Toon posts:

[Exchange 2000] Adreslijst op basis van groeplidmaatschap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Situatieschets:

Een windows 2000 omgeving met 1 Exchange 2000 server.
Er worden een x aantal applicaties gebruikt binnen deze organisatie. Gebruikers krijgen applicaties toegewezen aan de hand van groeplidmaatschappen in de Active Directory.

Tot zover niks spannends.

Nu willen de applicatie beheerders per email communiceren met de gebruiks die gebruik maken van 'hun applicatie'

Nu had ik zelf bedacht om een nieuwe adreslijst aan te maken en dan vervolgens te filteren op het veld "Groeplidmaatschap"

Maak ik deze Query in de Exchange system manager dan krijg ik 0 items (in dat zoek venster).
FIlter ik nu op een ander veld (b.v bedrijf) dan werkt de filter wel correct.

Het idee hierachter is dus: Ik geef gebruiker pietje rechten voor applicatie x en gebruiker pietje verschijnt automatisch in de adreslijst.

Wat doe ik fout? Of zoek ik het helemaal in de verkeerde hoek?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

Je moet applicatie X dan wel in je gegevens van Exchange hebben staan anders kun je inderdaad zoeken tot je een ons weegt. Ergens in het eigenschappen van de gebruiker zou dit moeten staan dan zodat het een object binnen AD wordt.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:19:
Je moet applicatie X dan wel in je gegevens van Exchange hebben staan anders kun je inderdaad zoeken tot je een ons weegt. Ergens in het eigenschappen van de gebruiker zou dit moeten staan dan zodat het een object binnen AD wordt.
Ik neem aan dat de je de Custom attributes bedoeld?
In dit geval moet ik dus voor iedere user die ik lid maak van een applicatie ook het Custom attribute aanpassen. En dit vind ik beheerstechnisch toch niet optimaal. (of er moet weer iets in elkaar gescript worden maar dat is niet mijn sterkste kant :P )

Maar als mijn eerste gedachte gang dus niet werkt vraag ik me toch wel af waarom er een groepslidmaatschap veld aanwezig is.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het over een andere boeg gegooid maar dat gaat ook niet helemaal lekker :'(

Ik heb een nieuwe globale beveiligingsgroep aangemaakt en hier vervolgens een email adres aan gehangen. Zodra ik een mailtje stuur naar dit adres dan krijgt iedereen die lid is van deze groep dat emailtje.

Dit werkt dus allemaal.
Nu wil ik eigenlijk een apart adresboek voor al deze groepen.

Voor deze beveiligingsgroep heb ik een Custom attribute aangemaakt om straks alle andere groepen in mijn Active Directory weg te filteren)
Vervolgens maak ik een nieuwe adreslijst aan met de volgende instellingen:
onder het tabje general: Alleen het vinkje groups.
onder het tabje advanced: Custom attribute is exact 'waarde'

Klik ik nu op search dan zie ik inderdaad alleen de gespecificeerde groep.
Nu voltooi ik de wizzard en als ik vervolgens preview doet wordt er opeens niks meer gevonden 8)7

De Recipient Update service heb ik al eens geforceerd laten updaten. Maar dit maakte geen verschil

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange is een losstaand softwarepakket. De vragen hierover zien we dan ook liever in SA.

Daar om geef ik het topic een schopje: Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Lief kickje :)

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand? :'(

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:12
Kijk hier eens naar : How to Create an Address List Based on the Group Membership of Users

NOTE I: that just adding the display name of the group does not produce the results that you want.

NOTE II:If you are not sure what the correct distinguished name for the group is, you can use ADSI Edit to locate the correct distinguished name. ADSI Edit is included in the Microsoft Windows 2000 Support Tools.
Pagina: 1