cpuClass in FireFox

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:51
Ik ben samen met een paar andere mensen bezig om een text-based online RPG te maken. www.mafia-world.nl Nu is het zo dat FireFox momenteel geblocked is.

Tja.. eigenlijk wil ik dit spel spelen met FireFox, maar deze wordt momenteel geblocked door de cpuClass waarde. In (volgens mij) alle browsers, behalve IE, heeft deze de waarde "undefined" (getest op www.sg-hosting.nl/scripts). Weet iemand een manier om de cpuClass in FireFox te veranderen? Ik heb google al doorgezocht, maar niets kunnen vinden.

Ik heb al wel een plugin die de useragent verandert, maar deze helpt niet met de cpuClass :/ En om nou IE te gaan gebruiken.... liever niet, als ik het kan verhelpen...

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
En waarom heb je precies die waarde nodig dan?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat kennis van de CPU van levensbelang is 8)7. Kan je iets meer informatie geven? Hoezo wordt FF geblockt door de cpuClass waarde :?

• MC Taz Man
FF wordt geblokt omdat deze de cpuClass niet kan uitlezen (zie link in startpost). Ik heb deze info nodig, omdat ik beta tester ben van dat spel (voor meer info: info at mafia-world.nl (mijn in-game naam: MCTazMan)). Mij is gevraagd om een manier te vinden om door deze beveiliging heen te breken.

Vandaar....

Verwijderd

cpuClass is gewoon een IE uitvinding, kunnen andere browsers niks mee.

Als je toch per se die info wilt, moet je het gewoon aan die betatesters gaan vragen

en wat bedoel je in godsnaam met blokken? je kan toch gewoon checken of die propertyt bestaat en als niet prompten aan de user?

offtopic:
draait is met een t

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 09:54 ]

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 22:23
Tsja, kan je nu al zeggen dat het niet zo moeilijk is om dit te 'hacken'
Gewoon ff javascript uitzetten en je bent binnen. Snap trouwens niet wat er nou gefixed zou moeten worden door alle browsers behalve IE te blokeren :| Belachelijke oplossing if you ask me.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:13

crisp

Devver

Pixelated

zo moeilijk lijkt het me inderdaad niet:
JavaScript:
1
2
3
var cpu = navigator.cpuClass||'Unknown';

alert(cpu);

Intentionally left blank

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Wellicht iets leuks doen met GreaseMonkey?

Rustacean

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Als ze FireFox willen blocken zal dat meer reden hebben dan alleen het niet ondersteunen van 'cpuClass' lijkt me :? Ze zullen dit als check gebruiken omdat de rest van de site niet of niet goed werkt met FireFox.

Verwijderd

ah, nu begin ik de vraag te snappen

iemand heeft dus een spel en laat non IE browsers niet toe? en dat doet ie door te checken of het cpuClass property bestaat

en jij wilt daar doorheen hacken

dan zou je idd met Greasemonkey gewoon navigator.cpuClass kunnen instantieren.
Je zou ook js uit kunnen zetten, maar dan werkt waarschijnlijk je hele spel niet meer :D

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 22:23
Bosmonster schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:20:
Als ze FireFox willen blocken zal dat meer reden hebben dan alleen het niet ondersteunen van 'cpuClass' lijkt me :? Ze zullen dit als check gebruiken omdat de rest van de site niet of niet goed werkt met FireFox.
Lijkt mij een mooie reden om de site in betere code om te schrijven toch? ;) Heb tot nu toe over het algemeen bevonden dat FF de standaarden iets serieuzer neemt dan IE. Maar goed, dat is een andere discussie die we hier maar niet moeten gaan voeren :P

Verwijderd

MC Taz Man schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 07:16:
Ik ben samen met een paar andere mensen bezig om een text-based online RPG
Als je het spel aan het maken bent, dan kun je toch gewoon of zelf Firefox toelaten, of tegen die andere kerels zeggen, "hey, we hebben een compatibility probleem"?

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 09:11
Sorry, maar u kunt deze pagina wegens cheat/hack gevaar alleen nog maar bekijken met crappy Internet Explorer
Hiervoor onze excuses en veel speel plezier
Dat is wel de reden om Internet Explorer te gebruiken, dat is gelukkig _geen_ vergiet!

Ik ben het met de posts hierboven eens .. waarom daar alles vanaf laten hangen? Je kunt allicht een if constructie bouwen en eventueel op basis van andere properties afleiden wat voor CPU iemand heeft (Windows impliceert (bijna) zeker x86 cpu bv).

Verwijderd

Nu kan ik verkeerd redeneren, maar wanneer je een browser de schuld geeft van cheatgevoeligheid, dan is er iets goed fout aan de server side. Je hoeft geen FireFox te draaien om de server te doen laten denken dat je FireFox gebruikt. Zo kan je alsnog 'cheaten'. Denk aan programma's als Proxomitron om headers te faken.
Als jullie FireFox de schuld geven, vermoed ik dat de beveiliging van het spel een gatenkaas is, die enkel en alleen berust op javascript.

• MC Taz Man
Alle reacties bedankt... Het punt is niet dat men IE alleen maar toe laat omdat de site niet goed geprogrammeerd is.. Verre van dat. Het is alleen zo dat op bepaalde manieren een aantal cheats zijn uit te voeren. Deze manieren zijn wel te blocken in IE & niet in FF. Geeft aan dat FF idd beter met standaarden omgaat dan IE.

Het gaat ook niet om dat de server denkt dat je FF gebruikt, het gaat om de mogelijkheden die FF wel heeft & IE niet (tabbed browsing, rechter muisknop niet te blocken etc.). Dat was ook een reden om FF te blocken.

Ik ga het met GreaseMonkey proberen.. Kijken wattie doet

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als jij client-side controleert op cheats ben je fout bezig. Net zoals kritische formulierwaarden valideren doe je zoiets gewoon server-side.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 07:51
Heb net zelf even geprobeerd op die site te komen met een user-agent switcher. Er lijkt juist te worden geblocked naar aanleiding van user-agent, niet cpuClass?

User Agent Switcher Extension

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vraag me even 't volgende af: is topic-starter nou de maker van de site of niet?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Met maxthon kan je toch ook gewoon uitzetten dat je je rechter muis niet kan gebruiken? En dan gebruik je wel IE. Beetje onzinnig.

En ja, met user agent switcher doet hij het ineens wel als je die op IE6 zet.

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 13-01-2005 16:14 ]

• Skaah
  • Niet online
Gebruik dan flash als het zo precies komt.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, als ik de javascript bekijk, is het inderdaad server-side niet zo sterk geprogrammeerd:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
                    if ((event.keyCode == 78) && (event.ctrlKey))
                        {
                        alert ("Nieuw venster is verboden! Je bent gelogd!")
                        event.cancelBubble = true;
                        event.returnValue = false;
                        event.keyCode = false;
                        return false;
                        }
                    if (event.keyCode == 116)
                        {
                        alert ("Refresh is verboden! Je bent gelogd!")
                        event.cancelBubble = true;
                        event.returnValue = false;
                        event.keyCode = false;
                        return false;
                        }
Dat soort dingen moet je dus server-side beveiligen. :)

Dat "Je bent gelogd!" vind ik ook wel sterk :o
Damn, dit is wel een uitdaging (erg uitnodigend) om hier compleet overheen te walsen :7

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 13-01-2005 17:24 ]

Koop al mijn ads!

• MC Taz Man
Nee, ik heb de site niet zelf gemaakt. Ik ben beta-tester in het spel & ik help de makers mee om de site beter te maken & de bugs eruit te halen.

Vreemd genoeg werkt een oudere versie van "User-Agent Switcher" wel. Ik kom er nu wel op met FF...

Ik zal het commentaar hier doorgeven aan de makers...

Mensen, bedankt

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:08
Sorry, maar u kunt deze pagina wegens cheat/hack gevaar alleen nog maar bekijken met crappy Internet Explorer
Hiervoor onze excuses en veel speel plezier

Greetz Mafia-World Crew
IE is 'crappy' en toch mag je die alleen gebruiken. 8)7

- Ruud

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ok.. tis wel weer genoeg geweest. De site is bagger geprogrammeerd, dat is nu wel duidelijk.

Verder is er weinig meer te discussieren over je 'beta-test'.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.