Toon posts:

internet delen op 2 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een @home internet verbinding delen op 2 pc's. echter zo dat de pc's afhankelijk van elkaar kunnen aanstaan en gebruik kunnen maken van internet. (dus niet een server).
Samenvatting PC's
1x AMD Athlon 1,2 GHZ met windows XP home
1x Pentium 2 @223mhz met Windows 98SE
Kan dit met een router en hoe moet ik dat dan installeren

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ja, dat kan met een router. En begin maar eerst eens met installeren. Als je problemen tegenkomt kan je dat hier posten.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

m0nk

16-09-2003 15.15

FAQ - Network Troubleshooting

staat ook wat info in.
Verder raad ik je aan om alle faq's nog even door te lezen.

iig succes

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lees de GOT faq hier:

Hoe deel ik Internet ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Een router is daarvoor de beste oplossing. Koop iig wel een router die webbased is. Dit houd in dat je via je webbrowser makkelijk je router kan instellen, visueel.

Aan te bevelen is dat je een router aanschaft met een goeie Nederlandstalige handleiding, zeker omdat dit je eerste keer is dat je een router gaat gebruiken ;)

Succes

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Nog een kleine tip van mij. De sitecom 202 is makkelijk in gebruik. Werkt snel. En is goedkoop.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-03 10:58
Meer let wel op dat je eerst 1 pc erin drukt. daarna je router instelt. want je moet je computer naam al eerste in de router zetten. @home kan namelijk moeilijk gaan doen als je meerdere pc erachter hangt. Als je klaar bent met instellen van router kun je je 2e pc aansluiten

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 14:22

KatirZan

Wandelende orgaanzak

elma_illusion schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:18:
Meer let wel op dat je eerst 1 pc erin drukt. daarna je router instelt. want je moet je computer naam al eerste in de router zetten. @home kan namelijk moeilijk gaan doen als je meerdere pc erachter hangt. Als je klaar bent met instellen van router kun je je 2e pc aansluiten
Dat probleem bestaat volgens mij geeneens meer :Y)

Je kan gewoon beide pc's aansluiten op de router, zolang je maar vanaf degene waar nu je internet aanhangt je max adress cloned :)

Wabbawabbawabbawabba

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-03 10:58
KatirZan schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:24:
[...]

Dat probleem bestaat volgens mij geeneens meer :Y)

Je kan gewoon beide pc's aansluiten op de router, zolang je maar vanaf degene waar nu je internet aanhangt je max adress cloned :)
Maarja.. je weet het maar nooit met @home. Want onze automatiserings kerel waarschuwde daar nog wel voor.

Maar ik heb een Linksys BEFSR41. Das een zeer fijn apparaatje. Kun je je router instellingen ook doen via IE en dan met gewoon een mooi menu erin.

Verwijderd

Ik raad je aan Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door te nemen over dit forum en de hier geldende regels.

Dit topic getuigt van te weinig eigen initiatief en vooronderzoek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.