Dit topic is bedoeld voor iedereen die bezig is (of was) met het overbrengen van zijn VHS-banden naar DVD's. Dit is met de opkomst van DVD-recorders een hot issue geworden, dus het lijkt me voor velen erg nuttig. Ik ben er ook onlangs mee begonnen en het is zowel leuk als nuttig.
Het is de bedoeling een duidelijke tutorial te maken (die later op een website moet komen).
Ik zoek dus ook wel een paar enthousiatelingen die me helpen de relevante info te sorteren en uit te typen. (je mag steeds je mail achterlaten of mijn mail vragen indien je interesse hebt)
Er zijn 2 hoofddelen :
- Van VHS-recorder naar DVD recorder
- Van VHS-recorder naar de pc
Er wordt vooral info gezocht over :
- Een korte en bondige uitleg over de gebruikte terminologie ( BV: RGB, bitrate, composiet, Scart, Mpeg, Bitrate van een vhs band?). Probeer steeds ook je bron te vermelden, uitleg liefst in het nederlands.
- welke apparatuur is er nodig:
- De best videorecoder-dvd recorder combinatie (merken)
- Een combo van VHS/DVD recorder
- Welke kwaliteitsinstelling
- Welke DVD-schijfjes
- Welke aansluitingen/kabels (kwaliteit / prijs)
- Welke capturekaart / software
- Welke codec (divx, xvid)
- Welke bitrate
- En hoe heb je het in de praktijk nu aangepakt?
Er zijn natuurlijk nog vele vragen die ik vergeten ben, alles wat nuttig is mag je uiterraad toevoegen.
Wat ik er zeker wil instaan hebben, maar nog niet (duidelijk) gevonden heb, is hoe het geluid en beeld op een vhs band staat, en onder welke bitrate. En hoe de digitalisering precies in zijn werk gaat.
Ik doe dit deels voor mezelf maar ook voor de Tweakersgroep hier, die me eigelijk al vaak uit de nood geholpen heeft. Ik hoop dat alles goed gaat want is is ook men eerste keer
.
Natuurlijk kan dit zonder jullie niet slagen, nu maar hopen dat er genoeg geinteresseerden zijn zodat wij onze vhs bandjes kunnen redden van een langzame maar zeker dood
Het is de bedoeling een duidelijke tutorial te maken (die later op een website moet komen).
Ik zoek dus ook wel een paar enthousiatelingen die me helpen de relevante info te sorteren en uit te typen. (je mag steeds je mail achterlaten of mijn mail vragen indien je interesse hebt)
Er zijn 2 hoofddelen :
- Van VHS-recorder naar DVD recorder
- Van VHS-recorder naar de pc
Er wordt vooral info gezocht over :
- Een korte en bondige uitleg over de gebruikte terminologie ( BV: RGB, bitrate, composiet, Scart, Mpeg, Bitrate van een vhs band?). Probeer steeds ook je bron te vermelden, uitleg liefst in het nederlands.
- welke apparatuur is er nodig:
- De best videorecoder-dvd recorder combinatie (merken)
- Een combo van VHS/DVD recorder
- Welke kwaliteitsinstelling
- Welke DVD-schijfjes
- Welke aansluitingen/kabels (kwaliteit / prijs)
- Welke capturekaart / software
- Welke codec (divx, xvid)
- Welke bitrate
- En hoe heb je het in de praktijk nu aangepakt?
Er zijn natuurlijk nog vele vragen die ik vergeten ben, alles wat nuttig is mag je uiterraad toevoegen.
Wat ik er zeker wil instaan hebben, maar nog niet (duidelijk) gevonden heb, is hoe het geluid en beeld op een vhs band staat, en onder welke bitrate. En hoe de digitalisering precies in zijn werk gaat.
Ik doe dit deels voor mezelf maar ook voor de Tweakersgroep hier, die me eigelijk al vaak uit de nood geholpen heeft. Ik hoop dat alles goed gaat want is is ook men eerste keer
Natuurlijk kan dit zonder jullie niet slagen, nu maar hopen dat er genoeg geinteresseerden zijn zodat wij onze vhs bandjes kunnen redden van een langzame maar zeker dood