Toon posts:

Arcserve Backup job vraagt om nieuwe tape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers!!

Ik heb een vreemd en frustrerend probleem met Brightstor Arcserve 11.1 8)7 .
Elke ochtend als ik de backup controleer wil hij een nieuwe tape om de full backup af te maken.
Met andere woorden het past niet op 1 tape. als ik dan ga kijken in de log en naar de data die erop moet dan ligt dat rond de 20 GB.
We gebruiken een HP surestore dat 40. Hier moet dus theoretisch 40 GB compressed op kunnen. Dit is niet altijd haalbaar dat weet ik ook, maar het heeft wel altijd gewerkt.
Het vreemde is alleen, wanneer ik een handmatige i.p.v. een scheduled fullbackup laat lopen wel alles goed gaat. Dan krijg ik hem wel succesfull.
Server gegevens:
P4 2,2 Ghz
1024 MB
Win2k server sp4
Arcserve 11.1
HP Surestore DAT 40

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Staat compressie aan in de geschedulde job?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Ja,

Hardware compressie staat aan.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Soms is er data mogelijk die door compressie groter wordt.
Denk hierbij aan JPG- , Mpeg-, rar-, en zip-files.
Dus wanneer je niet echt comprimeerbare data probeert te backuppen, zet dan de compressie van de streamer uit.

Wat wordt er verder gebackupped?
Bij ons op het werk draait Arcserve op een NOvell server en daar backuppen we ook de NDS-tree en de arcserve database in aparte sessies.

Die arcserve database kan ook een paar GB worden, als je die niet regelmatig pruned.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
In princiepe wordt alles gebackupped.
o.a. SQL database.

We prunen de Arcserve database 1x in de week. de database zelf is rond de 200 mb.
Het vreemde is dus ook dat een handmatige job het wel goed doet en een scheduled job niet.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Gebruik je als het wel werkt een andere tape of dezelfde?
Misschien tape oud oid.

Mijn ervaring is overigens dat soms de tapes ook vol zijn bij de native capaciteit terwijl compressie wel aan staat. Een DDS3 tape is bv al vol bij 12GB.
Het hangt een beetje van de data af die gebackupt wordt.

Wij gebruiken hier overigens Backupexec, maar daar komt het dus ook regelmatig voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Redje op 13-01-2005 10:12 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:00:
In princiepe wordt alles gebackupped.
o.a. SQL database.

We prunen de Arcserve database 1x in de week. de database zelf is rond de 200 mb.
Het vreemde is dus ook dat een handmatige job het wel goed doet en een scheduled job niet.
Dat doet vermoeden dat bij de automatische backup niet hetzelfde opgeslagen wordt als bij de handmatige backup.
Een SQL database is erg goed comprimeerbaar (factor 1:4 is vaak wel haalbaar) tenzij de database gezipped op de schijf staat, dan kan de ruimte op de tape wel eens meer zijn dan op de schijf, als de streamer comprimeert.

Kortom loop de instellingen nog eens na, van de backupjob.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:11:
Gebruik je als het wel werkt een andere tape of dezelfde?
Misschien tape oud oid.
Ik heb een nieuwe tape gebruikt en ik gebruik om te testen bij scheduled en handmatige job dezelfde tape.
TD-er schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:12:
[...]

Dat doet vermoeden dat bij de automatische backup niet hetzelfde opgeslagen wordt als bij de handmatige backup.
Een SQL database is erg goed comprimeerbaar (factor 1:4 is vaak wel haalbaar) tenzij de database gezipped op de schijf staat, dan kan de ruimte op de tape wel eens meer zijn dan op de schijf, als de streamer comprimeert.

Kortom loop de instellingen nog eens na, van de backupjob.
De SQL database staat niet gezipped op de server.
Heb net de instellingen van de scheduled job weer nagelopen, maar alles staat toch zeker goed ingesteld. Er is ook niets veranderd van het moment dat alles wel goed draaide.
Pagina: 1