[XP] Blauwe schermen...

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb een laptop: Acer aspire 1304 XC.
AMD 1800+ (niet overclocked natuurlijk)
256 mb ram
s3 savage4 videokaart
20 gb harde schijf

[verhaaltje]

Een jaartje geleden begon het allemaal. Ik had toen mijn computer geïnstalleerd met windows XP Home edition en allerlei programma’s. Op een gegeven moment kreeg ik een blauw scherm. De melding ben ik even vergeten, want dat is een jaar geleden.
Ik kreeg na die eerste keer nog veel meer blauwe schermen. En iedere keer was het een andere foutcode. Bijvoorbeeld 0x00000050 of 0x0000008e of 0x00000073 ( maar ook andere) en ook verschillende teksten: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUEL, of bijvoorbeeld PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. De fouten worden telkens gemaakt in w32k2.sys en atapi.sys.
Daarna had ik zoiets van: Dan maar een verse installatie. Dus ik heb de schijf geformatteerd en er windows XP Pro op gezet (drivers had ik van de acer site gehaald). Telkens heb ik de nieuwste updates van Windows XP gedownload en geïnstalleerd. Alles leek goed te gaan, maar na een tijdje begon het gezeik weer. Het was erger dan voorheen. Dus ik dacht: ‘misschien ligt het aan partition magic’. Dus ik dat programma gedeïnstalleerd, en ik had al minder last van blauwe schermen, maar ze bleven toch nog komen. Iedere dag weer.
Steeds heb ik een paar keer een verse installatie van XP Pro gedaan, en leek het weg te zijn. Maar toch kwam het terug. En ik dacht een paar weken terug. Ik wil er nu echt vanaf zijn, want ik word er ZIEK van!
Dus ik heb alles eraf gegooid, daarna de originele recovery disk van acer erin gedaan en windows XP home weer geïnstalleerd. De drivers worden dan automatisch mee geïnstalleerd. Verder helemaal geen software geïnstalleerd (behalve een Works pakket, want ik moet ook soms wat dingen typen). En wederom kreeg ik blauwe schermen. Toen heb ik het geheugen getest met memtest86, maar geen fouten gevonden. Ook heb ik alle drivers gedeïnstalleerd en de drivers van de acer site geïnstalleerd. Maar nog steeds blauwe schermen. Daarna heb ik op driverguide.com alle nieuwste drivers gezocht, maar nog steeds blauwe schermen!!

Het is trouwens meestal zo dat ik deze melding krijg: 0x00000050 in combinatie met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. En dit is dan als de computer een paar uur uit gestaan heeft. Dan start ik hem op, ik start bijvoorbeeld Internet Explorer of bijvoorbeeld outlook en dan krijg ik deze melding. Als ik hem daarna opnieuw opstart is er niks meer aan de hand.
Maar soms krijg ik op willekeurige momenten ook ander meldingen. Ik heb telkens de melding opgezocht in de microsoft database, maar er zijn zo veel oplossingen voor, en volgens mij heb ik daarvan ook al alles geprobeerd.
Natuurlijk is het geen spyware of zo, want ik heb de computer ondertussen zo’n 15 keer van een verse installatie voorzien.

[/verhaaltje]

Ik weet echt niet meer wat ik er mee moet doen :'( , misschien kan iemand anders nog iets bedenken?
Of is het nu tijd om mijn laptop op te gaan sturen naar acer (ik heb nog 5 maanden garantie)?

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
http://support.microsoft.com/?id=817197, hiervan heb ik al heel veel meldingen bekeken (er zijn er best veel met 0x00000050). Die andere site geeft heel veel informatie, maar dat kost me weer heel veel tijd om dat allemaal te bekijken en uit te proberen, en misschien is tegen die tijd de garantie al verlopen...

[ Voor 7% gewijzigd door Double J op 13-01-2005 14:09 ]

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zie dat je het geheugen al hebt getest, ik heb zelf geen ervaring met memtest86, maar je zou bijvoorbeeld ook voor de zekerheid nog eens DocMem kunnen gebruiken.

Anders ben ik toch bang dat het geheugen van je videokaart, je videokaart zelf of je processor defect is.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 20:29

bonzz.netninja

Niente baffi

ja idd, het kan natuurlijk OOK gewoon een defect in je HW zijn. Wat dacht je van garantie oid?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl