Sorry voor de onduidelijke topic titel maar het is moeilijk te omschrijven.
Ik wil een JAVA applicatie maken die rechtstreeks aan te sturen is vanuit het context menu. (een programma om rechtstreeks bestanden te uploaden naar me ftp)
Ik heb onderzocht hoe dit moet, ik heb een registery key aangemaakt:
met daarin een waarde voor (default)
nu komt ie keurig in me context menu te staan als ik rechtermuisknop doe op een bestand op bv me desktop.
Als ik nu in die ftp test het stuk code zet:
dan word dus de locatie van het bestand waarvanuit ik het heb aangeroepen redelijk "netjes" geprint en dat ziet er zo uit: (het bestand heet testtesttesttesttest)
MAAR dat wil ik niet zo, ik wil gewoon dat hij het volledige pad meegeeft want zo kan in niet meer de bestandnaam achterhalen van bestanden langer dan 8 tekens!!
maar dat is nogal ommogelijk. De enige manier na VEEL proberen is met een tussen bat file, de regkey werd dan dit:
en dan in die bat file:
en dan werkt het wel 100% goed!!!!!!!!
raar toch, de argumenten worden nu ineens wel goed doorgegeven
maarja, ik wil die lelijke dos box van die bat file kwijt, zowieso dus met javaw werken maar door die bat file heeft dat geen zin
wat ik ook nog geprobeert heb is dit:
maar System.getProperty("javatest") geeft dan gewoon de gecorrigeerde 8 tekens versie...
ik heb het ook geprobeert met "%1", maar dat maakt niks uit.
ik heb ook geprobeert in me registery dit te zetten:
en dan printe hij ook gewoon het volledige path
dus op welk punt het verkeerd gaat weet ik niet
ik weet niet of nu windows, of java hem verranderd, maar ik word er wel saggerijnig van, hoe los ik dit op zodat hij wel het volledige path meekrijgt?
Ik wil een JAVA applicatie maken die rechtstreeks aan te sturen is vanuit het context menu. (een programma om rechtstreeks bestanden te uploaden naar me ftp)
Ik heb onderzocht hoe dit moet, ik heb een registery key aangemaakt:
code:
1
| HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\UploadFTP\command\ |
met daarin een waarde voor (default)
code:
1
| java -cp "C:\\java\\clickandup" ftptest %1 |
nu komt ie keurig in me context menu te staan als ik rechtermuisknop doe op een bestand op bv me desktop.
Als ik nu in die ftp test het stuk code zet:
code:
1
| System.out.println(arg[0]); |
dan word dus de locatie van het bestand waarvanuit ik het heb aangeroepen redelijk "netjes" geprint en dat ziet er zo uit: (het bestand heet testtesttesttesttest)
code:
1
| C:\DOCUME~1\username\Desktop\TESTTE~1 |
MAAR dat wil ik niet zo, ik wil gewoon dat hij het volledige pad meegeeft want zo kan in niet meer de bestandnaam achterhalen van bestanden langer dan 8 tekens!!
maar dat is nogal ommogelijk. De enige manier na VEEL proberen is met een tussen bat file, de regkey werd dan dit:
code:
1
| java -cp "C:\\java\\clickandup\\ftpup.bat %1 |
en dan in die bat file:
code:
1
| java -cp "C:\java\clickandup" ftptest %1 |
en dan werkt het wel 100% goed!!!!!!!!
raar toch, de argumenten worden nu ineens wel goed doorgegeven
maarja, ik wil die lelijke dos box van die bat file kwijt, zowieso dus met javaw werken maar door die bat file heeft dat geen zin
wat ik ook nog geprobeert heb is dit:
code:
1
| java -cp "C:\\java\\clickandup" -Djavatest=%1 ftptest |
maar System.getProperty("javatest") geeft dan gewoon de gecorrigeerde 8 tekens versie...
ik heb het ook geprobeert met "%1", maar dat maakt niks uit.
ik heb ook geprobeert in me registery dit te zetten:
code:
1
| java -cp "C:\\java\\clickandup" ftptest "C:\program files\dit en dat\" |
en dan printe hij ook gewoon het volledige path
dus op welk punt het verkeerd gaat weet ik niet
ik weet niet of nu windows, of java hem verranderd, maar ik word er wel saggerijnig van, hoe los ik dit op zodat hij wel het volledige path meekrijgt?
[ Voor 13% gewijzigd door KnEuTeR op 13-01-2005 01:05 ]
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart