Toon posts:

TV versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een UPC cai aansluiting (regio Eindhoven), om de Tv boven en beneden te kunnen zien heb ik indertijd een EDC TV splitter gekocht, ik kreeg echter m.n. op Ned 2 en 3 schuine strepen door het beeld. Een monteut van UPC is langs geweest en heeft het signaal gemeten, volgens hem was dit goed. Nadat een monteur van de geleverde TV is geweest heeft deze mij een KOKA kabel geleverd, welke niet niet lang genoeg was en heb ik de bij de TV geleverde (korte kabel van ca. 1 meter) erbij gezet Daarna heb ik een Hirschmann ZVA 134 splitter gekocht en deze er tussen gezet. Nu heb ik last van witte flitsen en een irritante tik in het geluid op ook weer met name de kanalen in de lage nummers (vanaf kanaal 04 tot ongeveer kanaal 12)

Weet iemand een oplossing hiervoor ??

Alvast bedankt.

Francis

Verwijderd

stoort het ook zonder die splitter en/of korte verlengkabel? 't is misschien wel handig als je zelf uitzoekt welk deel van de kabel de storing veroorzaakt.

welkom op GOT trouwens

Verwijderd

Op de www.upc.nl site staan alle antwoorden op je vragen. Op de site gaan naar helpdesk Televisie.

www.upc.nl/pdf/UPC_huisinstallatie.pdf
www.upc.nl/pdf/UPC_TVAansluiten.pdf

Bovenstaande brochure is er slechts 1 van meerder welke op de site staan. Tevens staat hierin precies waar minimaal je bekabeling, splitter etc. aan moet voldoen voor een goeie ontvangst.

Hopelijk kom je hier wat verder mee. Ik denk dat je dit zelf ook had kunnen vinden ;)

Edit = Toevoeging

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 12:48 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:34:
Nu heb ik last van witte flitsen en een irritante tik in het geluid op ook weer met name de kanalen in de lage nummers (vanaf kanaal 04 tot ongeveer kanaal 12)
Dan wordt je tv tuner overstuurd. Het signaal is harder dan je tuner kan hebben.

Zelfde effect als audio die gaat clippen op een versterker, maar dan op een ander punt in de keten.

Zorg eerst eens voor goede kabels (De koka kabel is goed) van de juiste lengte. Verlengkabeltjes van duistere makelij zijn killing voor een net signaal.

Als het dan niet goed is kan je een regelbare versterker bij de A.O.P. (Tegenwoordig ook wel aangeduid als SOP) plaatsen. Versterk niet meer dan noodzakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik heb inmiddels een langere KOKA-kabel bij electronicaonline besteld, op dit moment zit alleen de oude (kortere) KOKA-kabel er nog tussen het A.O.P. en de TV (weliswaar via de VCR), maar de tikken blijf ik houden. Ik denk dus zodra de nieuwe kabel binnen is en het blijft voortduren, ik op zoek ga naar een nieuwe, regelbare versterker.