OK, nadat m'n zus de camera, Canon Ixus II,
heeft laten vallen op de lens, waardoor we vervolgens alleen maar een Errorcode E18 kregen hebben de camera teruggebracht ter reparatie.
(ErrorCode: E18: Houdt in dat er iets mis is met de motor van de lens, dat het niet meer ingetrokken kan worden etc...een van de ergere errorcodes)
Ben op 20-12-2004 naar de Mediamarkt gegaan te hengelo, hebben m'n verhaaltje gedaan, er werd trouwens niet gevraagd hoe ie kapot is gegaan.
De camera zou worden opgestuurd naar Canon voor een vooronderzoek.
Omstreeks 30-12-2004 is m'n moeder gebeld door de Mediamarkt. Er werd verteld dat de garantie was vervallen, gezien het feit dat de lens een tikkie scheef zat, en werd dus gezien als "abnormaal gebruik".
We hadden 2 keuzes:
• Niet repareren en 65 euro betalen.
• Reparen voor 165 euro.
Uiteraard voor de laatste gekozen, erg stomme fout van me zus. Maar nieuwe kopen is duurder, en "zomaar" 65 euro betalen is ook nie echt wat.
Gisteren, 12-01-2005 een brief gekregen wederom van de Mediamarkt
.
Ik wil dus de Mediamarkt gaan bellen, maar alvorens dat te doen, lijkt me wat ervaringen wel gemakkelijk, gezien ik niet zo'n erg vlotte (persuasieve) prater ben.
Welke rechten heb ik? Waarmee kan ik gaan "dreigen"?
MOET ik dit gaan betalen?
Helaas heb ik geen naam van degene die toen heeft gebeld dat et 165 zou gaan kosten.
M'n idee op dit moment is:
• Ja, laat dan maar, ik hoef die camera nie meer, mag de Mediamarkt houden, ik koop wel nieuwe (de Canon Ixus IIs is bijna 30 euro GOEDKOPER!)
• Ik betaal alleen het bedrag wat mij in eerste instantie werd verteld
(ErrorCode: E18: Houdt in dat er iets mis is met de motor van de lens, dat het niet meer ingetrokken kan worden etc...een van de ergere errorcodes)
Ben op 20-12-2004 naar de Mediamarkt gegaan te hengelo, hebben m'n verhaaltje gedaan, er werd trouwens niet gevraagd hoe ie kapot is gegaan.
De camera zou worden opgestuurd naar Canon voor een vooronderzoek.
Omstreeks 30-12-2004 is m'n moeder gebeld door de Mediamarkt. Er werd verteld dat de garantie was vervallen, gezien het feit dat de lens een tikkie scheef zat, en werd dus gezien als "abnormaal gebruik".
We hadden 2 keuzes:
• Niet repareren en 65 euro betalen.
• Reparen voor 165 euro.
Uiteraard voor de laatste gekozen, erg stomme fout van me zus. Maar nieuwe kopen is duurder, en "zomaar" 65 euro betalen is ook nie echt wat.
Gisteren, 12-01-2005 een brief gekregen wederom van de Mediamarkt
WHAT THA FOK... 212,91 EURO!!.Geachte heer Yellowneck,
Middels dit schrijven dele wij u mede dat, de door u aangeboden reparatie gereed staat om af te halen.
De kosten van deze reparatie bedragen: 212,91 EURO
Wij attenderen u erop uw afhaalbewijs mee te nemen, wanneer u uw reparatie komt afhalen.
Met vriendelijke groet,
Mediamerkt Hengelo
Service afdeling
Ik wil dus de Mediamarkt gaan bellen, maar alvorens dat te doen, lijkt me wat ervaringen wel gemakkelijk, gezien ik niet zo'n erg vlotte (persuasieve) prater ben.
Welke rechten heb ik? Waarmee kan ik gaan "dreigen"?
MOET ik dit gaan betalen?
Helaas heb ik geen naam van degene die toen heeft gebeld dat et 165 zou gaan kosten.
M'n idee op dit moment is:
• Ja, laat dan maar, ik hoef die camera nie meer, mag de Mediamarkt houden, ik koop wel nieuwe (de Canon Ixus IIs is bijna 30 euro GOEDKOPER!)
• Ik betaal alleen het bedrag wat mij in eerste instantie werd verteld
[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 13-01-2005 14:49 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II