[W2KS]Switch werkt niet met domein wel met werkgroep

Pagina: 1
Acties:

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 14:25
Ik heb een beetje een vreemd probleem. Ik heb hier op mijn werk momenteel een werkgroep draaien genaamd naar ons bedrijf. Echter schiet een werkgroep momenteel (vooral qua beveiliging) erg tekort.

Daarom heb ik een domeincontroller ingericht en een computer als testclient gebruikt om de permissies enzo te testen. het gebouw is voorzien van de voglende structuur

C -- S1=====S1-----5XC
..................... |
.....................-------S2----8xC
..................... |
.....................-------S2----8xC (waaronder DC en TestClient)

S1=Switch S2=switch C=comptuer ==Coax -=UTP
S1= merk en type: 9poort KTI 10Mbs KE9TB/E
S2= merk en type 5poort KTI 10/100 Mbs KS-SOHO8 rev.8 (half jaar oud)
(de puntjes zijn alleen maar om de lintjes goed te krijgen

Dit netwerk werkte prima maar nou heb ik op de onderste switch dus een DC gezeg en een testclient. Inloggen is niet mogelijk omdat hij zegt dat het domein onbereikbaar is of het duurdt ongeveer 20 minuten. (Op de DC staat dhcp correct werkend aan) volgens de statistieken van de netwerkverbinding (na lokaal ingelogd te zijn) staat er dat ik 350 byts heb verzonden en 50 heb ontvangen.

Nou heb ik de DC al opnieuw geinstalleerd maar dat gaf geen enkel resultaat. Ook een andere client had geen effect. Na een hoop pogingen om de fout te vinden heb ik een crosscable tussen de DC en client gehangen en binnen 10 seconden na het invoeren van het ww was ik volledig ingelogd.

Toen ik het probeerde met 2 gegoten UTPkabels moest ik het andere type switch nemen en tot mijn verbazing werkte het nogsteeds. Daarna met de twee gegoten kabels en de originele switch en toen werkte het weer niet, ook niet na de kabels in andere poorten te proberen.

Ik snap er geen bal van. Als ik een werkgroep draai dan doet de pc het prima inclusief internet en alles. Maak ik er een domein van dan knalt hij hem eruit. Heeft iemand hieer een (logische) verklaring voor? Aangezien ik dus zowiezo 2 nieuwe switches moet komen wil ik graag weten hoe het komt zodat ik er rekening mee kan houden op het moment dat ik nieuwe switches koop

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34
One-eye schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:50:
Ik heb een beetje een vreemd probleem. Ik heb hier op mijn werk momenteel een werkgroep draaien genaamd naar ons bedrijf. Echter schiet een werkgroep momenteel (vooral qua beveiliging) erg tekort.

Daarom heb ik een domeincontroller ingericht en een computer als testclient gebruikt om de permissies enzo te testen. het gebouw is voorzien van de voglende structuur

C -- S1=====S1-----5XC
..................... |
.....................-------S2----8xC
..................... |
.....................-------S2----8xC (waaronder DC en TestClient)

S1=Switch S2=switch C=comptuer ==Coax -=UTP
S1= merk en type: 9poort KTI 10Mbs KE9TB/E
S2= merk en type 5poort KTI 10/100 Mbs KS-SOHO8 rev.8 (half jaar oud)
(de puntjes zijn alleen maar om de lintjes goed te krijgen
Ik vermoed dat jij geen 9 poorts switches hebt, maar 8 poorts, waarbij één poort twee connectoren heeft, één voor uplink en voor normaal. Als dat zo is, heb je op je switches dus op één poort twee devices aangesloten en daarmee krijg je erratic behaviour.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• One-eye864
StevenK schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:08:
[...]

Ik vermoed dat jij geen 9 poorts switches hebt, maar 8 poorts, waarbij één poort twee connectoren heeft, één voor uplink en voor normaal. Als dat zo is, heb je op je switches dus op één poort twee devices aangesloten en daarmee krijg je erratic behaviour.
Nee ik heb wel een 9 poorts switch (volgens jou berekening zelfs 10 poorts

1 (BNC) 6 (UTP)
2 (UTP) 7 (UTP)
3 (UTP) 8 (UTP)
4 (UTP) 9 (UTP)
5 (UTP) 10 (UTP=uplink)

Maar daar zit hem het probleem niet want op die switch werkt het dus wel maar op de andere niet

Verwijderd

StevenK schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:08:
Ik vermoed van niet. Het zijn gewoon switches, met een extra poort. Ik heb thuis 6x 10mbit 12poort + 1x coax (thin ethernet). Die 12 poortjes kan ik allemaal gebruiken, en dan kan ik nogsteeds de coax gebruiken.

Ik denk dat het meer ligt aan je DHCP server en bijbehorende instellingen. Dat gezien dit:
Inloggen is niet mogelijk omdat hij zegt dat het domein onbereikbaar is of het duurdt ongeveer 20 minuten.
Heb je op de client's wel een goeie DNS server ingesteld via DHCP? Je MOET als eerste DNS server altijd je server opgeven. Windows netwerken draaien grotendeels op DNS, en zonder de dns in je server doet het netwerk niet veel.

Post eens de IP configuratie van de server/clients, en hoe je het insteld via DHCP. Dit is iets wat mijn glazen bol niet kan zien, of moet ik daar de update "Hoe zit het aan de andere kant" van "Hekserij Glazenbollen Serivce BV" kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 11:20 ]

• StevenK
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:18:
[...]

Ik vermoed van niet. Het zijn gewoon switches, met een extra poort. Ik heb thuis 6x 10mbit 12poort + 1x coax (thin ethernet). Die 12 poortjes kan ik allemaal gebruiken, en dan kan ik nogsteeds de coax gebruiken.
Die coax zit op een aparte asic; maar een switch asic heeft bijna altijd 4 fysieke poorten; zie net de reply van TS: het is een 8 poort switch met coax uplink.

[ Voor 8% gewijzigd door StevenK op 13-01-2005 11:28 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• One-eye864
StevenK schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:27:
[...]

Die coax zit op een aparte asic; maar een switch asic heeft bijna altijd 4 fysieke poorten; zie net de reply van TS: het is een 8 poort switch met coax uplink.
Goed laten we deze discussie in hetmidden houden want het doet er niet toe aangezien ik maar twee aansluitingen gebruik bij beide switches als ik het test.

Ik ben van mening dat dhcp goed moet staan omdat de ander switch het meteen moet doen

Ip instellingen

Server
IP 192.168.1.1
gateway 192.168.1.1
dns 127.0.0.1
DHCP van 192.168.1.100 t/m 192.168.1.199

client
IP dynamisch (hij haalt keurig 192.168.1.100 op van de server (met de andere switch)
DNS 192.168.1.1

Als jullie meer instellingen willen weten hoor ik het graag :)

• StevenK
En een
code:
1
nslookup - 127.0.0.1

Op de server geeft ook geen foutmeldingen ?

• One-eye864
StevenK schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:35:
En een
code:
1
nslookup - 127.0.0.1

Op de server geeft ook geen foutmeldingen ?
Bij de originele switch (S2 5poorts) Krijg ik non existing domain en bij de andere switch(S1 9 poorts) krijg ik geen foutmeldingen maar gewoon localhost en adres enzo zoals het hoort

Verwijderd

Als je alleen de laatste switch (dus DC + wat computers) aansluit, werkt het dan wel? Kan je dan uitvissen waar het probleem zich voordoet, door stuk voor stuk de apparatuur toe te voegen en het netwerk weer groot te maken. Ik ken het merk KTI niet, ik weet niet wat hun switches aankunnen, mischien ligt het aan de snelheid die je insteld op de netwerk kaarten.

Je kan per netwerkkaart wat dingen instellen, oa de snelheid en de duplex modus. Als je het geheel eens op 100mbit Half Duplex zet ipv automatisch, dan heb je de kans dat het werk (wel op iedere pc doen). Het kan nl zijn dat de KTI switches geen full-duplex aankunnen.

/me wil alleen maar merk switches/routers, dus 3Com/Cisco. Heb al teveel problemen gehad met goedkoper spul.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 11:45 . Reden: computer+s ]

• StevenK
One-eye schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:43:
[...]

Bij de originele switch (S2 5poorts) Krijg ik non existing domain en bij de andere switch(S1 9 poorts) krijg ik geen foutmeldingen maar gewoon localhost en adres enzo zoals het hoort
Huh ? Wanneer jij je server aan de 5 poorts hangt, dan krijg je die foutmelding ?

Zet dan eens de autodetect van duplex en snelheid uit, en zet de NIC hard op de snelheid van je switch en half-duplex. (de combinatie van zowel actieve netwerkcomponenten als clients die beiden autodetect gaat niet heel erg vaak vlekkeloos)

• One-eye864
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:44:

/me wil alleen maar merk switches/routers, dus 3Com/Cisco. Heb al teveel problemen gehad met goedkoper spul.
Idd ik ook maar is aangeschaft voorad ik er werkte :'(

Maar als ik alles weghaal op de 5 poorts switch en de DC en 1 client dan werkt het al niet. Swtich vervangen en het werkt. Dan kunnen alle computers die op die switch zitten inloggen. Als ik een tweede switch via de uplink eraan gooi (wederom een 9poorts) en werken ook alle pc's die daar ana hangen.

EDIT: Full of half duplex aanpassen heeft gen effect

EDIT2: dit is de switch die problemen geeft: http://www.ktinet.com/products.asp?productID=24 de werkende switch is helaas te oud en is niet meer op de website te vinden

[ Voor 23% gewijzigd door One-eye864 op 13-01-2005 11:54 ]

Verwijderd

Titeledit op verzoek.

• One-eye864
Even een schopje. Niemand een idee?
Pagina: 1