Toon posts:

Windows 2003 : Controlpanel verbergen voor gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al even lopen zoeken maar kon niet precies vinden wat ik bedoel.
Ik heb hier een Windows 2003 server met verschillende XP-clients.

Ik wil dat zodra een gebruiker inlogt op een van deze clients geen toegang heeft tot het start-menu (behalve de afsluit- en afmelden-knop en bij programma's een aantal programma's) en ik wil dat deze gebruiker niet bij het configuratiescherm kan komen.

Zodra ik in 2003 op serverniveau instel bij de policy's in 2003 dat ik deze toegang wil blokkeren dan werkt dit simpelweg niet. Is het misschien zo dat ik dit op de clients in moet stellen en dat het niet mogelijk is dit via de server te regelen ?? Dit moet toch wel kunnen ??

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Beetje een basisvraag, maar je moet gewoon zorgen dat je clients inloggen op je domein, vervolgens zet je die gebruikers in je Active Directory in een bepaalde OU (Orginasational Unit, vast fout geschreve) Als je dan bij de eigenschappen van die OU kijkt, zie je dat je per OU rechten kunt instellen dmv policies, zo zou het moeten werken :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Hoi Vrouwenvelder,

Je stelt weer een vraag maar raak voor een knaak vraag volgens mij.
Heb je al in de howto's en Faq in dit forum gekeken hoe je policies kunt implementeren in een Windows 200X domain??? Het is een redelijke basisvraag die je stelt. Om een computer policy actief te maken moet een computer lid zijn van die organizational unit waar de policy op gezet is. Zie ook
[rml][ 2000]Howto: desktop and policy settings[/rml]
Windows 2000: Account & Computer policy's zetten
[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan dit mety GPO prima bewerkstelligen zoals onder andere mutsje al aangeeft. Deze opties had je door even te googlen makkelijk kunnen vinden.

Op GoT hebben we een aantal voorwaarden opgesteld waaraan een topic dient te voldoen. Lees hierover in Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy meer. Mocht je er niet uitkomen, dan kan je altijd een nieuw topic openen waarin je duidelijk aangeeft wat er niet lukt, wat je al hebt geprobeerd en wat daarbij de specifieke obstakels zijn. Ik sluit dit topic

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.