Toon posts:

Werkgroep Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dan,

Op mijn werk hebben we een peer2peer netwerk met 12 pc's waarop Win XP home draait en ze aangemeld zijn onder dezelfde werkgroep...
nou komt het probleem:
zolang er minder als 10 computers aan staan is er geen probleem maar als er een 11e of 12e bij komt kan de laaste niet meer 'browsen' naar de Werkgroep.
Het lijkt er wel op alsof er een maximaal aantal gebruikers limiet aan onze werkgroep hangt!?

Hiervoor hadden we alle pc's op 98 en hadden we dit probleem niet....

ik snap niet echt waar het probleem vandaan komt, ligt het aan XP Home!?

ook heb ik geprobeert het programma'tje browmon.exe te draaien om erachter te komen welke pc de Werkgroep Master is maar dat programma zat alleen in win2000 zeker?

Misschien is dit een bekend probleem bij iemand??????

Alvast Bedankt!!!!!!!!!!!

Gr.Daniel

Verwijderd

Voor de vorige versies van Windows (Win NT en 2000) was er inderdaad een beperking tot 10
computers in 1 werkgroep (zie http://support.microsoft.com/kb/122920/EN-US/)
Voor Win 98 gold die beperking niet.
Of dit voor XP ook nog geldt kan ik niet direct terugvinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 15:06 ]

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

misschien zou je kunnen proberen om een WINS server te vinden? en die installeren op 1 pc? anders kan je voor 1 werkstation windows server te installeren om als WINS te dienen?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Zou de Win Server de rol van de 'werkgroep master' op zich nemen?
ik heb de microsoft site helemaal uitgespit maar kan ons probleem nergens vinden en vindt het helemaal krom dat we met win98 wel gewoon 16pc draaide onder 1 werkgroep.

Het is in ons netwerk wel zo dat er zeker 6 pc's minimaal 3 netwerkverbindingen hebben naar de 'fileserver (ook gewoon een xp home pc)' misschien dat hier het probleem onstaat van de maximale hoeveelheid verbindingen in XP home.......

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

XP ondersteunt maximaal 10 verbindingen van buitenaf.
Misschien kun je hier iets mee: http://techrepublic.com.c...=147136&messageID=1592748

[ Voor 56% gewijzigd door KillerAce_NL op 14-01-2005 10:04 ]