Toon posts:

Problemen afspelen/branden DVD's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe PC met daarin een DVD speler en een DVD brander. Nu dacht ik dat ik dan wel wel 1 op 1 kon branden maar dat lukt niet helemaal. De kwaliteit van beeld en geluid wordt naarmate de dvd vordert steeds slechter, dwz haperingen in het geluid en beeld en 'blokjes' in het beeld.

Nu probeerde ik de DVD dan maar met CloneDVD te branden, alleen krijg ik hier de fout 'IFO properties 6 TCE'. Met DVD decrypter lukt het vervolgens om de DVD te rippen.

Ik brand dan met met Nero 6.0.0.30 en de DVD speler bij mij thuis speelt hem dan, ogenschijnlijk, zonder problemen af. Echter, bij mijn vriendin thuis speelt hij hem niet af en loopt hij tegen dezelfde dingen aan als bij de DVD die 1 op 1 is gebrand.

Hoe kan ik de DVD perfect over te krijgen zodat hij op alle DVD spelers te zien is? En hoe kan ik zorgen dat het 1 op 1 branden wel gaat werken?

Verwijderd

Kan verschillende oorzaken zijn, zal er zomaar ff een paar opnoemen wat me nu ff te binnen schiet :

- Teveel gefragmenteerde bestanden op de harde schijf of schijven.
- Te weinig werkgeheugen
- Buffer underrun protection staat niet aan in je brand software
- De cache locatie van Windows staat op een te kleine schijf in je brand software
- Teveel progamma's op de achtergrond draaien
- Andere bewerkingen doen op de pc tijdens het branden
- Jouw DVD brander support niet goed de DVD media die je gebruikt
- Binnen Windows staat je DMA channel niet goed ingesteld van je IDE controller
- 40 pins of 80 pins IDE kabel ?
- Brander werkt niet helemaal lekker, kijken voor een Bios update hiervan
- Brander testen met software, kijken hoe je schijf gebrand is, errors

Etc etc, het kan aan een hoop factoren liggen. Probeer wat te testen met DVD-RW en loop je systeem en software even door om te kijken of alles goed staat ingesteld. Kijk dan ook even wat de beste media is voor kouw merk brander.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:04:
Kan verschillende oorzaken zijn, zal er zomaar ff een paar opnoemen wat me nu ff te binnen schiet :

- Teveel gefragmenteerde bestanden op de harde schijf of schijven.
De schijf is net nieuw en er staat, op WIn Xp na, bijna niets op.
- Te weinig werkgeheugen
512 MB
- De cache locatie van Windows staat op een te kleine schijf in je brand software
- Teveel progamma's op de achtergrond draaien
Alleen Norton draait
- Andere bewerkingen doen op de pc tijdens het branden
Niet gedaan
- Jouw DVD brander support niet goed de DVD media die je gebruikt
- Binnen Windows staat je DMA channel niet goed ingesteld van je IDE controller
- 40 pins of 80 pins IDE kabel ?
- Brander werkt niet helemaal lekker, kijken voor een Bios update hiervan
Heb net de nieuwe firmware erop gezet, maar met deze deed hij het in mijn oude PC icm met deze schijfjes prima
- Brander testen met software, kijken hoe je schijf gebrand is, errors

Etc etc, het kan aan een hoop factoren liggen. Probeer wat te testen met DVD-RW en loop je systeem en software even door om te kijken of alles goed staat ingesteld. Kijk dan ook even wat de beste media is voor kouw merk brander.

Succes

Waarvind ik deze 2 dingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 01:09 ]

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 06:17

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Als de schijfjes vooral verder in de film gaan haperen, je last krijgt van blokvorming etc. dan is er bijna altijd sprake van incompatabiliteit tussen de gebruikte media en de brander die je hebt.

Probeer eens een ander merk/type DVDR te branden en forceer geen hogere brandsnelheid dan waar de schijfjes geschikt voor zijn.

Voor het beste resultaat met back-ups kan je het best de originele DVD met decrypter op je HD zetten, daarna bewerken en vervolgens branden en CloneDVD of decrypter.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Dat is ff zoeken in de instellingen van je brand software. Ik gebruik zelf Roxio media center 7 en kan je dus helaas niks over Nero vertellen, maar die heeft het wel :)

ff zoeken, anders even de help van Nero aanklikken, daar vind je het zo ;)

Verder kan je van back ups gewoon gebruik maken van de cache optie binnen je brand software. Dit houd in dat ie de back up eerst naar de harde schijf wegschrijft waarna ie dan pas de DVD gaat branden. Maar zoals eerder gezegd, het blijft het beste om te back uppen van de originele DVD.

Edit = toevoeging

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
FUBAR schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:20:
Als de schijfjes vooral verder in de film gaan haperen, je last krijgt van blokvorming etc. dan is er bijna altijd sprake van incompatabiliteit tussen de gebruikte media en de brander die je hebt.
Kan dit eventueel door een firmware update verholpen worden?
Probeer eens een ander merk/type DVDR te branden en forceer geen hogere brandsnelheid dan waar de schijfjes geschikt voor zijn.
Het is maar een 4-speed DVD brander/ Ik gebruik de Princo DVD-R 1-4 speed schijfjes.

Voor het beste resultaat met back-ups kan je het best de originele DVD met decrypter op je HD zetten, daarna bewerken en vervolgens branden en CloneDVD of decrypter.
Ik heb met DVD Shrink een back up gemaakt, dus geript en gebrand, en die werkt volgens mij prima.
Pagina: 1