[2000] vreemd iets met 'mounten' basismap

Pagina: 1
Acties:

• dutchmilan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04 07:04
Hoi

Op een netwerk met Active Directory zie ik zo nu en dan iets vreemds. De driveletters die naar basismappen moet verwijzen, verwijzen zo nu en dan niet naar het volledige pad.
Ik heb bijvoorbeeld via eigenschappen > profiel ingesteld dat F: moet verwijzen naar \\servernaam\basismappen$\miep, normaal gesproken gaat alles goed, maar het wil ook wel eens voorkomen dat F: verwijst naar \\servernaam\basismappen$ met als gevolg dat de gebruiker een overzicht van alle gebruikersmappen krijgt en met angstige oogjes de kamer van het systeembeheer komt bevolken.

Ik gebruik trouwens groepsbeleiden om de overige driveletters toe te kennen, zo zit elke gebruiker in de groep bedrijf waar ie dan een paar drives uit krijgt en in een afdeling waar de specifieke drives worden gemaakt.
Waarschijnlijk kan ik die F: ook wel linken naar de juiste basismap via een net use f: \\servernaam\basismappen\%username% regeltje in het bedrijf-scriptje, maar ik vraag me af of er een oorzaak en een oplossing is voor mijn 'probleem'.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou hierover meldingen moeten kunnen vinden in de eventlogs.Wat vertellen die, na het opzoeken op Google of eventid.net?

Wat zijn de exacte permissies op alle mappen? Gaat het alleen bij nieuwe gebruikers mis of ook bij bestaande gebruikers?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

als je een hard path wil instellen moet je met een batch ipv het in het profiel te hangen.

bv: Subtst j: \\servername\sharename$\%username%
als je nu de J opent kom je rechtstreeks in de folder uit die %username% voorstelt.
met Subst j: /d kun je deze mapping weer verwijderen. Dit is een virtuele directory.