[2000] Probleem met inloggen/pagefile.sys

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-04 10:56
Ik heb hier een laptop staan waar ik Windows 2000 op gezet heb.
Nu blijkt dat er ook een partitie op moet met MS-Dos.

Ja lekker, dat moet normaal dus vóórdat je Windows erop zet
Maargoed, ik PQ Magic installeren en denk ik maak een klein partitietje aan en schuif even met de driveletters (zodat C voor de dospartitie is, D voor windows en E voor data)

PQ vraagt netjes offie alle verwijzingen naar C moet overzetten naar D. Prima, doe maar.
PQ Boot geïnstalleerd en de eerste kleine partitie bootable gemaakt om er Dos op te zetten.

Geeft Dos aan dattie de schijf niet kan gebruiken tenzij hij hem HELEMAAL leeggooit.
Dus ik denk ja doei dikke neus en dag he, ik maak eerst een complete image van de laptop

Terug naar de install van Dos. Je zou denken, prima, de rest van de partities ziet ie toch niet. Ja mooi wel dus. Hij mikt alle partities (en daarmee windows dus) weg.

Nouja, kan beuren, nietwaar. Hop, image terug. Opstarten met bootdisks van PQ Magic en die kleine partitie weer weghalen en de ruimte die vrij is gekomen weer bij de oude C trekken (nu nog D)
Opnieuw opstarten, lijkt prima te gaan. Totdat ik aan het schermpje van inloggen kom.
Zodra ik inlog krijg ik de melding dattie geen pagefile heeft en een uitleg hoe ik er een moet maken (of ik niet zou weten hoe je dát doet). Vervolgens logt ie weer uit

Ook in veilige modus kom ik er niet in, en ook met last known good config wil ie niet. Hij logt meteen weer uit na het inloggen.
Booten vanaf cd en naar de recovery-console gaan en fixmbr doen verhelpt het probleem ook niet.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :)

Verwijderd

Les 1: Niet zomaar je 'systeem' partitie verplaatsen ;)
Zit er in PQ iets om alle verwijzingen naar D: weer naar C: te zetten?
Zoniet, start de setup vanaf de Win2K cd en kies Repair (Herstel?)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Je kan bij mijn weten MS-DOS ook gewoon op een andere partitie installeren, en ook nadat je Windows er al op hebt gezet. Je zal dan alleen zelf je MBR moeten aanpassen of een bootloader moeten installeren, wat ook weer niet zo'n grote moeite is, zeker niet in verhouding met de stunt die je nu uitgehaald hebt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Toen ik DOS en Windows naast elkaar gebruikte had ik altijd 2 primaire partities waarvan er altijd 1 hidden was. Op de ene stond DOS en op de andere Windows en ze hadden totaal geen last van elkaar. Ook maakt het dan niet uit in welke volgorde je het installeert.

Ik gebruikte Bootmagic om tussen de OSsen te kunnen kiezen bij opstarten, werkte allemaal heel gemakkelijk.