[notebook] Time (Sligro)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.isl.nl/TIMECE/TimeCeText.nsf/c20df3aa460c19574125691a004a223a/d14583b1aaf8bee6c1256f350052ac1f/Body/0.B86?OpenElement&FieldElemFormat=gif

Deze laptop vond ik vandaag in de Sligro folder en aangezien mijn laptop het niet meer doet heb ik wel een keer een nieuwe nodig. Ik wil jullie vragen of iemand misschien ervaringen heeft met dit merk en of de specificaties er goed uit zien.

Time Laptop Centrino
  • Inter Pentium M 725 (1.6Ghz) processor met Intel Centrino mobiele technologie
  • 256MB geheugen
  • 40GB harddisk
  • 15 inch XGA TFT beeldscherm
  • Intel Pro Wireless LAN 802.11b en g
  • Combo DVD/CD-brander inclusief Nero Express brand software en Cyberlink Power DVD software
  • Geïntegreerde geluidskaart, Soundblaster compatible
  • Geïntegreerde grafische kaart (Intel Dynamic Video Memory Technology)
  • 3 in 1 cardreader (MS, MMC en SD)
  • 56k modem en 10/100 netwerkkaart
  • 5 sneltoetsen en Touchpad met scroll toets
  • Firewire aansluiting, 3 USB poorten, S-Video TV-Out, Paralelle poort,2e VGA poort, Infra rood aansluiting, 1 PCMCIA type II slot
  • Microsoft Windows XP Home Edition NL en Norton Antivirus software (90 dagen versie)
  • 1 jaar pick-up en return garantie
Dit voor een prijs van € 999,- (excl. BTW).

Hij komt volgens mij redelijk overeen met de onderstaande link:
http://www.isl.nl/TIMECE/...6F350052AC1F?OpenDocument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26
€ 999,- excl. BTW :? (= dus € 1188,81 !!)

Voor dat minder geld koop je ook een Acer TravelMate 4001WLMi die toch wel een stukkie beter presteert.

Nog een paar opmerkingen:
- Neem minimaal 512MB geheugen
- Bij voorkeur een videoadapter met dedicated geheugen
(maar dat heeft die Acer dus standaard al voor 't zelfde minder geld ... en krijg je 'r ook nog een DVD-brander, een widescreen en 20GB meer harde schijf (60GB dus) bij :)).

[ Voor 79% gewijzigd door Wouter! op 13-01-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrr
Ik vind zo'n Acer TravelMate eigenlijk nooit echt mooi. Maar je hebt wel zeker gelijk dat hij functioneler is. Ik zie denk ik toch af van de koop bij de sligro. Acer is ook bekender en staat goed aangeschreven (ze worden erop getest om te kunnen vallen).

Voor 10 euro meer heb je een Acer Aspire
http://www.productvergeli...adform&artnr=LX.A2705.241

Wat is precies het verschil tussen een Aspire en TravelMate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrr
Hij is echt exact hetzelfde alleen de Aspire is geen 1,5Ghz maar 1,4Ghz. Het model van de Aspire is wel iets mooier, ik weet niet alleen niet of hij dunner is, staat een beetje vaag aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de mediamarkt heb je zoiets ook, en nog veel goedkoper. Daar verkopen ze het als de Fujitsu-Siemens M7400. Dit is een Aopen barebone 155x series. Behuizing is erg zwak. Ik raad je deze laptop sterk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrr
Raad je me nou die Time notebook af, of juist die Acers waar we het over hebben? Als de behuizing slecht is van de Time notebook, dan koop ik hem zeker niet, hij moet wel tegen een stootje kunnen. Ik denk dat ik gewoon ga voor de Acer TravelMate 4001 WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26
Rogerrr schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:39:
Hij is echt exact hetzelfde alleen de Aspire is geen 1,5Ghz maar 1,4Ghz. Het model van de Aspire is wel iets mooier, ik weet niet alleen niet of hij dunner is, staat een beetje vaag aangegeven.
Die 1,4GHz is dus sowieso een Banias. De TravelMate heeft 'n 1,5GHz Dothan. Wat het verschil verder precies is weet ik niet want hij staat ook helemaal niet op de site van Acer Nederland. Als ik op Acer.com kijk zijn ze eigenlijk vrijwel hetzelfde ... ook qua behuizing (exact hetzelfde), afmetingen en gewicht. Hij heeft alleen niet zo'n iets gebogen toetsenbord (:?). Dus 't is me een beetje een raadsel ...

Dat je 't model van deze Aspire mooier vindt begrijp ik dus niet helemaal want volgens mij ziet ie er exact ... maar dan ook helemaal exact hetzelfde uit.

MediaMarkt en Dynabyte hebben vaak wel Acers staan ... dan kun je 'm misschien nog even gaan bekijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter! op 13-01-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogerrr schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:47:
Raad je me nou die Time notebook af, of juist die Acers waar we het over hebben? Als de behuizing slecht is van de Time notebook, dan koop ik hem zeker niet, hij moet wel tegen een stootje kunnen. Ik denk dat ik gewoon ga voor de Acer TravelMate 4001 WLMi
Sorry, ik bedoel de "Time". De behuizing is erg zwak, vooral aan de zijkant en onderkant. Als je er gewoon naar kijkt, dan ziet die er mooi uit, maar het kan nauwelijks tegen een stootje, of er onstaan scheuren.

De Acer TM 4000 is erg populair, vooral vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Goede hardware en stevige behuizing...
Pagina: 1