Ik ben op stage bezig met een data-base in access
ik het een aantal tabellen gemaakt nml:
Vergaderingen
Overleg
Voorbereidingen
Studiebijeenkomst
Overige
Deze tabellen bevatten allemaal:
Datum;
Aantal uren.
De tabellen:
Voorbereiding
Overige; Hebben ook nog een kolom met Onderwerp.
Nu is het de bedoeling om een formulier te maken met alle invoer velden.(dus uit meerdere tabellen) en die weg te schrijven in de tabellen. Maar als ik bij de wizard formulier uit meerdere tabellen kies dat zegt ie dat het niet gaat werken
wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet aanpakken ??
wat ik al heb geprobeert is:
Nog een tabel gemaakt met daarin alle kolomnamen en die koppelen aan de andere tabellen, om zo de formulier alleen aan tabel "compleet" te koppelen.
Alleen worden dan de ingevulde velden niet naar de andere tabellen gekopiert
terwijl ik wel relaties heb gelegt tussen beide tabellen.
Nog een vraag:
Ik wil graag een knop erin maken dat wanneer je er op drukt er een nieuwe record word gemaakt. want nu moet ik telkens op het laatste invoerveld klikken en dan op enter anders werkt et niet
.
Alvast bedankt,
Robin
ik het een aantal tabellen gemaakt nml:
Vergaderingen
Overleg
Voorbereidingen
Studiebijeenkomst
Overige
Deze tabellen bevatten allemaal:
Datum;
Aantal uren.
De tabellen:
Voorbereiding
Overige; Hebben ook nog een kolom met Onderwerp.
Nu is het de bedoeling om een formulier te maken met alle invoer velden.(dus uit meerdere tabellen) en die weg te schrijven in de tabellen. Maar als ik bij de wizard formulier uit meerdere tabellen kies dat zegt ie dat het niet gaat werken
wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet aanpakken ??
wat ik al heb geprobeert is:
Nog een tabel gemaakt met daarin alle kolomnamen en die koppelen aan de andere tabellen, om zo de formulier alleen aan tabel "compleet" te koppelen.
Alleen worden dan de ingevulde velden niet naar de andere tabellen gekopiert
Nog een vraag:
Ik wil graag een knop erin maken dat wanneer je er op drukt er een nieuwe record word gemaakt. want nu moet ik telkens op het laatste invoerveld klikken en dan op enter anders werkt et niet
Alvast bedankt,
Robin