SLI - plankjes voor videowall ?

Pagina: 1
Acties:

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:23
Ben op het internet gaan snuisteren maar hier geen antwoord voor gevonden. Ik zou graag een systeempje in elkaar steken met 4 schermuitgangen.
Ik zou daarvoor natuurlijk kunnen terugvallen op quad head schermkaarten zoals appian/xentera/quadro maar dit is nogal een niche - markt waardoor de prijzen nogal hoog uitvallen en je meestal de laatste nieuwe features moet missen.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om een PCI - kaartje bij een AGP kaartje bij te steken, maar aangezien er verder nogal wat data langs de PCI-bus (tv-tuners ed) moet en ik niet zo veel PCI sloten meer over heb, ben ik hier niet zo voor.

Mijn vraag is nu of die SLI plankjes met 2 PCI-express sloten het ondersteunen om 2 videokaarten aan te sturen waarvan alle heads op elke video kaart volledig functioneel zijn. Dus niet gebruikmakend van de feature waar de ene GPU de andere bijspringt maar gewoon 2 aparte schermkaarten.

Verder zouden er in dit systeempje ook tuner-kaartjes moeten komen om TV beelden naar deze schermen te sturen als iemand tip/trick/links misschien zelf ervaringen heeft voor zo'n systeempje let me know.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Volgens mij gaat dat gewoon als je geen sli gebruikt en ze appart gebruikt.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Compusmurf schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:49:
Volgens mij gaat dat gewoon als je geen sli gebruikt en ze appart gebruikt.
Dat klopt. 4 Monitors werken alleen als je SLI uitschakeld. De tweede graka zit dan op een 2x PCI-E slot en stuurt alleen twee monitors aan.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
zou je dan ook 8 monitors kunnen aansturen door nog meer kaarten in de andere 2X sloten te steken?
Op de manier dat hier is gedaan?

Of krijg je dan voeding problemen?

U vraagt, wij antwoorden.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 20:52
je moet het SLI-selector kaartje op het moederbord wel op SLI zetten.
dat kaartje is verkeerd gelabled en doet niets anders dan de PCI-E poorten schakelen van

16x en 1x
naar
8x en 8x

SLI support kun je in de videokaart driver aan/uit schakelen.

volgens mij moet je in de andere sloten ook gewoon PCI-E kaarten videokaarten kunnen hangen jah. maar ik ben niet 100% zeker. gewoon simpele PCI-E kaarten trekken toch niet zo veel stroom ? gewoon dikke voeding erin.

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 14-01-2005 13:29 ]

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds enkele dagen eem MSI K8N SLI Platinum en dat werkt dus niet met twee PCI-e kaarten. Krijg de tweede kaart niet aan de gang. Hij detecteerd in Windows ook geen tweede kaart, das het probleem. Ga met MSI contact onderhouden om te kijken of ik het wel aan krijg, even balen dus.
Pagina: 1