[2003] Software distributie push error

Pagina: 1
Acties:

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi,

Zit met een probleem, ik heb een msi pakketjes gemaakt en die werkt ook gewoon goed als ik die execute in vmware op een "clean system". Als ik deze d.m.v. een gpo wil laten toepassen krijg ik de volgende error uit de event viewer:

Product: 7-zip v4.14 -- Fout 1306. Een andere toepassing heeft momenteel exclusief toegang tot bestand C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\DataStore\Logs\tmp.edb. Sluit alle andere toepassingen af en klik op Nogmaals.

een error eerder staat er dit:
Failed to apply changes to software installation settings. Software changes could not be applied. A previous log entry with details should exist. The error was : Fatal error during installation.

Die eerdere log staat dus bovenaan.

Als ik de msi bekijk met wininstall zie ik die file er niet bij zitten wel de file datastore.edb
Het gaat hier om 1 msi en niet meerdere tegelijk. Wie kan me verder helpen?

[ Voor 20% gewijzigd door doak op 13-01-2005 13:14 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

lijkt op geval van niet genoeg rechten hebben?

• doak
  • Niet online
GPO geil dat lijkt me niet omdat ik ten eerste inlog als een domain admin en ten tweede staat er bij de security standaard bij de domain admins full control, bij de authenticated users heb ik deze voor de test ook full control geven maar dit werkt ook niet. Echt raar probleem :'(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

doak schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:54:
GPO geil dat lijkt me niet omdat ik ten eerste inlog als een domain admin en ten tweede staat er bij de security standaard bij de domain admins full control, bij de authenticated users heb ik deze voor de test ook full control geven maar dit werkt ook niet. Echt raar probleem :'(
zo heet ik dus niet ... maar dat terzijde. Meestal als een "mdb" in gebruik is is het toch echt een rechten kwestie en je kut gewoon iets over het hoofd zien.

• doak
  • Niet online
Om er weer even op terug te komen het is een .edb file. Ik heb het probleem nog niet kunnen oplossen.

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lijkt verdacht veel op het probleem zoals beschreven in KB256673.
Dus zoek die temp.edb eens op en zet het read-only bitje of geef everyone read-only rechten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1