Ik ben van plan om een externe HD te kopen als backup en ik ben aan't twijfelen tussen de volgende opties:
* Maxtor OneTouch II 250/300Gb
+ Goede reviews
- Veel slechte gebruikers ervaringen bij het oude model (kapotte drives)
* Western Digital Dual Option 250Gb (300Gb is er volgens mij niet; correct me if I'm wrong)
+ Goedkoper dan Maxtor
- Komt slecht uit de reviews (traag)
* Lacie Hard Disk Design by Porsche 250Gb (300Gb is er volgens mij niet; correct me if I'm wrong)
+ Goedkoper dan andere twee opties
- Alleen firewire400 OF USB2.0
* HD met externe case
+ Goedkoopste oplossing?
+ Makkelijk upgradeable
+ Langere garantie
- Lelijkste
(het oog wil ook wat)
- Geen backupsoftware
- Minder betrouwbaar
Het belangrijkste voor is de betrouwbaarheid. Ook al is een bepaalde drive wat langzamer (WD), zolang ie niet snel stuk gaat en ik m'n data verlies, vind ik 't goed....
De eerste vraag is natuurlijk kant-en-klare-oplossing of hd-met-case? --> indien: kant-en-klare-oplossing --> welke (Maxtor/WD/Lacie)?
Ik vroeg me dus of jullie mss jullie ervaringen willen delen mbt de bovenstaande opties of advies willen geven. Anything is welcome!
* Maxtor OneTouch II 250/300Gb
+ Goede reviews
- Veel slechte gebruikers ervaringen bij het oude model (kapotte drives)
* Western Digital Dual Option 250Gb (300Gb is er volgens mij niet; correct me if I'm wrong)
+ Goedkoper dan Maxtor
- Komt slecht uit de reviews (traag)
* Lacie Hard Disk Design by Porsche 250Gb (300Gb is er volgens mij niet; correct me if I'm wrong)
+ Goedkoper dan andere twee opties
- Alleen firewire400 OF USB2.0
* HD met externe case
+ Goedkoopste oplossing?
+ Makkelijk upgradeable
+ Langere garantie
- Lelijkste
- Geen backupsoftware
- Minder betrouwbaar
Het belangrijkste voor is de betrouwbaarheid. Ook al is een bepaalde drive wat langzamer (WD), zolang ie niet snel stuk gaat en ik m'n data verlies, vind ik 't goed....
De eerste vraag is natuurlijk kant-en-klare-oplossing of hd-met-case? --> indien: kant-en-klare-oplossing --> welke (Maxtor/WD/Lacie)?
Ik vroeg me dus of jullie mss jullie ervaringen willen delen mbt de bovenstaande opties of advies willen geven. Anything is welcome!
(120Gb)