Toon posts:

K8V SE Deluxe + Kingston probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Grote edit:

ik heb memtest86+ erop los gelaten

fsb 210
cas 2.5 dit is de standaard instelling terwijl het een cas 3 module is KVR400X64C3A/512
RtoC 3
ras 3
tras 6
trc 11
dram idle timer 16

buiten fsb zijn dit dus allemaal default settings

en memtest gaf geen problemen maar in 3dmark dus wel weer.

ik fsb terug op 200 gezet en 3dmark doet het nu wel.

waar zouden jullie voor kiezen

ddr op 333 en dan fsb omhoog omhoog gooien tot zover mogelijk heb zalman 7000B AlCu dus moet redelijk hoog kunnen. minimaal fsb 220 dus ddr 372.

of ddr op 400 laten staan en het fsb op 200

ik zou zelf voor eerste optie gaan.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 16:37 ]

Verwijderd

Wat las je precies in het boekje? Iets preciezer mag wel...
Je weet zeker dat het het RAM is dat de problemen geeft? In mn K8V had ik eerst ook problemen met RAM en bij mij deed het derde slot het ook al enige. Probeer je RAM eens te onderklokken. Timings wat losser. Is je CPU etc overgeclocked?

• SneakyJedi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:12

SneakyJedi

Wipe them out, all of them

Mjah, Het zal vast wel het geheugen zijn. Dat wil niet zeggen dat het geheugen kapot is. Waarschijnlijk zelfs niet. Ik heb ook regelmatig problemen gehad met verschillende moederborden en geheugen combinaties. In de praktijk blijkt dat veel geheugen gewoon niet lekker wil samenwerken met bepaalde moederborden ook al zou het geheugen geschikt moeten zijn. In mijn geval moest ik duur corsair geheugen kopen om stabiel te worden. Als je de verkoop praktijken van de winkels ziet dan lijkt het alsof zij dit nog nooit hebben meegemaakt. Dit geloof ik echter niet omdat zij meer pc's in elkaar zetten dan ik.

Meer mensen die dit hebben ervaren? Het is zeer frustrerend om hardware te kopen die niet eens met elkaar willen werken.

May the force be with you

Verwijderd

Als het een CAS 3 module is waarom laat je hem dan op 2.5 lopen... Dat is, vooral nu hij al niet goed werkt, toch vragen om (meer) problemen? Probeer het eerst even op CAS 3... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
mijn bios laat de module zelf op 2.5 lopen alles staat op auto/default dus dan ga ik ervan uit dat de module het aan kan.

en ofdat ik het op 2.5 of 3 heb lopen ik memtest geeft geen errors en in windows heb ik nog geen probleem ondervonden

Verwijderd

ik had ergens gelezen dat de 754 borden niet goed overweg konden met dual chipper reepjes geheugen, mischien is dit het wel..

probeer eens een reepje met geheugen aan 1 enkele kant , misschien werkt dit wel :)

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
Ik heb zelf ook dit systeem: K8V SE en kingston reepjes. Ik heb alleen 2 reepjes van 512 met cas 2.5. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog niet de behoefte heb gehad om het systeem over te klokken. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd, maar zo gauw ik het systeem 4 mhz overklok op de "fsb" dan heb ik spontane boots. Ik verdenk er echter mijn voeding van dat ie niet sterk genoeg is. Mijn 12V lijn is erg laag. Ik heb een AOpen 450 watt voeding (H700C kast, ideaal! _/-\o_ )

Maar je zou je geheugen eens op cas 3 kunnen zetten met de timings zo slap mogelijk. Dus niet de auto spd instelling, maar zelf instellen.

Wat je ook nog kunt proberen is je geheugen wat meer power geven, door het voltage 0.1V te verhogen. of is het 0.2V? er is in ieder geval maar 1 mogelijkheid tot verhogen. Probeer dat eens!
Pagina: 1