Toon posts:

[Access] probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op stage bezig met een data-base in access

ik het een aantal tabellen gemaakt nml:
Vergaderingen
Overleg
Voorbereidingen
Studiebijeenkomst
Overige

Deze tabellen bevatten allemaal:
Datum;
Aantal uren.

De tabellen:
Voorbereiding
Overige; Hebben ook nog een kolom met Onderwerp.

Nu is het de bedoeling om een formulier te maken met alle invoer velden.(dus uit meerdere tabellen) en die weg te schrijven in de tabellen. Maar als ik bij de wizard formulier uit meerdere tabellen kies dat zegt ie dat het niet gaat werken :(

wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet aanpakken ??

wat ik al heb geprobeert is:
Nog een tabel gemaakt met daarin alle kolomnamen en die koppelen aan de andere tabellen, om zo de formulier alleen aan tabel "compleet" te koppelen.
Alleen worden dan de ingevulde velden niet naar de andere tabellen gekopiert :S terwijl ik wel relaties heb gelegt tussen beide tabellen.

Nog een vraag:
Ik wil graag een knop erin maken dat wanneer je er op drukt er een nieuwe record word gemaakt. want nu moet ik telkens op het laatste invoerveld klikken en dan op enter anders werkt et niet :( .

Alvast bedankt,

Robin

Verwijderd

Zo te zien heb je geen enkele vorm van normalisatie toegepast. Dan wordt het inderdaad moeilijk om met een wizard zoiets werkbaar te maken.

Waarom heb je niet Vergaderingen, Overleg, Voorbereidingen, Studiebijeenkomst en Overige in een tabel gestopt, met een id om het soort bijeenkomst te bepalen?

edit:

Leg me eerst eens uit wat je wil vastleggen... Is er voor elke vergadering een overleg of zijn het losstaande events?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dmv queries een overzicht krijgen van de vergaderingen, overleg enz enz.

De gegevens moeten ingevult worden in een formulier door iemand van de administratie.

Dan moeten de gegevens vanuit het formulier naar de verschillende tabellen geschreven worden.

Zijn gewoon losse events. die ik graag in 1 formulier samengevoegt heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 12:02 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29

lier

MikroTik nerd

Mmmm, welkom bij Access... :9

Misschien is het een idee om eerst te verdiepen in data modelleren ?
Vervolgens een beetje verdiepen in Access (er zit zelfs een compleet voorbeeld in de vorm van Northwind meegeleverd).
Tot slot "echte" vragen hier neer leggen ?

Tip: datamodel en relaties ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-08 19:30

Dido

heforshe

Tsja, het feit dat je in meerdere tabellen exact gelijksoortige informatie hebt staan betekent al bijna per definitie dat je wat fout doet.

Wat DaJaN al zegt: zet alles in 1 tabel, met een extra veld waarin je zet of het een vergadering/voorbereiding/whatever betreft.

Wat je nu hebt is onegveer hetzelfde als iemand die tabellen facturen2002 , facturen2003 en facturen2004 maakt en dan vraagt waarom iets niet lekker werkt...

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor jullie reacties, ik ga dus alles in 1 tabel gooien, en dan dmv queries alles wat overzichtelijker maken.

heeft iemand nog antwoord op me laatste vraag ?
Die knop in een formulier om gelijk naar het volgende record te springen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:43:
oke bedankt voor jullie reacties, ik ga dus alles in 1 tabel gooien, en dan dmv queries alles wat overzichtelijker maken.

heeft iemand nog antwoord op me laatste vraag ?
Die knop in een formulier om gelijk naar het volgende record te springen.
Uit de werkbalk besturingselementen de knop kiezen, zorgen dat de wizard aanstaat, knop op het formulier gooien, kiezen voor Recordbewerkingen > nieuw record en klaar ben je.
Pagina: 1