[REPARATIE IXUS II] "Onverwachte" rekening

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
OK, nadat m'n zus de camera, Canon Ixus II, |:( heeft laten vallen op de lens, waardoor we vervolgens alleen maar een Errorcode E18 kregen hebben de camera teruggebracht ter reparatie.

(ErrorCode: E18: Houdt in dat er iets mis is met de motor van de lens, dat het niet meer ingetrokken kan worden etc...een van de ergere errorcodes)

Ben op 20-12-2004 naar de Mediamarkt gegaan te hengelo, hebben m'n verhaaltje gedaan, er werd trouwens niet gevraagd hoe ie kapot is gegaan.

De camera zou worden opgestuurd naar Canon voor een vooronderzoek.
Omstreeks 30-12-2004 is m'n moeder gebeld door de Mediamarkt. Er werd verteld dat de garantie was vervallen, gezien het feit dat de lens een tikkie scheef zat, en werd dus gezien als "abnormaal gebruik".
We hadden 2 keuzes:
• Niet repareren en 65 euro betalen.
• Reparen voor 165 euro.

Uiteraard voor de laatste gekozen, erg stomme fout van me zus. Maar nieuwe kopen is duurder, en "zomaar" 65 euro betalen is ook nie echt wat.

Gisteren, 12-01-2005 een brief gekregen wederom van de Mediamarkt :P.
Geachte heer Yellowneck,

Middels dit schrijven dele wij u mede dat, de door u aangeboden reparatie gereed staat om af te halen.

De kosten van deze reparatie bedragen: 212,91 EURO

Wij attenderen u erop uw afhaalbewijs mee te nemen, wanneer u uw reparatie komt afhalen.

Met vriendelijke groet,

Mediamerkt Hengelo
Service afdeling
WHAT THA FOK... 212,91 EURO!!.

Ik wil dus de Mediamarkt gaan bellen, maar alvorens dat te doen, lijkt me wat ervaringen wel gemakkelijk, gezien ik niet zo'n erg vlotte (persuasieve) prater ben.
Welke rechten heb ik? Waarmee kan ik gaan "dreigen"?
MOET ik dit gaan betalen?
Helaas heb ik geen naam van degene die toen heeft gebeld dat et 165 zou gaan kosten.

M'n idee op dit moment is:
• Ja, laat dan maar, ik hoef die camera nie meer, mag de Mediamarkt houden, ik koop wel nieuwe (de Canon Ixus IIs is bijna 30 euro GOEDKOPER!)
• Ik betaal alleen het bedrag wat mij in eerste instantie werd verteld

[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 13-01-2005 14:49 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Idd, een erg vreemd verhaal. Hoe het werkt is als volgt:

jij geeft door goedkeuring voor reparatie toestemming het apparaat te repareren tot een maximum van 165 exclusief BTW. Inclusief BTW is dat een kleine 200 euro, dus die ben je sowieso kwijt. Ik zou even proberen te achterhalen waar dat extra geld vandaan komt. Niet betalen is geen optie, aangezien jij toestemming hebt gegeven om het apparaat te repareren. Mocht je besluiten om niets meer van je te laten horen, dan ben ik bang voor je dat je binnenkort een deurwaarder op de stoep hebt staan. Je zult de eerste niet zijn. Ik adviseer je deze optie sowieso niet te nemen.
Mijn advies, ga sowieso langs en probeer de IxusIIs met bijbetaling mee te krijgen. Leg gewoon rustig uit dat je niet wist dat het excl BTW was en dat je maximaal 165 euro wenst te betalen.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06

Sabbi

je denkt aan mij.

Je hebt die 165 euro afgesproken, en daar hoor je hem ook gerepareerd voor terug te krijgen. Mediamarkt kan het niet zomaar een hoop duurder maken. Vertel ze inderdaad dat het zinloos is iets te repareren wat duurder is dan de nieuwprijs en dat je dit dus nooit afgesproken kan hebben. Moeten ze toch ook wel begrijpen.

Als ik dit lees houd ik m'n hart vast voor m'n powershot S60 van 2 maandjes oud die nu ook bij de mediamarkt ter reparatie ligt omdat de lens opeens niet meer naar binnen wou. Ding niet laten vallen ofzo, was gewoon lekker aan het platen schieten met kerst (dankjewel geen foto's van kerst en oud-jaar dus dit jaar :| )
Kom je bij de mediamarkt, zegt de man van service dat dit 9 van 10 keer door valschade komt en dat je dan de garantie kan shaken, en het zou in ieder geval een maand duren voor ik iets zou horen hoe of wat er stuk was.... Lekker leuk een digicam.

Edit: Waar staat dat het ex btw is? Als er 1 prijs gegeven wordt mag je er als consument toch wel vanuit gaan dat het inclusief is?

[ Voor 9% gewijzigd door Sabbi op 13-01-2005 15:06 ]

Verwijderd

iid gewoon nakoming voor die 165 euro eisen, en anders de overeenkomst (dus de reparatie) ontbinden waardoor jij je camera terug krijgt (in de staat waarin jij hem aan hun hebt gegeven) en zij nix.
erg simpel hoor.

Je kunt ontbinden omdat zij tekort schieten in de nakoming van hun kant van de overeenkomst (reparatie voor afgesproken bedrag).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 15:07 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Hmm, Mig29, zijn de reparatiekosten altijd exclusief BTW die ze je geven? Wel een naaistreek vind ik dan :(

Ja, ontbinden?..hmm.. Die ene optie om voor bijbetaling te kiezen doe ik liever nie. De Canon Ixus IIs is dan wel ONLINE 189, maar bij de mediamarkt zit ie nog steeds rond de 240 dacht ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Yellowneck op 13-01-2005 15:08 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

als zij niet vermeld hebben dat het excl. btw is lijkt het mij dat je ervan uit mag gaan dat het gewoon incl. btw is. Indien dit dat achteraf niet zo blijkt te zijn, is mijninziens niet aan jou te verwijten.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:06:
iid gewoon nakoming voor die 165 euro eisen, en anders de overeenkomst (dus de reparatie) ontbinden waardoor jij je camera terug krijgt (in de staat waarin jij hem aan hun hebt gegeven) en zij nix.
erg simpel hoor.
In dezelfde staat? Moeten zij hem dan weer laten vallen of zo? Als het goed is is het ding gerepareerd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:09:
[...]

In dezelfde staat? Moeten zij hem dan weer laten vallen of zo? Als het goed is is het ding gerepareerd.
Das hun probleem dan, daarom geef je ze ook de keuze: paas z'n camera terug (eventueel nog defect) of paas hem de immidels gerepareerde camera terug voor 165 euro (zoals afgesproken).

waarschijnlijk hebben ze iets vervangen.. en als ze willen kunnen ze het kapotte stukje weer terug zetten waardoor zij geen materiaal onkosten krijgen.
Als zij het kapotte onderdeel voor de betaling hebben weggegooid, of beslissen dat de arbeidskosten voor het weer "kapot" maken voor hen te duur is, dan is dat hun probleem.

nog meer edit:
Advies aan de TS, neem eerst met de mediamarkt contact op en vraag waar dat hogere bedrag vandaan komt en waarom ze zich niet aan de afgesproken 165 euro hebben gehouden. Daarnaast natuurlijk eerst vriendelijk proberen het op te lossen (dus 165 euro betalen ofzo).

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 15:16 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Je bent me net te snel :P

Zojuist met de Mediamarkt gebeld.
Hij zei dat ie et "hier even ging overleggen"
Wordt zo teruggebeld

Ik citeer: "Owja, het ging om de Canon Ixus Elf" :+ Ik: "Ja, dat klopt, de Ixus 2 (II)" - moment stilte aan de andere kant -.

[ Voor 46% gewijzigd door Yellowneck op 13-01-2005 15:31 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

Pelle

🚴‍♂️

Dit heeft niet zoveel met FG te maken, maar met afspraken tussen jou en de MM. Als die niet op papier staan dan heb je waarschijnlijk pech :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.