the m:robe as your external hard drive for your PC.

Estimated retail price $ 249,99

m:robe 500

Afbeeldingslocatie: http://www.olympusamerica.com/cpg_section/img/mrobe/mrobe_img03.jpg

# Transfer and listen to approximately 5,000 songs or store approximately 20,000 photos with 20GB of internal memory.
# Shoot, view and arrange photos in albums, including a Favorites album if you desire. (Photos can be set to 1280 x 960 or 640 x 480 resolution.)
# Enjoy Remix mode where you can combine music and images in a remix template to play them together using cinematic effects, motion and more.
# m:tripTM Music/Photo Organization software (included) for easy music and photo file transfers to/from your PC.
# Print photos directly from the m:robe 500 by directly connecting it to any PictBridge-enabled printer via the included USB high-speed 2.0 cable.
# Touch screen lets you effortlessly operate the m:robe 500 with the light touch of a finger.
# View track names, album cover art, elapsed track time, length of track, mode being used, lyrics to the song and more.
# Use the supplied remote to play music, add tracks to your Favorites list, switch listening modes, adjust the volume, and more.
# Photo light provides increased illumination when taking pictures in dark or poorly lit conditions.
# Connect the included headphones to enjoy your very own listening party.
# Listen to music, view photos, and watch remixes on a television using the supplied AV cable.
# Adjust picture-taking settings, set the date and time, choose a language and much more.
# HOLD function lets you "lock" the m:robe 500 so no unintentional use occurs while it's being carried in a pocket or bag.
# Transfer photos already stored on your PC to the m:robe 500 using the supplied m:trip software for viewing or use in Remix mode.
# Connects directly to your PC via the dedicated USB high-speed 2.0 cable. Or connect it by placing it in the supplied cradle and connecting the USB cable from the cradle to your PC.
# Select music tracks for playback from Favorites, Recently Played, My Top 20, Tracks with Lyrics and Unplayed Tracks categories.
# Play tracks in Repeat mode or in Random order.
# Choose among 16 pre-set Equalizer settings or customize your own and listen to your music in the desired fashion.
# Easily find the specific song you want to hear with the Search feature, allowing you to find the track by simply entering a keyword.
# Synchronize your Music/Photo/Remix database between your m:robe and your m:trip software.
# Battery indicator keeps you on top of the m:robe 500's power supply so you'll always know whether you're ready to rock or ready to recharge.
# Use the m:robe 500 as an external hard drive for your PC.

Estimated retail price $ 499,99

Voor meer info: http://www.olympusamerica...g_digital_musicplayer.asp

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Hier was vorige week ook al een topic over gemaakt. Deze topic-start is echter wel beter... Ze zijn al een tijdje geleden aangekondigd, maar ze blijven werkelijk prachtig. Zeker de m:robe 100 vind ik zeer mooi, jammer dat hij verder niet veel meer biedt dan de standaard mini-HD DAP's.

• baldbelow
Ojjorz schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:23:
jammer dat hij verder niet veel meer biedt dan de standaard mini-HD DAP's.
Nee klopt idd, maar hij ziet er wel prachtig uit!

* baldbelow houdt van rood...

Verwijderd

Ja hij is echt supermooi (M:Robe 100), ik zit er aan te denken hem te bestellen in NY vandaag. Ik wil alleen nog een aantal dingen weten: namelijk of de geluidskwaliteit goed is, na goed zoeken weet ik alleen dat hij de volgende specificaties heeft:
22 Ohm impedantie
Signal to Noise ratio 75dB
Sampling frequency 8 to 48 kHz
Ik weet niet of deze speler dan goed en voldoende geluid kan produceren met fatsoenlijke oordopjes, ik heb zelf de Sennheiser mx400 nog wel ergens liggen.
Ook weet ik niet of hij al verkrijgbaar is, de ene site zegt namelijk van wel en bij een andere moet ik hem nog pre-orderen...

Verwijderd

Ik heb nog wat foto's gevonden van de MR-100
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/oly_100_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/oly_100_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/oly_100_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/oly_100_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/oly_100_6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/oly_100_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/oly_100_8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/oly_100_9.jpg

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een heel mooi spelertje :) Ziet er heel leuk uit met die rode bediening etc. Op Dapreview was te lezen dat de voorkant net op een glazen plaat leek.

Alleen jammer dat er een ingebouwde batterij in zit en bovendien associëer ik Olympus altijd met fototoestellen/digitale camera's :P

• Snoop
  • Niet online
http://www.dapreview.net/gallery/thumbnails.php?album=128

Op dapreview.net staan foto's en een filmpje!
De review volgt over enkele uren :)

Verwijderd

Ik zie tot mijn schrik dat de stekker die erbij zit, niet bij mij thuis op het stopcontact gaat passen. Weet iemand of ik dat kabeltje kan vervangen voor een kabeltje dat wel europees is?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11 14:00

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:44:
Ik zie tot mijn schrik dat de stekker die erbij zit, niet bij mij thuis op het stopcontact gaat passen. Weet iemand of ik dat kabeltje kan vervangen voor een kabeltje dat wel europees is?
Het is gewoon een 'achtje'. Dit soort snoeren kan je bij elke zichzelf respecterende electronicazaak wel krijgen! De voeding kan gewoon 50Hz 230V aan dus dat is geen probleem!

hij is btw echt mooi (:9~) , alleen jammer dat de koptelefoonaansluiting aan de zijkant zit! Zo wordt het een beetje lastig om er een goede koptelefoon met rechte plug (dus geen oordopjes, die hebben meestal zo'n haakse..) erop aan te sluiten en het geheel in je zak te steken.

Verwijderd

Dat is mooi om te horen. Ik kijk dan wel even bij mij in de buurt of ik zo'n stekkertje kan krijgen. Hij is echt mooi he... Maakt mij niet zo heel veel uit dat de koptelefoon er aan de zijkant in moet, ik draag toch altijd oordopjes, een koptelefoon vind ik te lomp om mee naar school te nemen.

Verwijderd

Ik zit net te kijken op amazon.com maar daar shippen ze deze mp3 speler niet naar nederland.

Op google valt het me op dat ik veel duitse links krijg en dat ie dus in duitsland wel wordt verkocht (foto koch bijvoorbeeld).

Laat m'n vader nou net toevallig naar duitsland moeten morgen :*)
Hij gaat 'm wel eerst bekijken en proberen te luisteren, dat ie niet zo hard kan baart me toch wel een beetje zorgen (75% van het volumeniveau van een ipod). Of weet iemand al zeker dat ie hard genoeg kan? Hij moet hard kunnen, maar pijn doen aan m'n oren vind ik onzin. Ik weet dus ook niet wat de reviewer op dapreview onder hard verstaat...

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Misschien wel leuk om te zien:

Klein spelertje!

Bovendien, Launch prijs van 250 dollar (ongeveer 230 Euro). Als je een tijdje wacht kost het dingetje misschien 200 euro. Goedkoper dan een iPod. Dit hebben die gasten bij Olympus goed voor elkaar volgens mij, zonder al teveel ervaring op dit gebied.

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/gallery/albums/DAP/olympus/100_dapreview/normal_oly_8_compare_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/gallery/albums/DAP/olympus/100_dapreview/normal_oly_8_compare_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/gallery/albums/DAP/olympus/100_dapreview/normal_oly_8_compare_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/gallery/albums/DAP/olympus/100_dapreview/normal_oly_8_compare_09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/gallery/albums/DAP/olympus/100_dapreview/normal_oly_8_compare_13.jpg

Nog eentje dan :P
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/gallery/albums/DAP/olympus/100_dapreview/oly_4_acc_base_08.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Josh op 20-01-2005 00:17 ]

Verwijderd

maar waar hebben jullie 'm dan gehaald?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:14
Waarschijnlijk in de states, als hij uberhaupt al in Nl. is hoor. Online bestellen lijkt me mogelijk, weet alleen niet of ze al uitgeleverd worden. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Ik heb een kennis in New York die er 1 voor mij meeneemt naar Nederland binnenkort. 250 dollar is trouwens volgen GWK 196 euro, dus dat valt dan nog wel mee. Veel goedkoper dan de iPod mini in Nederland en ik vind hem ook nog eens veel mooier.

Verwijderd

Helaas in Duitsland ook niet te koop in de winkels :( (Keulen)
Ze konden'm wel bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 22:38 ]

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ruik ik een inkoopactie? :P

Even serieus, iemand al geslaagd in het kopen van dit wonderwerkje? :9~

• baldbelow
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:45:
Ik heb een kennis in New York die er 1 voor mij meeneemt naar Nederland binnenkort. 250 dollar is trouwens volgen GWK 196 euro, dus dat valt dan nog wel mee. Veel goedkoper dan de iPod mini in Nederland en ik vind hem ook nog eens veel mooier.
Jahaa! Lang leve de zwakke dollar! :*)

Verwijderd

ik heb wel interesse in de:m:robe 500

maar ik wil hem wel mee kunnen nemen enzo,en zit er radio in?

maar zou een van jullie een plaatje kunnen maken waar de maten staan van deze,een ipod 40 gb en als het kan een toshiba gigabeat f60??
als het zou kunnen:echt heel erg bedankt!

Verwijderd

Hmm, sinds ik die review heb gelezen op www.dapreview.com ben ik toch iets minder enthousiast. Ik heb de bestelling maar gecancelled omdat er op dit moment heel veel mooie hdd spelertjes uit komen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:00

steveman

Comfortabel ten onder

Als trotse bezitter van een zen micro moet ik toch zeggen: gaaf ding!

maarja hoe ie klinkt weet je natuurlijk nooit, maar die prijs is zeker goed zeg!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

GsJosh schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:10:
Misschien wel leuk om te zien:

Klein spelertje!

Bovendien, Launch prijs van 250 dollar (ongeveer 230 Euro). Als je een tijdje wacht kost het dingetje misschien 200 euro. Goedkoper dan een iPod. Dit hebben die gasten bij Olympus goed voor elkaar volgens mij, zonder al teveel ervaring op dit gebied.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog eentje dan :P
[afbeelding]
Een ipod heeft 20 GB en deze 5, dus moet je hem vergelijken met de nieuwe ipod mini en die vind ik dan weer mooier.

Verwijderd

Het sterke punt van deze speler is gewoon het design. Voor mij is dit toch wel de eerste mp3 speler die op design vlak de strijd aangaat met de iPod.

reactie van Duitse fotozaak:

wir danken für Ihre Email und möchten Ihnen folgende Artikel anbieten:

17121 Olympus m:robe MR-500i 20 GB EUR 529,00
17122 Olympus m:robe MR-100 EUR 265,00

Versandspesen betragen EUR 15,95. Eine Lieferung ist per Vorauszahlung möglich. Lieferzeit ca. 2-4 Wochen.

- Kundenservice -
FOTO KOCH VERSAND
Postfach 102444
40015 Düsseldorf
Deutschland
Tel.: +49 (0)211 / 17 88 0 - 210
Fax : +49 (0)211 / 17 88 0 - 110
Internet: www.fotokoch.de
E-mail: service@fotokoch.de

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:01:
Het sterke punt van deze speler is gewoon het design. Voor mij is dit toch wel de eerste mp3 speler die op design vlak de strijd aangaat met de iPod.

reactie van Duitse fotozaak:

wir danken für Ihre Email und möchten Ihnen folgende Artikel anbieten:

17121 Olympus m:robe MR-500i 20 GB EUR 529,00
17122 Olympus m:robe MR-100 EUR 265,00

Versandspesen betragen EUR 15,95. Eine Lieferung ist per Vorauszahlung möglich. Lieferzeit ca. 2-4 Wochen.

- Kundenservice -
FOTO KOCH VERSAND
Postfach 102444
40015 Düsseldorf
Deutschland
Tel.: +49 (0)211 / 17 88 0 - 210
Fax : +49 (0)211 / 17 88 0 - 110
Internet: www.fotokoch.de
E-mail: service@fotokoch.de
Vind hem erg duur bij die Duitse winkel, in Amerika kost hij omgerekend nog geen €200 :/ Ben benieuwd wanneer de M:Robe-lijn op de nederlandse Olympus site verschijnt :)

Verwijderd

dude... electronica is goedkoper in amerika. Dat is altijd al zo geweest. Toen ik een half jaar op uitwisseling was in amerika en thuis kwam met 2 digitale camera's werd ik op een haar na door de Belgische douane erbij gelapt.
Met andere woorden, als je het in Amerika bestelt en hier laat bezorgen krijg je mooi een extra factuur erbij dat je invoerrechten moet betalen...

Tenzij je illegaal een m-robe in je koffer probeert mee te smokkelen, en je niet controleren bij de douane, DAN ben je inderdaad goedkoper uit.

• Robino
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:02:
[...]
Met andere woorden, als je het in Amerika bestelt en hier laat bezorgen krijg je mooi een extra factuur erbij dat je invoerrechten moet betalen...
[...]
Dat bedoel ik dus juist, reken iets van €30 euro verzendskosten en je zit op iets van €230. Daar nog 19% BTW overheen (belachelijk hoog overigens) en dan zit je nog onder het bedrag waarvoor je hem uit Duitsland laat komen. Maar hij zal hier in Europa vanzelf wel goedkoper worden naarmate hij meer leverbaar is :)

• Robino
Jippie! :+ M:Robe lijn komt naar Europa! Zie de site en persbericht van de M:Robe 100.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 11:32

Halfkakkende

Vandring

In de Media Markt hier in Almere ligt een M:Robe 100. Maar als ik Rave17 z'n bericht lees, is dit blijkbaar alleen een kijkmodel en is hij dus niet te koop (???). Of is dit misschien een ander model (begin nu te twijfelen)...If yes, mijn excuses. If not:

Het is zeker een gaaf ding. Ik was alleen niet zo te spreken over het scherm. Deze heeft een redelijk kleine kijkhoek (in principe geen probleem, omdat je hem toch alleen bedient in principe) en ook bij het naar het volgende menu gaan, wordt de tekst een grote waas.
De bediening vind ik wel heel gaaf en dat glasachtige plaatje ervoor maakt hem toch wel heel erg stylish en de speler reageert ook zeer goed op de commando's.
Geluid kan ik niets over zeggen, omdat er geen oordopjes aan zaten.

Als ik niet al een andere speler had, dan had ik zeker overwogen deze M:Robe 100 speler aan te schaffen, want het is zondermeer een gaaf apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Halfkakkende op 17-03-2005 20:21 ]

MUZIEK!

• Robino
Halfkakkende schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:20:
In de Media Markt hier in Almere ligt een M:Robe 100. Maar als ik Rave17 z'n bericht lees, is dit blijkbaar alleen een kijkmodel en is hij dus niet te koop (???). Of is dit misschien een ander model (begin nu te twijfelen)...If yes, mijn excuses. If not:
[...]
Waarschijnlijk heb jij hem al gezien in het echt :) Hij is namelijk op het internet al te koop!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 20:49
ik kan hem allang halen ,
in het fotoshopje in mijn dorp hebben ze hem al 3 weken te koop staan voor 269€

• Robino
Kleine review

Ik ben sinds afgelopen woensdag in het bezit van de M:robe 100 :) Heb hem voor €199 gekocht bij Henk Booms. Ik zal kort even alle punten langslopen :)

Eerste reactie
Wow! Ik wilde een paar maanden terug eerst de Apple iPod mini en later wilde ik de Creative Zen Micro, maar deze is toch echt het mooist! :*) Zowel de Mini als de Micro gebruiken touch-pads, maar de M:robe 100 spant toch echt de kroon!

De behuizing
Voorkant is helemaal van glas met zwarte achtergrond. Daaromheen zit een omlijsting van metaal en de achterkant is wit (metaal). Voelt allemaal heel stevig aan, degelijk gebouwd noemen ze dat :+

De knopjes
Echt gaaf zijn die gewoon. Het idee is ook subliem! Knopjes die niet 'beschikbaar' zijn, lichten gewoon niet op :D Het is in het begin even wennen, want je denkt toch dat je moet drukken op de knopjes. Je hoeft echter het glas alleen maar even zachtjes aan te tikken 8)

Het geluid
Sja ik kan niets anders geven dan een subjectieve opvatting, maar ik vind het geluid top :)

Menu's
De M:robe 100 heeft niet meer toeters en bellen dan daar waarvoor hij ontworpen is: muziek afspelen. Zitten ook geen spelletjes of anderszins op en de menu's zijn dan ook verdeeld in: door muziek heen bladeren (2 verschillende menu's hiervoor), opties m.b.t. muziek (zoals random functies, etc.) en opties m.b.t. de M:robe zelf (verlichting, etc.) :)

De software
In het begin werkte het synchroniseren bij mij niet, maar dat kwam doordat ik de mp3-speler aangesloten had vóórdat ik de software had geïnstalleerd :P Niet doen dus! 8)7 Het programma M-trip werkt best simpel. Je zet alle bestanden die op je M:robe moeten komen in de lijst en dan druk je op Sync :)

De docking-station
Staat goed stevig en ziet er ook nog eens mooi uit :)

Koptelefoon
Hiervoor had ik de Sennheiser MX-400, maar die bleven maar nooit in me oor zitten. Deze blijven gelukkig wel zitten :)

Ik weet niet of iemand de review op dapreview had gelezen? Daarin kwamen enkele nadelen naar voren zoals:
• Rechte plug van de koptelefoon
Dat hebben ze gedaan voor de Remote Control (die je los kan kopen), maar er zit een verlengstuk bij waar wel een kromme (:+) plug bij zit.
• Lage Output Power
Ik denk dat het net aan jezelf ligt of je muziek hard moet staan om het goed te kunnen horen. Ikzelf heb dat (gelukkig) niet :)

Eindoordeel
Ben er zelf erg blij mee, ziet er gewoon vet gaaf uit en doet wat het moet doen :9

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Wow hij zeiet er wel heel erg :9~ uit, dit is zeker een potentiele volgende mp3 speler voor mij

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ik heb deze even geprobeert in de mediamarkt, maar ik vind (staat ook in de review op dapreview) het geluid erg zachtjes. Voor mij is dat een duidelijk teken om niet voor deze te gaan.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 19:38

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

combi heeft 'm in de aanbieding:
5gb voor €239

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hij is eigenlijk te duur om te kunnen concurreren met de Zen Micro en de iPod Mini.
Wel jammer, want het is zeker een mooi dingetje :)

• Robino
sander815 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:43:
combi heeft 'm in de aanbieding:
5gb voor €239
€199 kan je hem al voor kopen, zie de pricewatch :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Dat van die knopjes die wel/niet oplichten is idd geniaal. Zo komt de besturing dichtbij een computerprogramma met greyed-out opties te liggen.

Is de voorkant btw echt glas? Krijg je dan geen scherven als je m een keer laat vallen (of een ster :P , ff autoglas bellen ;) )

leoaq.fm // Jeune Loop

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:52
Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee ? Van de M:robe 100

[ Voor 19% gewijzigd door Taenadar op 31-03-2005 08:28 ]

Verwijderd

leokennis schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:14:

Is de voorkant btw echt glas? Krijg je dan geen scherven als je m een keer laat vallen (of een ster :P , ff autoglas bellen ;) )
ja, dat dacht ik inderdaad ook .. wat wordt er bedoeld met GLAS?? toch niet dat spul waardoor je naar buiten kijkt .. ??

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Waarvoor lijkt me de robe:500 de meest interessante?
Is daar al meer over bekend?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• Robino
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:08:
[...]

ja, dat dacht ik inderdaad ook .. wat wordt er bedoeld met GLAS?? toch niet dat spul waardoor je naar buiten kijkt .. ??
Jup, het is toch echt glas :) (zie ook quote & plaatje van DAPreview) De voorkant is gewoon een laag glas, 'ingezonken' in de behuizing zeg maar :)
Build Quality

Very solid, high-quality build here. The only plastic appears on the power button and hold switch. The back of the unit is metal coated in white paint. Metal trim surrounds the face. And the face itself is a single sheet of glass. No gaps or misalignments. No body flex. It doesn't feel toyish, like some of the other mini-players.
Hier zie je misschien beter wat ik bedoel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/gallery/albums/DAP/olympus/100_dapreview/normal_oly_8_compare_12.jpg
Bron: DAPreview

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
* klein schopje O-) *

Heb ook de gok gewaagd en een mr-100 gekocht, puik spelertje, beter dan ik verwacht had.
Weet iemand hier toevallig of er ook Nederlandse software beschikbaar is, daarmee doel ik op de menu's in de speler die dan Nederlands worden.

Ik hoorde dat ik kon, maar heb niets kunnen vinden tot nu toe, alleen enkele andere talen

• Robino
Blaxje schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:21:
* klein schopje O-) *

Heb ook de gok gewaagd en een mr-100 gekocht, puik spelertje, beter dan ik verwacht had.
Weet iemand hier toevallig of er ook Nederlandse software beschikbaar is, daarmee doel ik op de menu's in de speler die dan Nederlands worden.

Ik hoorde dat ik kon, maar heb niets kunnen vinden tot nu toe, alleen enkele andere talen
Nee Nederlandse software is niet beschikbaar, zowel voor M:trip niet als voor de menu's niet.

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:46
ik ga deze waarschijnlijk ook kopen, ik ga morgen op vakantie en de m:robe 100 is in de aanbieding bij de schiphol see buy fly winkel. raden de m:robe bezitters sennheiser koptelefoons aan?!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Verwijderd

Wordt deze speler gewoon gezien als verwisselbare schijf, of moet je extra software installeren voor het kopieren van data

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:06

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verschrikkelijk mooie speler :9~ , heb zelf ook gedacht om deze speler aan te schaffen.

Heb het uiteindelijk niet gedaan vanwege een i.m.h.o. groot nadeel / constructiefout:
De aansluiting voor de koptelefoon zit aan de zijkant i.p.v. bovenop. Ze leveren er dan wel een klein verlengsnoer bij met een 90 graden plug, maar ik raad niet aan om deze speler in je broekzak te stoppen. Lijkt mij niet erg goed voor de levensduur van de koptelefoon-aansluiting. :(

PSN-id: Chrasher

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Die m:robe 500 lijkt me wel gaaf, maar een beetje dik en hij kan geen films afspelen. Weet iemand een speler die én foto's, én mp3s én video's kan afspelen? Ik kan er amper vinden op deze na!

(en die iRiver H3x0 serie heeft een te klein scherm en maakt geen mooie foto's)

[ Voor 21% gewijzigd door ppotter10 op 10-05-2005 12:10 ]

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
ppotter10 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:05:
Die m:robe 500 lijkt me wel gaaf, maar een beetje dik en hij kan geen films afspelen. Weet iemand een speler die én foto's, én mp3s én video's kan afspelen? Ik kan er amper vinden op deze na!

(en die iRiver H3x0 serie heeft een te klein scherm en maakt geen mooie foto's)
Archos AV400-serie?

• ppotter10
Sorry, ik bedoelde foto's MAKEN :)

• Piggen
  • Laatst online: 13:02

Piggen

Lekker bakkie

Dan blijft alleen die m:robe over, geloof ik. Als je die (naar mijn mening onnodige) functie zou laten vallen, zou je een stuk meer keus hebben.

De iRiver H300 maakt trouwens helemaal geen foto's ;)

• ppotter10
Tja, het blijft moeilijk. Maar ik wou ze eigenlijk allebei (camera + mp3 speler) en dan hoop je op een alles in één apparaat. Maar in dat geval lijkt me de i-station pmp 1000 wel een mooi apparaat, maar moeilijk aan te komen en duur 400 euro, net als al die andere mediaplayers :( Maar wel vet! :)

[ Voor 4% gewijzigd door ppotter10 op 10-05-2005 15:39 ]

• Robino
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:53:
Wordt deze speler gewoon gezien als verwisselbare schijf, of moet je extra software installeren voor het kopieren van data
Hij wordt wel gezien als verwisselbare schijf, maar om er muziek bestanden op te zetten (die de speler ziet) moet je m:trip gebruiken.
Chrasher schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:01:
Verschrikkelijk mooie speler :9~ , heb zelf ook gedacht om deze speler aan te schaffen.

Heb het uiteindelijk niet gedaan vanwege een i.m.h.o. groot nadeel / constructiefout:
De aansluiting voor de koptelefoon zit aan de zijkant i.p.v. bovenop. Ze leveren er dan wel een klein verlengsnoer bij met een 90 graden plug, maar ik raad niet aan om deze speler in je broekzak te stoppen. Lijkt mij niet erg goed voor de levensduur van de koptelefoon-aansluiting. :(
Ik heb de m:robe 100 vaak genoeg in me broekzak zitten, met me telefoon er nog bij. Werkt prima :) het is een redelijk stevige (vergulde) stekker hoor :)

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Hij is ook bij de kijkshop te koop voor 239 euro.

Linkje:

klik

[ Voor 5% gewijzigd door heracles op 10-05-2005 21:28 ]

Verwijderd

Ik heb wat gelezen dat het geluidsniveau wat laag is, kan iemand een idee geven wat ik me hierbij moet voorstellen

Het tasje wat erbij zit, is dat een stevig tasje (zoals ipod) of is het echt een zakje

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 22:45 ]

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:38:
Ik heb wat gelezen dat het geluidsniveau wat laag is, kan iemand een idee geven wat ik me hierbij moet voorstellen

Het tasje wat erbij zit, is dat een stevig tasje (zoals ipod) of is het echt een zakje
Ik heb gelezen dat het geluidsniveau ongeveer 75% is van dat van een iPod mini. Nu weet ik dat ik mijn geluid altijd op ongeveer het zelfde niveau heb al 75% van ipod mini (met mijn momentele mp3 speler: cowon iaudio cw300). Maar de vergelijking die ik maakte in de mediamarkt een tijdje geleden was behoorlijk bedroevend toen ik het amper kon horen met 100% van het geluidsniveau. Maar die test is niet bepaald representatief omdat die speler alleen 2 standaard nummers erop had, en niet de zelfde nummers als op mijn cowon.

Verwijderd

Nou ik heb hem gekocht voor €199,- bij de mediamarkt en me eerste indruk is echt top. Het geluidsniveau valt best mee. Het is niet een geluidsniveau waarbij je trommelvliezen scheuren. Maar ook niet zacht. En wat ik heb begrepen brengen ze een firmware update uit waarbij ze het geluidsniveau ook aanpakken

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 11:05 ]

Verwijderd

Ik vind overigens de oordopjes zeker niet slecht

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 11:20 ]

Verwijderd

Waarom zou je in godsnaam willen dat dat ding keihard kan; het geeft alleen maar problemen; overlast aan je oren etc. Het gaat meer om de kwaliteit van het geluid dan hoe hard t kan.

(Trouwens je kan je posts ook editen zodat je niet 2 keer achter elkaar iets post)

• Robino
Potverdorie, komt dat ding in Japan opeens in 2 nieuwe kleuren uit :P
Afbeeldingslocatie: http://www.m-robe.com/jp/product/images/mr100_photo_newcolor.gif

Maja, toch vind ik dat die witte meer past bij de rode verlichting :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:41:
Waarom zou je in godsnaam willen dat dat ding keihard kan; het geeft alleen maar problemen; overlast aan je oren etc. Het gaat meer om de kwaliteit van het geluid dan hoe hard t kan.

(Trouwens je kan je posts ook editen zodat je niet 2 keer achter elkaar iets post)
Ja sorry, je hebt gelijk

• BlackMage

Als ik met mijn mp3speler nu altijd op 75% luister, en als ik een nieuwe koop die dat niveau niet eens kan halen op 100%, dan is dat zwaar irritant.

Verwijderd

Geluidsniveau is toch ook aan te passen door dat van je mp3tjes omhoog te halen, en door er Amerikaanse firmware op te zetten ? (in EU mag hij niet harder kunnen dan een bepaald aantal decibel)

• driedees
@ willemse: er zit een slap tasje bij, meer om het glas tegen krassen te beschermen. lijkt op een washandje met een touwtje erdoorheen.
heb echt niets te klagen over het geluidsniveau van de m:robe 100, kan hard zat (blijft inderdaad een mening) voor de rest lijkt het een prima spelertje en de m:trip software is even wennen, maar werkt erg fijn en overzichtelijk

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11 14:00

Metten

ik hou het graag simpel

Met de meeste oordopjes is het idd waarschijnlijk niet zo'n probleem, maar als je er een goede en grote koptelefoon op aan wil sluiten (welke minder gevoelig is dan die oordopjes) dan kan je gewoon vermogen tekort komen. Erg hinderlijk

• Blaxje
Voor de mensen die nog twijfelden omdat het geluid niet zo hard kon, jullie kunnen em kopen. :P
Zojuist heeft Olympus nieuwe firmware uitgebracht waarmee het volume van de m:robe hoger kan worden gezet.

Op http://www.olympus.co.jp/.../download/software/mr100/ staat het volledige changelog:

Firmware Ver.2.17V has incorporated the following upgrade.
- Raised up the maximum allowable volume.
* Turn down the volume to the minimum when wearing earphones to avoid stimulus to ear.
* When you turn up the volume too high, it may cause a hearing disorder or a hearing loss.

- Improved the rare case that the volume is out of control in using with some remote control.
- Improved the case that the device does not play back the tracks of a music album in numerical order.
- Improved the case that occasionally there is some noise in the MP3 music files.

Ik ga 'm meteen flashen. :)

• Robino
Blaxje schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:57:
Voor de mensen die nog twijfelden omdat het geluid niet zo hard kon, jullie kunnen em kopen. :P
Zojuist heeft Olympus nieuwe firmware uitgebracht waarmee het volume van de m:robe hoger kan worden gezet.

Op http://www.olympus.co.jp/.../download/software/mr100/ staat het volledige changelog:

Firmware Ver.2.17V has incorporated the following upgrade.
- Raised up the maximum allowable volume.
* Turn down the volume to the minimum when wearing earphones to avoid stimulus to ear.
* When you turn up the volume too high, it may cause a hearing disorder or a hearing loss.

- Improved the rare case that the volume is out of control in using with some remote control.
- Improved the case that the device does not play back the tracks of a music album in numerical order.
- Improved the case that occasionally there is some noise in the MP3 music files.

Ik ga 'm meteen flashen. :)
Heb hem ook meteen geflashed en na een kort experiment blijkt hij opeens een heel stuk harder te kunnen :D Oftewel: het geluidsvolume is nu geen issue meer! Kopen dus deze mp3-speler! :+

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:47
Ernstig tevreden met deze update. Hij kwam als ik door de stad liep niet eens boven het"buitengeruis" uit. Heb hem ook gesubmit bij de meuktracker.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11
Heb er ook eens naar gekeken bij de MM, maar dit ding haalt het qua afwerking toch echt niet bij Apple's spul. Lelijke plasticgietranden op de hoeken, emaille-achtig metaal, plasticerige knopjes...

Afgezien van de discussie over specs en prestaties en zelfs looks vind ik het erg jammer dat geen enkele fabrikant, zelfs niet een grote jongen als Olympus, qua afwerking in de buurt komt van de iPods. Ze hebben de specs misschien niet, de looks misschien niet, maar ze zijn prachtig gebouwd en afgewerkt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Zeker een goede update van de mensen van olympus _/-\o_

Verwijderd

Heb deze MP3-speler ook aangeschaft, echter toen ik bezig was met de update kwam er een foutmelding en kon ik niet verder met de update. Nu geeft de speler Invalid/Missing File aan en krijg ik hem niet meer aan de praat.... Heb er persoonlijk niet al te veel verstand van, maar is misschien de harde schijf naar de klote? Iemand enig idee? Alvast bedankt

• driedees
deze laatste firmware upgrade maakt de m:robe 100 helemaal af, toch wel fijn dat ie harder kan!

@ dr strangelove: weet je zeker dat ze bij de MM geen plastic dummy hadden liggen?! ik vind de m:robe 100 namelijk uitstekend afgewerkt. hoe hard ik ook zoek, er zitten maar twee knopjes op: POWER en HOLD, beide stevig en degelijk.

@tychos: helpt het niet als je de update procedure herhaalt, olympus geeft deze aanwijzing ook in de upgrade-handleiding

[ Voor 4% gewijzigd door driedees op 11-06-2005 15:34 ]

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Zeker een mooie mp3 speler, maar als de voorkant van glas is dan krijg je er toch super snel krassen op of niet? Of beschermd het standaard ''tasje'' hier al tegen? of zijn er andere te krijgen?

Signature

• Blaxje
spittie_nl schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:04:
Zeker een mooie mp3 speler, maar als de voorkant van glas is dan krijg je er toch super snel krassen op of niet? Of beschermd het standaard ''tasje'' hier al tegen? of zijn er andere te krijgen?
Krassen kun je altijd krijgen, echter is het op een player waarvan het frontje uit glas bestaat beter te zien. Gewoon zuinig op zijn. ;)

Verwijderd

ik ben al langere tijd op zoek naar een nieuwe,
deze is dus ook inzetbaar als USB-stick, vind ik erg belangrijk
en hij ziet er leuk uit!

Ook is hij te koop bij bol.com: €224,95
en Alternate: €199 8)
Maar ik had nog wel een paar vraagjes...
Kan je vanaf de speler zelf ook mp3's eraf gooien?
Moet er van tevoren een hoeveelheid gereserveerd worden als "USB-stick-ruimte" zegmaar?
of pakt hij gewoon alle HD-ruimte die overblijft naast de mp3's

• driedees
@ reavo: en slechts 189 bij de duty free winkel op schiphol :+
MP3's worden gesynchroniseerd met de m:robe, waardoor ze niet meer als zodanig te herkennen zijn in de Windows Explorer. Muzieknummers eraf gooien kan alleen via de m:trip software, door ze niet aan te vinken voor synchronisatie en dan alles te synchroniseren. Alle ruimte die niet in beslag wordt genomen door muziek is te gebruiken als USB Mass Storage Device in Windows Explorer, je hoeft niets te reserveren.

Algemene vraag: hebben andere m:robe bezitters nadelige gevolgen ondervonden van de laatste US firmware update? Ik heb het gevoel dat m'n m:robe slomer is geworden, vooral bij het opstarten en wisselen tussen nummers.

[ Voor 8% gewijzigd door driedees op 28-06-2005 22:14 ]

Verwijderd

Ik heb pas deze MP3 speler gekocht..
Ik vind het een erg mooi en handig apparaat, alleen de hold-knop moet, ondanks dat het de hold-knop is, iets makkelijker te verschuiven zijn met de hand waar je ook de player mee vast hebt..

Ik vind ook dat hij een tikkie sloom is bij het wisselen tussen liedjes..
Eerst duurde het wel heel lang.. en toen kwam ik er achter dat ik 2 x op play moet drukken omdat hij eerst het liedje dat aan het spelen is op pauze zet :+

Maar zelfs nu dat is opgelost vind ik het niet de snelste.. dat is inderdaad jammer..
Maar ik kan niet verglelijken want ik heb nooit de oude firmware gehad.
Dus ik weet niet hoe die was..

Ook vind ik het erg kut dat je niet gewoon de liedjes direct met verkenner op de player kan zetten..
Heb het niet zo op die programma's die erbij zitten.. Hoewel dit programma er netjes uitziet en ook goed werkt..

Greetzz, Richard

• Leedbek
  • Laatst online: 16-11 20:06

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik heb de m:robe 100 nu ook op het oog... het lijkt op het eerste gezicht een heel mooi apparaatje. Alleen kan ik nergens iets zinnigs vinden over de batterijduur. Kan iemand met ervaring me vertellen hoe lang je gemiddeld doet met het apparaat voordat je hem moet opladen?

Klaar voor de steroorlogen?

• driedees
De batterijduur valt me allezins mee. Ik gok dat ik 8 uur met een volledig opgeladen accu kan doen, ik heb 'm vaak op m'n werk de hele dag aanstaan en dan doet ie het ook nog op de terugreis (+/- een uur) naar huis. Wel lastig is dat de accuduur-indicator niet echt accuraat is, ben telkens weer verrast als de accu leeg is.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik heb een probleem met de M:ROBE 100:

Als ik de software heb geinstalleerd, en het apparaat via de USB-poort aansluit, start het programma niet automatisch op. Als ik het programma handmatig opstart, dan is de optie ''sync'' niet open in het programma. Ik wil natuurlijk muziek (mp3's e.d.) op het apparaat zetten, maar dat lukt niet zo. Gisteren gekocht, maar nog niet aan de praat gekregen met de PC.

Wie heeft deze ook en herkent dit probleem? Hoe moet dit opgelost worden?

• cs
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

cs

het probleem is dat er een "trojan" (volgens mcafee dan) in de software zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65313/thumb.jpg

goed bezig dus olympus |:(

• Jorn1986
  • Nu online
Is dit werkelijk een trojan? Is dat waarom de software niet werkt voor de M:ROBE 100 (tenminste: niet de ''sync'' functie, die juist zo belangrijk is!)...

• Robino
cs schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:08:
het probleem is dat er een "trojan" (volgens mcafee dan) in de software zit.

[afbeelding]

goed bezig dus olympus |:(
Sorry hoor, maar er heeft nog niemand eerder over geklaagd dat er een Trojan in de software zit 8)7

• Jorn1986
  • Nu online
Weet iemand een oplossing voor het probleem wat ik hierboven heb beschreven? Heeft dit probleem iets te maken met de ''trojan''?

• Robino
sjaakhaar schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:54:
Weet iemand een oplossing voor het probleem wat ik hierboven heb beschreven? Heeft dit probleem iets te maken met de ''trojan''?
Hmm, nu ik je bericht nog een keer gelezen heb lijkt het wel op het probleem dat ik in het begin ook had. Heb je hem echt precies geïnstalleerd zoals is beschreven in de handleiding? De eerste keer dat ik de software installeerde kon ik er ook maar geen muziek opzetten omdat de sync niet aanklikbaar was. Bleek het uiteindelijk dat ik de usb kabel op het verkeerde moment had aangesloten :P

• Jorn1986
  • Nu online
Hey,ik heb het geprobeert zoals je zei en het presies gedaan volgens het boekje,maar ook nu ik weer mijn m:robe in het dockingstation zette,starte het programma niet op en ook toen ik het handmatig opstarte kon ik niet op "sync"klikken ik denk dat het te maken heeft met een bericht dat ik de eerste keer dat ik m:trip installeerde kreeg namelijk dat mijn m:robe niet geconnect was terwijl dat wel zo was en je ook op het schermpje het beeld zag met: connect doe not disconnect zoals in het boekje,misschien doe ik gewoon iets fout in m:trip zelf.weet iemand wat ik eraan moet doen?
Bedank!

• Robino
sjaakhaar schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:07:
Hey,ik heb het geprobeert zoals je zei en het presies gedaan volgens het boekje,maar ook nu ik weer mijn m:robe in het dockingstation zette,starte het programma niet op en ook toen ik het handmatig opstarte kon ik niet op "sync"klikken ik denk dat het te maken heeft met een bericht dat ik de eerste keer dat ik m:trip installeerde kreeg namelijk dat mijn m:robe niet geconnect was terwijl dat wel zo was en je ook op het schermpje het beeld zag met: connect doe not disconnect zoals in het boekje,misschien doe ik gewoon iets fout in m:trip zelf.weet iemand wat ik eraan moet doen?
Bedank!
Dat is hetzelfde als ik dus had :P Alles deinstalleren, desnoods even herstarten. Vervolgens nog een keer proberen, hopelijk lukt het dit keer wel :)

• Jorn1986
  • Nu online
Ik zal het is proberen,wat bedoel je met alles eraf,gewoon mtrip en de m:robe er even uit? maar helemaal opnieuw beginnen kan ik niet want als ik mtrip dan weer heb geinstalleerd dan staat gewoon mijn lijst met muziek er nog,ik kan alleen niet op dat knopje drukken..GRRRR

• Robino
sjaakhaar schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:15:
Ik zal het is proberen,wat bedoel je met alles eraf,gewoon mtrip en de m:robe er even uit? maar helemaal opnieuw beginnen kan ik niet want als ik mtrip dan weer heb geinstalleerd dan staat gewoon mijn lijst met muziek er nog,ik kan alleen niet op dat knopje drukken..GRRRR
Heb je alle drivers en software al een keer helemaal gedeinstalleerd, gerestart en alles opnieuw geinstalleerd? Op die manier werkte het bij mij toen wel :)

• Jorn1986
  • Nu online
Ik ga het zo proberen,in elk geval bedankt voor al je snelle reacties:) jij bent er wel tevreden over je M:robe? het is zeker een heel mooi apparaatje dus ik hoop dat hij het gaat doen zoals het hoort:)

• Robino
sjaakhaar schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:30:
Ik ga het zo proberen,in elk geval bedankt voor al je snelle reacties:) jij bent er wel tevreden over je M:robe? het is zeker een heel mooi apparaatje dus ik hoop dat hij het gaat doen zoals het hoort:)
Ik ben, volgens mij, al een half jaar een trotse bezitter :+

• Jorn1986
  • Nu online
Waar kan je in Windows de drivers vinden? Wat zijn de bestandsnamen? Die moet ik namelijk nog verwijderen...

Moet het programma ook in het register van Windows verwijdert worden?

• Jorn1986
  • Nu online
Het is alsnog gelukt hem werkende te krijgen. Op beide pc's bij mij thuis deed hij het niet, toen wou ik even uitsluiten of het nou aan het apparaat lag of niet, dus ben ik naar een vriend gegaan, en hem daar nog eens geinstalleerd. Daar deed hij het vreemdgenoeg wel.

Toen Windows XP er eens opnieuw op gezet bij m'n eigen pc, met een frisse geformatteerde schijf. Ik het nog eens proberen met software installeren, aansluiten en vervolgens doet hij het eindelijk...

Verwijderd

Wat ik wel erg jammer vind aan deze speler (wil hem over een maandje ofzo kopen) is dat hij geen "USB on the go" heeft. Je zou verwachten dat Olympus zoiets wel integreert als ze met een mp3 speler komen (wat niet echt logisch is voor een camerafabrikant). Als dat zo was wilde ik er gerust het dubbele voor betalen. Hopelijk komt er ooit nog een 3rd party uitbreiding voor zodat je je digicam erop kan aasluiten...
Pagina: 1