Toon posts:

Van VHS-band naar DVD topic

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is bedoeld voor iedereen die bezig is (of was) met het overbrengen van zijn VHS-banden naar DVD's. Dit is met de opkomst van DVD-recorders een hot issue geworden, dus het lijkt me voor velen erg nuttig. Ik ben er ook onlangs mee begonnen en het is zowel leuk als nuttig.

Het is de bedoeling een duidelijke tutorial te maken (die later op een website moet komen).
Ik zoek dus ook wel een paar enthousiatelingen die me helpen de relevante info te sorteren en uit te typen. (je mag steeds je mail achterlaten of mijn mail vragen indien je interesse hebt)

Er zijn 2 hoofddelen :
- Van VHS-recorder naar DVD recorder
- Van VHS-recorder naar de pc

Er wordt vooral info gezocht over :

- Een korte en bondige uitleg over de gebruikte terminologie ( BV: RGB, bitrate, composiet, Scart, Mpeg, Bitrate van een vhs band?). Probeer steeds ook je bron te vermelden, uitleg liefst in het nederlands.

- welke apparatuur is er nodig:

- De best videorecoder-dvd recorder combinatie (merken)
- Een combo van VHS/DVD recorder
- Welke kwaliteitsinstelling
- Welke DVD-schijfjes
- Welke aansluitingen/kabels (kwaliteit / prijs)
- Welke capturekaart / software
- Welke codec (divx, xvid)
- Welke bitrate

- En hoe heb je het in de praktijk nu aangepakt?

Er zijn natuurlijk nog vele vragen die ik vergeten ben, alles wat nuttig is mag je uiterraad toevoegen.
Wat ik er zeker wil instaan hebben, maar nog niet (duidelijk) gevonden heb, is hoe het geluid en beeld op een vhs band staat, en onder welke bitrate. En hoe de digitalisering precies in zijn werk gaat.

Ik doe dit deels voor mezelf maar ook voor de Tweakersgroep hier, die me eigelijk al vaak uit de nood geholpen heeft. Ik hoop dat alles goed gaat want is is ook men eerste keer :+ .

Natuurlijk kan dit zonder jullie niet slagen, nu maar hopen dat er genoeg geinteresseerden zijn zodat wij onze vhs bandjes kunnen redden van een langzame maar zeker dood :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hmja, moet eerlijk zeggen dat ik dit probleem nou niet zo vaak zie langskomen dat er een "groot topic" voor nodg zal zijn...
Daarnaast is met een beetje zoeken dit soort info makkelijk te vinden, kijk bijvoorbeeld eens op Doom9.org.
En volgens mij heb je voor een "Groot X topic" toestemming van een modje nodig, maar daar kan ik langs zitten...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
duss... je wilt dat we voor jou een FAQ maken :?

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:58:
Hmja, moet eerlijk zeggen dat ik dit probleem nou niet zo vaak zie langskomen dat er een "groot topic" voor nodg zal zijn...
Daarnaast is met een beetje zoeken dit soort info makkelijk te vinden, kijk bijvoorbeeld eens op Doom9.org.
En volgens mij heb je voor een "Groot X topic" toestemming van een modje nodig, maar daar kan ik langs zitten...
twas maar een idee hoor... :/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hoort mij ook niet zeggen dat het geen goed idee is ;) Een leuk idee is het wel, ik vroeg me alleen af of het zin zou hebben er een groot topic voor te openen - en daarnaast is die info makkelijk te vinden op het internet :) En dat scheelt een stuk

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben niet echt fan van centrale grote onoverzichtelijke topics. Hier bestaan verder complete websites voor, namelijk www.doom9.nl enzo. Mocht je tegen specifieke vragen aanlopen, dan mag je die gerust stellen, maar niet dat je ff alle vragen hier neermept.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.