Radeon 9800 stoned?

Pagina: 1
Acties:

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 16:51
Gister tijdens het spelen van splintercell (draaide lekker) ging ineens het beeld naar de klote: grote zwarte vlakken en strepen. Ik restart dus ff, ook blokken in beeld tijdens het laden en in windows zelf: drivers van de videokaart geupdate naar de nieuwste: geen verandering. Systeemherstel gedaan naar de dag ervoor: geen verandering. Windows toen maar opnieuw geinstalleerd blokken en strepen tijdens het laden bleven maar in windows zelf geen probleem tot ik de videokaart drivers (nieuwste) installeerde. Windows nog eens opnieuw geinstalleerd blokken tijdens opstarten weg. windows ook normaal, videokaart drivers installeren (die erbij zaten) verticale streepjes in windows. zo ben ik nog even wezen door klungelen maar zo snel als de vid kaart drivers werden geinstalleerd strepen. (in bios zelf ook geen problemen met strepen enzo) hardewaremonitor in windows ziet ook geen problemen.
Ik heb de zoek functie gebruikt en heb post gevonden van iemand een gelijkwaardigprobleem en zal zijn oplossing dan ook proberen en de videokaart ook eens in een andere computer testen.

Dell Dimension 8300
P4 2.6ghz
1gb ddr geheugen
radeon 9800
mobo geen flauw idee
edit:
hij is niet overgeclocked

als iemand nog wat oplossingen/probleem, alle hulp is welkom.. zeer welkom, ik hou niet zo van afkicken.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Kijk eens hoe het met de cooling van de kaart zit (draait de fan nog wel) , het beste is natuurlijk testen in een ander systeem. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Had laatste x een DELL pc van een vriend van me met een 9800pro en audigy2 erin.
Hebben ze gewoon die audigy2 in het pci slot gewoon echt tegen die 9800pro geduwd, je kon er niet meer met je vinger tussen. Wordt ie wel lekker warm dacht ik zo zonder frisse lucht, zowieso wordt die Dell kast flink heet van binnen. Dus het kan best dat je kaartje gewoon overleden is.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 13-01-2005 09:56 ]

Verwijderd

Heb je al gekeken wat de effecten zijn als je via de geavanceerde eigenschappen van de videokaart de slider van de hardware accelerator wat omlaag zet?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 13:33

wvdburgt

MacOS all the way baby!

dit ziet er uit als een hitte probleem. zo gauw je de ati drivers installeerd activeer je je videokaart voor het gebruik van effecten in windows.
eigelijk een soort 3d mode alleen is die nogal beperkt. ik denk dat ie kaduk is. je kunt proberen om em een keer goed te laten afkoelen( een nacht) maar als ze daarna weer te zien zijn kunnen ze voor altijd zijn. wat je kunt proberen is betere cooling van de videokaart. denk daar bij aan : casefans, of de fan van je videokaart goed draait, heatsinks op je geheugen van de kaart. maar ik schat dat je kaart dood is.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:52

Kortfragje

......

Ik denk ook dat ie door hitte overleden is, bij mij op werk zien we de Dell's ook als vliegen vallen door hitte (vooral diegene met betere / snellere hardware). De temps in die cases worden gewoon erg hoog....

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Probeer anders druivensuiker, daar word ie mss nuchter van :+ .

Zoniet, dan issie niet stoned en moeje denken aan koorts ofzo :+ :+

warmteprobleem dus wrs ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 11:14 ]

• Looner
ok, ben er dus net achter dat mn tante's comp ook al begint met zwarte blokjes en strepen en flikkerend beeld zo nu en dan. (zelfde comp als wat ik heb)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dat is slim, een PCI kaart zo neer plumpen dat het de koeling van de videokaart zo ongeveer onmogelijk maakt....

Het staat alleen maar ongeveer in ELKE manual dat als je een videokaart hebt dat die wat ruimte nodig heeft!

Niets is zo slim als DELL... yup

There is no place like ::1

Verwijderd

Looner schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:37:
ok, ben er dus net achter dat mn tante's comp ook al begint met zwarte blokjes en strepen en flikkerend beeld zo nu en dan. (zelfde comp als wat ik heb)
Zou je niet bij de leverancier van die computers verhaal kunnen halen? :)
Dit is tog een fout van hun kant als ik het goed begrijp

• Looner
Gister nog weer even opnieuw geinstalleerd (alles zag er gewoon uit) heeft een hele tijd goed gedraait. geen probs bij installen drivers, software of wat dan ook. Begon weer toen ik directx 9.0c end-user erop zette. En heb kast ook maar voor het eerst open gemaakt en idd geluidskaart stond tegen mn radeon. het koeldinkie op mn videokaart was nou ook niet echt warm te noemen maar heb het toch maar even gereorganiseerd daarbinnen en vandaag eindelijk de kans op de vidkaart op andere pc te testen. Heeft er naar mijn gevoel idd alle schijn van dat ie dood is :(

Verwijderd

ik heb ook een dimension 8300 met een radeon 9800 kaart ...

Nergens last van ...ook niet als ik de video kaart overclock naar pro snelheden ! er zit nu zelf een extra HD bij

mijn pc

Standard Features
Intel® 875 P chipset
Intel® Pentium® 4 processors 800MHz system bus
Geïntegreerd Intel 10/100 Pro Netwerk kaart
Dual Channel 400MHz DDR geheugen
Midnight grey mini-tower: 8 USB 2.0 ports, 4 PCI slots , AGP 8x slot

Processor
Intel® Pentium® 4 Processor 2.60GHz/ 800MHz FSB
Geheugen
512MB Dual Channel DDR [2x256MB]
Harde Schijf
120Gb ATA-100 Ultra DMA (7200 rpm) Harde Schijf
Optical drives
48x/24x/48x CD-RW & 16x DVD-ROM
Grafische kaart
128MB ATI Radeon 9800 DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support
Floppy disk drive / USB Memory Key
3.5" 1.44MB floppy drive (+ EUR 23.80 EUR)
Dell M992 19" (V.I.S. 17,9") (+ EUR 117.81 EUR)
Keyboard
Slimline US Keyboard Qwerty (Standaard voor Nederland)
Mouse
Dell/Logitech mouse 2 button PS2
Geluidskaart
Creative Labs Sound blaster Live 5.1 (Value 1024v AC3) PCI geluidskaart
Speakers
ADA 745 Speakers ( 4 Speakers + Subwoofer)
Modem
56K V.92 PCI Data/Fax/Voice Modem

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 11:34 ]

Verwijderd

Veel kans dat het mem op die radeon naar de eeuwige jachtvelden is. Ik zou Dell maar es contacteren en proberen een nieuwe te krijgen :)

• Looner
die kans acht ik niet aanwezig aangezien de garantie al een jaar over is...

Verwijderd

brak videogeheugen lijkt me of het is een warmte probleem, heb je casefan??

zorg voor een goede luchtstroom in je kast werkt dit niet , ga dan je vidkaart maar rma sturen.

succes :)

• Looner
zit geen case fan in, heb radeon nu in een ander comp draaien (oud wrak) maar hier draait hij zonder problemen. heb vid kaart die hier in zat (nvidia riva tnt 2 model 64) in mn dell gezet en daar ook geen problemen meer... kga nu ff van voeding wisselen misschien dat dat helpt :S in mn dell zat een 250 watt ff vervangen door mn andere 300watt
Pagina: 1